MikaelL2016
Aktiv medlem
[OT] Kaos i strumplådan – Herrstrumpor av hög kvalitet!?!
Börjar bli rätt trött på en strumplåda som innehåller en massa omaka strumpor i olika färger men väldigt få par. Jag har hittills tyckt att det är roligt med färgfulla strumpor och har därför en del happy socks-liknande strumpor samt enkelfärgade strumpor i olika färger. Trots att jag försöker rensa så blir det inte så mycket bättre. En jäkla massa jobb att para ihop efter tvätten och leta efter par när man skall använda dem. Använder samma (vanliga) strumpor på jobbet (med kostym), på fritiden och när jag tränar under vinter, vår och höst. På sommaren använder jag givetvis låga ankelstrumpor på fritiden och när jag tränar. Har försökt lösa problemet genom att köpa en 5pack eller 10pack av stumpor i några få färger. De är generellt lite sämre kvalitet och det blir hål av torra fötter på vinter. Detta slutat med att tror jag har även 15 olika nyanser av blåa strumpor just nu som jag har köpt under senaste åren som en del av en multipack.
Men nu skall det ta slut. Försöker hitta ett märke av strumpor där stumpor håller hög kvalitet som man kan köpa i 2-3 (konservativa) färger, där färger inte varierar konstant över tid så att man kan slänga en enkel strumpa om det blir hål. Det gör ingenting om de kostar lite mer än vanliga Zalando/H&M etc strumpor men de skall vara av hög kvalitet som håller lite längre, bekväma och så pass tunna att de går att använda med kostym(skor). Finns en massa brands på nätet men är inte sugen på att börja beställa 10 olika för att testa och med det skapa en ännu större kaos. Antar att det är inte bara jag som har kaos i strumplådan och har samma problem med omaka par. Men det måste finnas någon som har hittat någon bättre tillverkare, metod eller löst detta på ett elegant sätt utan att bli en Marie Kondo?!
Ps. Jag är väldigt medveten att det finns en väldigt, väldigt hög risk att denna tråd kommer att spåra ur trots att detta skriv på tisdag lunchtid och inte fredag eftermiddag…Men vem vet kanske bli detta både nyttigt och kul. 😉
Men nu skall det ta slut. Försöker hitta ett märke av strumpor där stumpor håller hög kvalitet som man kan köpa i 2-3 (konservativa) färger, där färger inte varierar konstant över tid så att man kan slänga en enkel strumpa om det blir hål. Det gör ingenting om de kostar lite mer än vanliga Zalando/H&M etc strumpor men de skall vara av hög kvalitet som håller lite längre, bekväma och så pass tunna att de går att använda med kostym(skor). Finns en massa brands på nätet men är inte sugen på att börja beställa 10 olika för att testa och med det skapa en ännu större kaos. Antar att det är inte bara jag som har kaos i strumplådan och har samma problem med omaka par. Men det måste finnas någon som har hittat någon bättre tillverkare, metod eller löst detta på ett elegant sätt utan att bli en Marie Kondo?!
Ps. Jag är väldigt medveten att det finns en väldigt, väldigt hög risk att denna tråd kommer att spåra ur trots att detta skriv på tisdag lunchtid och inte fredag eftermiddag…Men vem vet kanske bli detta både nyttigt och kul. 😉