[OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

GoranS

Aktiv medlem
Lite sent inlägg då Aristocrats-konserten slutade för en stund sen, men ... Var innan konserten på min topp-3 lista över artister/band jag skulle vilja se live. Kan bara konstatera att de levde upp till förväntningarna. Riktigt bra!

Belse

Aktiv medlem
Inte konsert men nästan, nyss sett Bohemian Rhapsody på bio, riktigt bra film, och avslutningen med 20 minuter från Live Aid på Wembley -84(eller -85?) var redigt bra, kan rekommenderas om man gillar Queen.

Pajas

Medlem
Nyss hemkommen från Linköping, och sett och hört Albin Lee Meldau
Njjjjaaaae sisådär.... tände till lite då och då
Skulle hellre sett honom i Kalmar i går, konsert & kongress i Linköping är inte direkt upphetsande som konsertlokal.

m3lk3r

Medlem
Kul tråd. Visserligen från i lördags men såg rotten sound och god mother i gbg och fy fan vad bra det var. Dödsgrind deluxe, verkligen överraskad av kvaliteten på rotten sounds framträdande, extremt tight, bra låtval och förvånande bra mixat av deras ljudkille.
Mycket bra spelningar på ingång i gbg nu.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Såg Lundell i Helsingborg för några veckor sen, och häromdan såg Jag John Fogerty på Liseberg. Behöver aldrig mer se en livekonsert. Det är så mycket skit numera. PK-rock, hissmusik och blöjpop är allt jag hör när jag stänger av Dylan och går ut i det offentliga rummet. Fy fan, säger jag.

Vegan

Medlem
ooms sa:
Vegan sa:
Ikväll var jag här ?
Aah, Stadio Giuseppe Meazza!
Vad utspelade sig där?
Muse.

Satt hemma i våras och väntade på att de skulle komma ut med fler stopp för sin tour men inget i Sverige, Danmark, Norge eller norra Tyskland dök upp. Fick lite ågren över att bara ha inbokat en konsert för 2019 så då Milano låg lämpligt inom mina tre semesterveckor fick det bli så. Tre veckor senare annonserade de en spelning i Köpenhamn i september...

Spelningen var bra om än lite stökig publik. Kul att ha varit på San Siro om än utan ⚽

Stewe

Aktiv medlem
bluetail sa:
Stewe sa:
Ikväll blir det Steve Hackett på Nalen :)

https://www.nalen.com/konsert/2019/steve-hackett/

Åh en gammal goding?

Hur var spelningen? Mycket Genesis?
Helt fantastiskt, så jäkla bra, kanonljud och hela gänget på riktigt spelhumör.

konserten var två delar, först körde han egna låtar från Spectral mornings och nya plattan.
andra delen körde dom hela Selling England by the pound rakt av. Gåshud deluxe :)

extra plus för Nad Sylvan på sång.

Guldragge

Medlem
Alex Supertramp: Hur var Lundell? Har biljett till Skansen men krockar lite väl mycket med andra planer så får se hur det blir. Körde han Club Zebra?

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer