[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden
Satsa på cykel, gärna backcykling om du vill vinna. Semlor har i alla fall osäkrare utgång.OK. Jag ska uppenbarligen inte utmana dig på en semmelätningstävling!
Satsa på cykel, gärna backcykling om du vill vinna. Semlor har i alla fall osäkrare utgång.OK. Jag ska uppenbarligen inte utmana dig på en semmelätningstävling!
Det saknas fyra stycken... Bagarens "kvalitetskontroll"?Lördag så är det Visa bilaga 536100
Av ovan så låter det snarast som utgången är säkrare, d.v.s. säker förlust för min del! Tre semlor kanske jag skulle kunna greja men fem är jag rätt säker på är bortom min förmåga.Satsa på cykel, gärna backcykling om du vill vinna. Semlor har i alla fall osäkrare utgång.
Åt du alla fyra själv?Det saknas fyra stycken... Bagarens "kvalitetskontroll"?
Inte jag! Men jag är nåt stort (CSI Bakery edition) på spåren...Åt du alla fyra själv?
Dom gick ner tidigareDet saknas fyra stycken... Bagarens "kvalitetskontroll"?
Tre alltså, en form- och innehållspuristisk och två formneutrala innehållsrebelliska!?
Behövs nog ändå lite grädde på köttprodukten för att det skall bli en korvla.Tre alltså, en form- och innehållspuristisk och två formneutrala innehållsrebelliska!?
Enligt https://happyride.se/forum/threads/...ekat-idag-traden.1052588/page-37#post-4081554 förefaller grädde inte vara ngt krav på en innehållsrebellisk semla.Behövs nog ändå lite grädde på köttprodukten för att det skall bli en korvla.
Kan inte ens föreställa mig något så långt från en semla. Väldigt abstrakt!Enligt https://happyride.se/forum/threads/...ekat-idag-traden.1052588/page-37#post-4081554 förefaller grädde inte vara ngt krav på en innehållsrebellisk semla.
Vad har hänt med locket?
Tyckte inte att det såg konstigt ut i verkligheten.Vad har hänt med locket?![]()
Hann du titta ordentligt på det då, innan du åt upp det?Tyckte inte att det såg konstigt ut i verkligheten.
En typisk prinsessemla.Visa bilaga 532959
En helt vanlig semla (med en grön, ätbar flärp) blev det idag.
Politiskt innehåll. Radera omedelbart.Du verkar dåligt uppdaterad. Regeringen tillåter semmelätande även i januari och februari, som ett led i att stimulera konditorimarknaden för att minska dom ekonomiska effekterna av covid-19.
Som din profilbild.Politiskt innehåll. Radera omedelbart.
Jag ändrade ju den i går men verkar ha dykt upp igen. Försöker igen!Som din profilbild.![]()
Som randoskadad tolkar jag stämpelkort som något annat. Å andra sidan väcker det ju tanken på ett semmelbrevet. Stämplingar görs på utvalda ställen där semlor serveras och i form av stämpel i kortet samt bild på tallrik med semla samt bild på person med florsocker på nästippen som håller upp tallriken utan semla.Föll för trycket idag. Tog ett stämpelkort. Har ingenting att förlora (mer än ett kort som visar upp förklaringen till min runda form) och vinner en semla.
Visa bilaga 536905
Nämenvafan nu får du lugna ner dig. Jag kan inte hantera så här mycket förändring. Måste nog tröstäta en semla.Nu så. Katt istället för Wigforss!
Semlor lugnar nerverna. Bakverkens barbiturater.Nämenvafan nu får du lugna ner dig. Jag kan inte hantera så här mycket förändring. Måste nog tröstäta en semla.
En av var semla?Inte fått någon denna vecka, men postar en inspirationsbild på vad som kanske händer i helgen....
Nolby Gård
Visa bilaga 537435
lätt, också ett protokoll så man kan betygsätta demEn av var semla?
Noll. De var slut! Tvingades att köpa semmelwraps istället. Ett lysande exempel på varför innovation inte är det samma som förbättring.
Om det är Nolby Gård strax norr om Alingsås, så antingen är det samma konditor som Ljungbladhs inne vid Lilla Torget, eller så är det möjligen bara inspiration därifrån. Tremla, femla och slimpa fans där redan på nittiotalet (kanske tidigare ändå). Gott att se att kaféstaden jobbar på.Idag hände det, jag var i semmelparadiset (Nolby Gård)
Kom lite sent så det var lite urplockat, men fanns ändå 1 ex kvar av de som var slut, som "skyltexemplar", för att få ett bra foto
Visa bilaga 537717
Jag gillar de i övre vänstra hörnettrycka i sig en sådan lång där så lär man stå sig ett tag
Visa bilaga 537718
Jag tog en Mor Selmas Semla. Den var otroligt god, men våldsamt mäktig faktiskt. Jag är ändå van semmelätare men detta var nåt helt annat. Hemgjord mandelmassa också, helt fantastisk. Mandlar på sidan där. Det blev ett ganska dåligt foto på den faktiskt, den ser liten ut bredvid den stora kaffekoppen. Tyckte man den var för liten förresten finns det en extra stor variant av denna, typ 25% större!
Visa bilaga 537719