[OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

Kupa

Aktiv medlem
Efterhandskonstruktion: nyss hemkommen efter Hoven Droven på Katalin i Uppsala. Kul med en gitarrist som ser ut som tomten alt. Christer Glenning, om än inte lika korpulent som nämnda herrar.

mmmrrrr

Aktiv medlem
Debaser Strand i Stockholm.

Det var otroligt bra.

Jag funderade ikväll på hur jag började lyssna på The Mountain Goats. Svaret? Jag brukade lyssna mycket på Atom and His Package, och när han gjorde en cover av Going to Georgia skrev han någon text i konvolutet (tror jag) om hur totalt asgrymma TMG var. Då var man ju tvungen att utforska det...

Men kvällens konsert. Den var väldigt, väldigt bra.

heklamama

Aktiv medlem
Fleet Foxes
Ikväll, bara sådär.
Får försöka leta fram en rutig skjorta.
Odla skägg är inte att tänka på.

JLarsson

Aktiv medlem
Ikväll om en massa månader så kommer jag den 20:e Maj vara i Köpenhamn och kolla på Toundra. Kanske rentav en dubbelwhammy med Hamburg dan innan.

qma

Aktiv medlem
Nu skrev jag inget innan men är nu på väg hem från Black Belt och Fu Manchu på Debaser Strand. Det var sjukt svängigt och en bra liveshow. Ljudet var helt ok, fuzz-disten på leadgitarren var extremt raspig. :)

qma

Aktiv medlem
'Sången' - som mest är hardcore-style prat/rap typ. :) Lät väl exakt som på skiva.

qma

Aktiv medlem
Ikväll blev det lite metalfest. Vader, Annihilator och Testament på Arenan Fryshuset, en lokal jag inte brukar gilla pga. ljudet och siktlinjen i publikhavet, men ikväll var det riktigt bra. Jag har sett banden förut, utom Vader. Alla tre överträffade mina förväntningar - riktigt svängigt, tajt och tydligt taggade musiker.

Cujo

Aktiv medlem

JLarsson

Aktiv medlem
Jag sitter nu på en lastkaj utanför stället o läppjar på en Classic. Toundra är här och det kommer bli fantastiskt.

Cujo

Aktiv medlem
Finns fortfarande spelningar kvar på turnéen...

23.05.2018 Germany Berlin BiNuu
24.05.2018 Germany Dresden Groovestation
25.05.2018 Czech Plzen Papirna
26.05.2018 Hungary Budapest A38
27.05.2018 Austria Vienna Viper Room
29.05.2018 France Lyon Le Farmer
30.05.2018 France Marseille Molotov
31.05.2018 France Toulouse Les Pavillons Sauvages
...

mv70

Aktiv medlem
En annan får vänta med Maiden till på torsda nästa vecka på SwedenRock ;)

Stumpy

Aktiv medlem
Köpte inte biljett, eftersom jag redan sett dem. Tror det var 1983 i Bröndbyhallen med Mötley Crue som förband. ;)

mikipedia_

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Köpte inte biljett, eftersom jag redan sett dem. Tror det var 1983 i Bröndbyhallen med Mötley Crue som förband. ;)
[surgubbe]Såg Maiden för några år sedan på Tele2 arena å tyckte att det bara ekade och att Sabbaton var mer entertainers å hade lite klös på scenen, Maiden vart tyvärr en besvikelse[/surgubbe]

Men ha det skoj ni som ska gå!

Paco

Aktiv medlem
Såg Maiden första gången -86 och sedan dess har det blivit 13ggr, fast de senaste gångerna har det väl varit så där spännande.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer