[OT] "Ikväll ska jag på konsert"-tråden

clnr

Aktiv medlem
Rein! Basen känns genom golvet. Som det ska vara. Men EBM/Electro kommer inte riktigt till sin rätt i dagsljus på ett nöjesfält brevid farfarsbilarna!

qma

Aktiv medlem
Helmet 30-årsjubileum på Kraken utan förband.
Ingen John Stanier på trummor vilket hade varit önskvärt, och herr Hamilton har ju blivit lite mindre rad, men ska ändå bli fett.

JLarsson

Aktiv medlem
Pust pes, en intensiv helg i Berlin var det.

På fredagen ett skumt ställe vid ostkreuz, tief. Tre band kal-el fra Stavanger, wizzerd från Montana och ett band från Frankrike som heter Stone from the sky. Fransmännen var svinbra. Trummisen i kal-el var besatt av svensk TV och ronny&ragge i synnerhet. Sjukt.

På lördagen festsaal Kreuzberg och favoritbanden color haze samt rotor. Rotor är ett helt sjukt bra instrumentalband. Se videon från förra året:

Stewe

Aktiv medlem
Nån som är sugen på två plåtar till Volbeat i morgon på Tele2 (Danko Jones förband) sektion A133.
Jag har fått förhinder, bra pris.

Mvh Stefan

Stewe

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Om jag inte redan haft på golvet, så hade jag varit intresserad av plåtarna.
Kul, ja lite surt att missa dom faktiskt :)

Hoppas nån nappar och vill överta mina biljetter?

"Nån som är sugen på två plåtar till Volbeat i kväll fredag på Tele2 (Danko Jones förband) sektion A133.
Jag har fått förhinder, bra pris."

Senast ändrad:

Bonzo

Aktiv medlem
Ska nostalgitrippa lite och se Jakob Hellman i Örebro ikväll. Man får väl ta det för vad det är, men jag har ändå rätt höga förväntningar.

Danko Jones hade varit kul att se igen annars.

Stewe

Aktiv medlem
Bonzo sa:
Ska nostalgitrippa lite och se Jakob Hellman i Örebro ikväll. Man får väl ta det för vad det är, men jag har ändå rätt höga förväntningar.

Jakob Hellman blir nog en höjdare, snacka om minnen.
Undrar om han spelar "vara vänner" ? ;-)

Bonzo

Aktiv medlem
Stewe sa:
Bonzo sa:

Jakob Hellman blir nog en höjdare, snacka om minnen.
Undrar om han spelar "vara vänner" ? ;-)
Skulle tro att chansen är rätt stor att den ingår i kvällens spellista. ;)

GoranS

Aktiv medlem
Snart dags att bege sig in till stan för att se Guthrie, Bryan och Marco spela. Förväntningarna på topp efter konserten i Eskilstuna i fjol.

GoranS

Aktiv medlem
GoranS sa:
Snart dags att bege sig in till stan för att se Guthrie, Bryan och Marco spela. Förväntningarna på topp efter konserten i Eskilstuna i fjol.
En rejäl lapsus men i övrigt i mitt tycke riktigt bra.

Tyvärr var det några ärthjärnor i publiken som inte fattade att det fanns människor som var intresserade av det bandet gjorde men totalt ointresserade av deras skitbeteende.

uandt

Medlem
Goldlink ikväll var helt ok. Var rädd att han skulle vara turnetrött och energilös, speciellt efter det där Mac Miller/Anderson Paak bråket men efter ett par låtar kom han igång ordentligt. Helt ok som sagt

Stewe

Aktiv medlem
Ikväll smäller det ordentligt på Cirkus

Jag är så jäkla taggad, äntligen ska jag få höra Metropolis Pt. 2 Scenes from a memory live :)

qma

Aktiv medlem
Glömde att posta här men var och såg The Bay Strikes Back (Death Angel, Exodus, Testament) på Fryshuset Arenan härom veckan också och det var njutbart. Det brukar inte vara så bra ljud på Arenan och det var inte toppen men klart godkänt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer