En riktig mandelmassemacka.Nu har dammen brustit
Visa bilaga 533125
stilpoäng där!En idag. Nuförtiden finns det inget irriterande glapp mellan saffranssemlan och vanliga semlan med kardemumma, det är en helt sömlös övergång nånstans runt nyåret.
När man märker att smaken på semlan ändras från saffran till kardemumma är det dags att slänga ut julgranen.
Visa bilaga 533149
En idag. Nuförtiden finns det inget irriterande glapp mellan saffranssemlan och vanliga semlan med kardemumma, det är en helt sömlös övergång nånstans runt nyåret.
När man märker att smaken på semlan ändras från saffran till kardemumma är det dags att slänga ut julgranen.
Visa bilaga 533149
Hemma, samlar till och från på gammalt musselmålat Royal Copenhagen. Det mesta hittar man billigt, men om vissa pjäser av mer sällsynt karaktär kan det bli budkrig på Tradera.Hemma eller konditori? Schysst servis!
Hemma, samlar till och från på gammalt musselmålat Royal Copenhagen. Det mesta hittar man billigt, men om vissa pjäser av mer sällsynt karaktär kan det bli budkrig på Tradera.
Det vattnas i munnen, kan dock inte posta något, vill inte bli bannad från banta-tråden.
Nej, det där vara bara skylten utanför när jag gick och köpte en till mig själv :)Fyra själv?
Idag tänkte jag efter lite, gjorde några chokladbollar till barnen så fick jag behålla en hel för mig självMan vet att man har barn när svaret är:
1,5 nedre del, lite extra grädde, men absolut inget lock![]()
Då skall Näringsdepartementet genast gå in och stänga verksamheten.
Iofs skulle det kunna tillåtas om de är finlandssvenskar, i och med att semla är deras ord för vetebulle/småfranska?jag håller helt med dig, konditoriet kallar det dock för räksemmla.
Åtta stycken! Det var ambitiöst.
Man vet att man har barn när svaret är:
1,5 nedre del, lite extra grädde, men absolut inget lock![]()
Haha, påminner om en semester på Gotland med mitt amerikanska ex som till allmän munterhet frågade en kille om han hade nån förhud (vi var på jakt efter ett fårskinn)...På det temat var min fru riktigt förvånad när hon fick en hamburgare utan lock, när hon, tänkte att hon, hade beställt en utan lök (men hennes svenska ännu inte var tillräckligt bra).
Stigande form s.a. det blir fem på två minuter näst fredag!?Två på fem minuter. Det var gott.
Det får vi se. Jag har ätit fem stora på en fikarast en gång. Då var det inget problem ens med lunch före och inneb*ndy efter. Men nu....?Stigande form s.a. det blir fem på två minuter näst fredag!?
OK. Jag ska uppenbarligen inte utmana dig på en semmelätningstävling!Det får vi se. Jag har ätit fem stora på en fikarast en gång. Då var det inget problem ens med lunch före och inneb*ndy efter. Men nu....?