[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Ilritorno

Aktiv medlem
Känner att stämningen här inne kräver även en postning av den här
semla_barbariet.jpg

Totteman

Aktiv medlem
Åh...semlor...ska se när semmeldagen är...
Hmm, det är ett tag dit, 1 mars.

Då ska jag väga 83 kg enligt min plan...och har då bara 4 kg kvar ned till mitt viktmål. Jag tror att jag kan unna mig en semla på semmeldagen. En klassisk såklart.

atorger

Aktiv medlem
En idag. Nuförtiden finns det inget irriterande glapp mellan saffranssemlan och vanliga semlan med kardemumma, det är en helt sömlös övergång nånstans runt nyåret.

När man märker att smaken på semlan ändras från saffran till kardemumma är det dags att slänga ut julgranen.

signal-2022-01-14-143255_001.jpeg

me.I.am

Aktiv medlem
En idag. Nuförtiden finns det inget irriterande glapp mellan saffranssemlan och vanliga semlan med kardemumma, det är en helt sömlös övergång nånstans runt nyåret.

När man märker att smaken på semlan ändras från saffran till kardemumma är det dags att slänga ut julgranen.

Visa bilaga 533149

Hemma eller konditori? Schysst servis!

me.I.am

Aktiv medlem
Hemma, samlar till och från på gammalt musselmålat Royal Copenhagen. Det mesta hittar man billigt, men om vissa pjäser av mer sällsynt karaktär kan det bli budkrig på Tradera.

Väldigt snyggt, blir godare på en fin servis. Själv får jag nöja mig med "Blå blomster". Dock inte den riktiga kvalitén, morsan gick på ett erbjudande där man prenumererade på servis, för att samla till mig (vilket jag då i ungdomligt oförstånd inte uppskattade så mycket). Tyvärr var det rätt dålig kvalité, men kul att ha lite finare servis ändå.

Lovade mig själv att komma halvvägs i Tour de Zwift innan jag fick ta första semlan, men det börjar bli otroligt svårt att hålla, speciellt efter dagens pass…. Kanske får bli en tur till konditoriet.

Tant_Trek

Aktiv medlem
Tant på löprunda med jättesemla i kulissen. (Jaaa, vilken suddig bild, får kalla det "artistisk effekt tillagd"... men klockan började pipa att det var dags för att skifta från löpvila till snabbare intervall, ju!)
20220120_164032.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer