[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

ooms

Aktiv medlem
Nånstans där mellan Nynäs och Oxelösund så finns det en ö med skarvar och ett par stackars döda träd. De träden led nog.
Här en ö i Söderhamns skärgård...
FA970BE0-3D00-47E3-8436-2E448B4B679C.jpeg

xyz-saft

Aktiv medlem
Haha du har skarpa ögon. Jag önskar det vore så. Använde en gammal regnrock för att skydda mig mot det värsta medan jag bytte samtliga fasadlampor (8 st, de ni ser på 'armar' ut från fyren). Men vad man än rör vid kommer det härliga dammpuffar av skarvskit (läs: Covid-22) rätt i ansiktet. Men vissa fyrar måste man skotta borta decimetertjocka lager av skarvlera. Dé é najs!

Visa bilaga 514112
Visa bilaga 514113

Fyren på bilden är förresten Landsort Bredgrund. En av skarvarnas yttre fortifikationer.
Som kontorsslav med förkärlek till båtar är det skönt att se att det finns lite misär också. 😁

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Ni var inte ute på Gunnarsstenarna? Ser i teorin dit hemifrån men har aldrig varit där.. Däremot har jag råkat vara i land på Måsknuv, men jag tror inte det var förbjudet just då. Och preskriberat. :)

Loftberg

Aktiv medlem
Nånstans där mellan Nynäs och Oxelösund så finns det en ö med skarvar och ett par stackars döda träd. De träden led nog.
Finns en bunt såna öar, ffa i skärgården, men även inne i Mälaren.
Ni var inte ute på Gunnarsstenarna? Ser i teorin dit hemifrån men har aldrig varit där.. Däremot har jag råkat vara i land på Måsknuv, men jag tror inte det var förbjudet just då. Och preskriberat. :)
Jodå, vi körde en sväng till Gunnarstenarna, men då hade den ostliga sjön redan kommit igång, så blev mer att släppa iland en delegation medan vi backade av och väntade med båten. Det är hyfsat exponerat där ute...

Måsknuv tog vi också, men givetvis med rapportering till vaktansvarig på AMF.

Audioholic

Aktiv medlem
Jag vet inte varför, men det här är en av mina favorittrådar på happy. Jag antar att det handlar om att det är fint att få se andras vardag och yrken jag själv aldrig varit nära. Drömmen om ett utomhusarbete närs också på ett härligt sätt av att titta in här.

Jag har iaf bytt ingenjörslandskapet mot klassrummet när jag var 35år. För mig ett mycket bra byte.
_20210928_123226.JPG

Senast ändrad:

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Både fin utsikt och lite vind är alltid trevligt på jobbet :)

Inte OK att posta utan att berätta vad du gör där!

Det finns massa jobb jag verkligen skulle kunna tänka mig, tyvärr faller det allt för ofta på att man är borta för mycket eller måste jobba en massa över sommaren och det vill jag inte.

Sen finns det ju stora poänger med att vara anställd, visst kan man inte bestämma över sin egen tid på samma sätt men en del egenföretagande vänner jag har jobbar ju alltid kvällar och helger t.ex.

Akronym

Aktiv medlem
Inte OK att posta utan att berätta vad du gör där!

Det finns massa jobb jag verkligen skulle kunna tänka mig, tyvärr faller det allt för ofta på att man är borta för mycket eller måste jobba en massa över sommaren och det vill jag inte.

Sen finns det ju stora poänger med att vara anställd, visst kan man inte bestämma över sin egen tid på samma sätt men en del egenföretagande vänner jag har jobbar ju alltid kvällar och helger t.ex.
Sorry, såhär ser själva arbetsplatsen ut :)
Befälhavare på ett litet passagerarfartyg. Första bilden är i höjd med St. Höggarn i Stockholms skärgård (fast skärgården börjar väl norr om Vaxholm och söder om Baggensfjärden egentligen 🤔 )

Bilagor

• 20210928_145742.jpg
    20210928_145742.jpg
    435.8 KB · Besök: 95

MCM_team

Aktiv medlem
Kan man få fortkörningsböter på MTB i skogen? Eller är det som jag alltid trott fri hastighet? =)
Mig veterligen så finns det inga hastighetsbegränsningar i skogen (borde väl sitta hastighetsskyltar i skogen i så fall?!😂). Hastighetsgränser torde ju endast gälla vägnätet. Men jag är ju inte trafikpolis så jag kan ha fel…..

Så länge man visar hänsyn och respekterar sin omgivning så bör det inte vara något problem.

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag har också fått vacker utsikt. Om bara några månader kan jag sitta vid skrivbordet och se vad folk äter till frukost i lägenheterna.. det är alltså inte mer än dryga tio meter mellan fasaderna.
IMG_20211015_120836.jpg

nisseson

Aktiv medlem
De dom bodde på hotellet 15 meter över en innergård mitt emot kontoret för min förra arbetsgivare var nog inte så nöjda. De hade jättefönster på hotellrummen, vi hade fönster från golv till tak. Man såg allt som hände där. Flera hotellgäster som kröp halvnakna från sängen längs golvet till badrummen om de glömt dra för gardinerna.

Rattnalle

Aktiv medlem
De dom bodde på hotellet 15 meter över en innergård mitt emot kontoret för min förra arbetsgivare var nog inte så nöjda. De hade jättefönster på hotellrummen, vi hade fönster från golv till tak. Man såg allt som hände där. Flera hotellgäster som kröp halvnakna från sängen längs golvet till badrummen om de glömt dra för gardinerna.
Är ju ungefär det jag ser framför mig kommer hända här..

velman

Aktiv medlem

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer