[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Ja tyvärr, det gör att känslan/traditionen försvinner. Lika illa med kräftpremiären, idag finns dom i frysdisken året runt.
Men vi är alla olika så låt gå, själv vill jag fortfarande ha 1 semla på rätt dag sen får det räcka🤣
I frysdisken ja, men premiären och traditionen med kräftorna handlar ju om när man får fiska dem, och det är fortfarande augusti (innan dess är de för små och får inte tas upp). Och det är ju fiska som är det roliga med kräftor, att äta dem är ju mest pill och inte speciellt gott.
Semlor däremot är ju alldeles för gott för att äta bara en per år 😊

I frysdisken ja, men premiären och traditionen med kräftorna handlar ju om när man får fiska dem, och det är fortfarande augusti (innan dess är de för små och får inte tas upp). Och det är ju fiska som är det roliga med kräftor, att äta dem är ju mest pill och inte speciellt gott.
Semlor däremot är ju alldeles för gott för att äta bara en per år 😊
NÄ!😂

Det som stör, är alla dessa avarter av semla.. Tar en kvart, innan man grävt sig fram till en traditionell sort! Det, efter att man först sökt vanlig fil och hederlig ko-mjölk, bland alla smaksatta dadlar! "De e kebab!"

Det är väldigt gott, men då jag skriver i viktnedgångstråden så krockar dessa.
Du kan satsa på en innehållrebellisk (=innehållslös) och formrebellisk (=formlös) nihilistsemla!

1762020775723.webp

Ni är galna! Inte för att ni äter saffransemlor, utan för att ni äter semlor utanför fettisdagen i februari.
Ett sådant förfärligt torftligt liv det skulle bli, att bara få semla en dag per år.
Folk, inkl mig själv, äter ju både köttbullar, prinskorv och sill utanför högtidsdagarna så det är inte mer än rätt att även semlan får ätas när som helst.

Hade jag drivit konditori eller café hade jag gjort en grej av att ha semlor året runt.

Ett sådant förfärligt torftligt liv det skulle bli, att bara få semla en dag per år.
Folk, inkl mig själv, äter ju både köttbullar, prinskorv och sill utanför högtidsdagarna så det är inte mer än rätt att även semlan får ätas när som helst.

Hade jag drivit konditori eller café hade jag gjort en grej av att ha semlor året runt.
Varför ens ha traditioner? I min värld är ett liv utan traditioner riktigt torftigt.

Finns en anledning till att barn till miljardärer, folk som vinner på lotto osv blir deprimerade. Eller att girighet och frosseri är två av de sju kardinalsynderna. Man längtar mer när det bara händer ibland. Man njuter mer då helt enkelt.

Finns en anledning till att barn till miljardärer, folk som vinner på lotto osv blir deprimerade. Eller att girighet och frosseri är två av de sju kardinalsynderna. Man längtar mer när det bara händer ibland. Man njuter mer då helt enkelt.
Precis. Därför byter man inte heller en trasig glödlampa i första taget.

Här står kladdkaka på menyn idag. Men jag ser inte alls varför det ena skulle utesluta något av det andra. 😃
Min åttaåring bakade kladdkaka själv för första gången idag , den blev lite torr och fyllde inte formen helt ( lite tveksamheter med måtten 🤪) smakade ändå väldigt gott till kaffet och självklart lite vaniljglass till.😜

Min åttaåring bakade kladdkaka själv för första gången idag , den blev lite torr och fyllde inte formen helt ( lite tveksamheter med måtten 🤪) smakade ändå väldigt gott till kaffet och självklart lite vaniljglass till.😜
😃

Grädde och mango är tipset härifrån. Till nästa gång. 😊

Tillbaka
Topp