[OT] Hur tänkte du? Eller förklaringen till ditt nick/användarnamn.

WSMC

Aktiv medlem
Blev lite fundersam hur vissa har valt sina nick/användarnamn.
En del är ju givetvis uppenbara: tex namn osv. Men förklara gärna hur ni har tänkt.

Lika bra att föregå med gott exempel:
Mitt användarnamn är en kombination av initialerna till den förste respektive dåvarande(när jag registrerade mig), världsmästaren i schack, Wilhelm Steinitz och vår norske vän, Magnus Carlsen.
Min enkla anledning är att jag har en schackkoppling i vänkretsen(trots att mina egna schackkunskaper knappt sträcker sig till lång/kort rockad och gaffel).

Då så, bara att fylla på....

Med vänlig hälsning WSMC

Senast ändrad:

Eveningstar

Aktiv medlem
Jag har försökt hitta någon schysst bild att ha i min signatur men inte riktigt lyckats. Just nu är den därför tom. ;)

ericke

Ny medlem
Signatur eller användarnamn? Lite tvetydig i din formulering.

Mini_me

Aktiv medlem
Jag bara jobbar här...både ovan och under skiljelinjen?

JTF

Ny medlem
WSMC sa:
Min signatur är en kombination av initialerna till den förste respektive dåvarande(när jag registrerade mig), världsmästaren i schack, Wilhelm Steinitz och vår norske vän, Magnus Carlsen.
Jaha? Jag trodde det var U.G. - Uppdrag Granskning

Pfaff

Aktiv medlem
Enkelt.
Bernina låter ju jättemesigt och Singer är en jäkla symaskin.
Så?

Gurra

Aktiv medlem
signaturen är plankad från asfalten framför Karlbergs slott. Tyckte den var "fri" på något sätt. En annan favorit är "JESUS LEVER; GÖR DU??" som stod sprayat många år på en bergssida på toppen av kullen vid Mariehäll i Sumpan.

Supertramp

Aktiv medlem
Mitt första användarnamn var mitt riktiga för- och efternamn. Men det var egentligen ett misstag, jag hade tänkt att kalla mig Road King (för jag hade vid den tiden en Harley Davidson Road King) men jag var inte så van vid sociala medier och kanske lite allmänt bortkommen så jag trodde att jag först skulle fylla i mitt riktiga namn och därefter välja ett användarnnamn. Så jag råkade regga mig med mitt riktiga namn i stället.

Sen efter ett par tusen inlägg eller så, varav många på en som jag själv tycker kanske lite låg och tramsig nivå (på denna tiden var bigmollo min förebild på happymtb) så började jag fundera på om jag verkligen ville fortsätta skriva på happy med mitt riktiga namn. Inte så att jag inte kände att jag kunde stå för det jag skriver men när en Google-sökning på mitt namn resultetade i en lista med happy-inlägg så kändes det inte helt bra. Alla har ju inte bigmollo-humor liksom...

Så jag bytte användarnamn till Supertramp. Vet inte hur jag kom på just det namnet, dök väl bara upp liksom. Men jag var (och är) nöjd med mitt val, passar bra på ett cykelforum tycker jag. Och jag har, i mina bästa stunder. ett rätt bra tramp tycker jag själv i alla fall. Även om jag trappat ner på cyklingen så är det fortfarande inte många som slår mig i en kortare spurt.

Sen när jag bestämt mig för att byta nick så tyckte jag att det var fånigt att man skulle ha en övergångsperiod på x veckor där tidigare nick stod kvar inom parentes efter det nya användarnamnet. Så jag reggade ett nytt konto istället. Helt emot reglerna och naturligtvis ett helt förkastligt beteende (jag skyller på min vid tidpunkten ringa ålder)!

Senast ändrad:

WSMC

Aktiv medlem
Supertramp sa:
Mitt första användarnamn var mitt riktiga för och efternamn. Men det var egentligen ett misstag, jag hade tänkt att kalla mig Road King (för jag hade vid den tiden en Harley Davidson Road King) men jag var inte så van vid sociala medier och kanske lite allmänt bortkommen så jag trodde att jag först skulle fylla i mitt riktiga namn och därefter välja ett användarnnamn. Så jag råkade regga mig med mitt riktiga namn i stället.

Sen efter ett par tusen inlägg eller så, varav många på en som jag själv tycker kanske lite låg och tramsig nivå (på denna tiden var bigmollo min förebild på happymtb) så började jag fundera på om jag verkligen ville fortsätta skriva på happy med mitt riktiga namn. Inte så att jag inte kände att jag kunde stå för det jag skriver men när en Google-sökning på mitt namn resultetade i en lista med happy-inlägg så kändes det inte helt bra. Alla har ju inte bigmollo-humor liksom...

Så jag bytte användar namn till Supertramp. Vet inte hur jag kom på just det namnet, dök väl bara upp liksom. Men jag var (och är) nöjd med mitt val, passar bra på ett cykelforum tycker jag. Och jag har, i mina bästa stundet. ett rätt bra tramp tycker jag själv i alla fall. Även om jag trappat ner på cyklingen så är det fortfarande inte många som slår mig i en kortare spurt.

Sen när jag bestämt mig för att byta nick så tyckte jag att det var fånigt att man skulle ha en övergångsperiod på x veckor där tidigare nick stod kvar inom parentes efter det nya användarnamnet. Så jag reggade ett nytt konto istället. Helt emot reglerna och naturligtvis ett helt förkastligt beteende (jag skyller på min vid tidpunkten ringa ålder)!
Sådärja, nu börjar vi snacka ordentliga förklaringar....:)

Du är för övrigt en av de få som jag har fått slita som ett djur för att ta rulle på uppför Skanstullsbron(misstänker att du ändå bara låg och myspendlade) de senaste 10 åren.....

GoranS

Aktiv medlem
Lagom oanonymt utan att det direkt ska dyka upp om man googlar mig.

WSMC

Aktiv medlem
GoranS sa:
Lagom oanonymt utan att det direkt ska dyka upp om man googlar mig.
Var ju tvungen att googla.
Första resultatet:http://www.goransbil.com/

Om det mot förmodan inte är du så är du som sagt lagom (o)anonym...:)

DH

Aktiv medlem
Gillar emellanåt att åka utför. Sen är jag så jävla gammal att jag såg Don Henley framföra Hotel California 1976 på Grönan. Precis när plattan släppts. En minnesvärd afton.

Senast ändrad:

DT

Aktiv medlem
DT = Donald Trump.

Japp, jag förutsåg detta redan 2010.

H.

Aktiv medlem
Hade från början (när jag registrerade mig i maj 2005) ett annat användarnamn som jag då använde på alla cykelforum. Hela mitt förnamn följt av min "klubb"-tillhörighet. Jag hängde här i två år med det namnet innan jag en dag hade tröttnat på forumet. Loggade ut och så dröjde det ett tag innan jag hittade tillbaka.

Faktum är att det dröjde inte jättelänge, men några månader. Sen ville jag leva en anonymare tillvaro. Hade lärt känna e., och inspirerad av hans nick gick jag på samma tema och så blev det H.

Edit: även jag bröt mot reglerna när jag registrerade mig nuvarande användare, men med tanke på att ni gamla användare är tämligen död, har inte ens kvar mailadressen så tror jag det är lugnt. :) dessutom borde det väl vara preskriberat, snart tio år sedan jag reggade mig med nuvarande användarnamn.

Senast ändrad:

Paco

Aktiv medlem
Det var under vår bröllopsresa i Mexico som jag fick namnet Paco Pistolero av en pratglad, och onykter, hotellägare.....

h.g.j

Aktiv medlem
Helt enkelt så trist att det är initialerna ur mina förnamn...

Ursprunget (förutom dopet) är från mitten på 90...jag satt och programmerade lite trams, och skrev under med "HastaLaVista Productions" och med en suspekt teckenbaserad (vad annars) logo. Vid något tillfälle visade jag något av mina "alster" för min mor som tyckte att slutklämmen var lite grym.... Så efter lite funderingar så blev det istället h.g.j Productions... Vilket även följde med när jag senare registrerade firman, verksamheten har skiftat, men bokstäverna hänger med.

h.g.j har följt med som nick sedan dess, både på IRC och diverse forum...

Pugilism

Aktiv medlem
Jag skyller allt på Douglas Adams.
I en av böckerna finns ett band som heter pugilism och den tredje autistiska göken...

Ixion

Ny medlem
Brukar köra tämligen icke-anonym, men när jag reggade mig här hade jag ingen aning hur stor pajasnivån var. Körde det säkra för det osäkra med ett coolt (?) karaktärsnamn från Final Fantasy.

Granman

Medlem
Tja, "Granis", som jag oftast kallas pga mitt efternamn, var ju upptaget här på happy. Så det fick istället bli nåt jag ibland kallades av några kolleger/kompisar på 90-talet när jag cyklade mtb som mest.

Simple as that, men tänkte att det är i linje med en ambition att få igång stigcyklandet på en lite mer aktiv nivå igen. En gammal cykelpolare (inte här på happy) förstod direkt...

Der Kaiser

Aktiv medlem
Det är massa nick med mäktiga namn här:
Makten, Kung Stalle osv,
så när när man redan heter det och det dessutom finns ett tufft däck som har mitt (efter)namn så bytte jag från mitt "gamla vanliga".

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer