[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

liveforthis

Aktiv medlem
Lördag så är det
IMG_20220129_104522_333.jpg

me.I.am

Aktiv medlem
1 hittils idag. Jobbar hemifrån och lite frestande att gå och fixa en semla men tänkte maximera dagsintaget till 4 st. eftersom jag försöker få ner vikten. 1 efter lunch, ingen till eftermiddagsfikat - det gäller att vara hård mot sig själv, 1 efter middag och 1 till kvällsfikat.

semla_3.JPG

GoranS

Aktiv medlem
Föll för trycket idag. Tog ett stämpelkort. Har ingenting att förlora (mer än ett kort som visar upp förklaringen till min runda form) och vinner en semla.
Visa bilaga 536905
Som randoskadad tolkar jag stämpelkort som något annat. Å andra sidan väcker det ju tanken på ett semmelbrevet. Stämplingar görs på utvalda ställen där semlor serveras och i form av stämpel i kortet samt bild på tallrik med semla samt bild på person med florsocker på nästippen som håller upp tallriken utan semla.

Egentligen borde det förstås köras på fettisdagen men första lördagen i (eller sista lördagen innan?) fastan kanske kan duga som substitut.

me.I.am

Aktiv medlem
Endast 1 idag, var sista av bullarna jag bakade i tisdags, och det Skånska vintermörkret sänker sig igen... Får nog bli en ny omgång i helgen för att hålla vansinnet i schack.

semla_5.JPG

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Idag hände det, jag var i semmelparadiset (Nolby Gård)

Kom lite sent så det var lite urplockat, men fanns ändå 1 ex kvar av de som var slut, som "skyltexemplar", för att få ett bra foto 😀

IMG_20220205_144204.jpg

Jag gillar de i övre vänstra hörnet 😀 trycka i sig en sådan lång där så lär man stå sig ett tag

IMG_20220205_144343.jpg

Jag tog en Mor Selmas Semla. Den var otroligt god, men våldsamt mäktig faktiskt. Jag är ändå van semmelätare men detta var nåt helt annat. Hemgjord mandelmassa också, helt fantastisk. Mandlar på sidan där. Det blev ett ganska dåligt foto på den faktiskt, den ser liten ut bredvid den stora kaffekoppen. Tyckte man den var för liten förresten finns det en extra stor variant av denna, typ 25% större!

IMG_20220205_144844.jpg

ensamvarg

Aktiv medlem
Idag hände det, jag var i semmelparadiset (Nolby Gård)

Kom lite sent så det var lite urplockat, men fanns ändå 1 ex kvar av de som var slut, som "skyltexemplar", för att få ett bra foto 😀

Visa bilaga 537717

Jag gillar de i övre vänstra hörnet 😀 trycka i sig en sådan lång där så lär man stå sig ett tag

Visa bilaga 537718

Jag tog en Mor Selmas Semla. Den var otroligt god, men våldsamt mäktig faktiskt. Jag är ändå van semmelätare men detta var nåt helt annat. Hemgjord mandelmassa också, helt fantastisk. Mandlar på sidan där. Det blev ett ganska dåligt foto på den faktiskt, den ser liten ut bredvid den stora kaffekoppen. Tyckte man den var för liten förresten finns det en extra stor variant av denna, typ 25% större!

Visa bilaga 537719
Om det är Nolby Gård strax norr om Alingsås, så antingen är det samma konditor som Ljungbladhs inne vid Lilla Torget, eller så är det möjligen bara inspiration därifrån. Tremla, femla och slimpa fans där redan på nittiotalet (kanske tidigare ändå). Gott att se att kaféstaden jobbar på.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer