[OT] Kexiga väggar, hur borrar, pluggar jag bäst

Kung Stalle

Aktiv medlem
Vete fan vad jag egentligen kommer fram till. Men lång jävla plugg... det verkar vara receptet.
Får gå till Bauhaus och botanisera.

Stalle

Octagon

Aktiv medlem
Bosch unversalborr med volframspets är kanonbra i tegel, lättbetong, puts, lecablock mm. https://www.jula.se/catalog/verktyg...-for-kakel-klinker-glas/universalborr-181738/
Kör utan slag, blir runda fina hål. Köp dyra pluggar från Essve, inte universalplugg från Clas Ohlson eller Biltema, dom är för hårda .

Om det inte funkar med någonting annat eller hålet blivit för stort så är tipset Budget-mini kemankare. Som ghetto tubeless för mosiga stenväggar. Borra hålet, blås ur, fyll hålet med plastic paddling, kemisk metall brukar funka, sen pressar du i pluggen i hålet och väntar tills paddingen stelnat. Sen är det bara att skruva i skruven.

sandos

Medlem
Bygga hus av gipskartong är billigt iaf och alla mindre kunniga människor som tror de köper ett trähus begriper inte att huset till volym består mest av mineralull eller glasull isolering och till massa mest av gipskartong.
Trä är en av de mindre beståndsdelarna i moderna så kallade trähus.😆
För en som haft en mindre brand hemma så är man lite glad för gipsen dock. Hade vi haft träväggar hade nog utgången blivit en annan....

simson

Aktiv medlem
God eftermiddag !
Hur har det gått ?
Plågas fortfarande av ovissheten....
Mange”

Kung Stalle

Aktiv medlem
Hallon!
Hittade Fischer 70x6mm på Bauhaus. Köpte hela lagret. Borrar med vanliga skruvdragaren utan slag och med en betongborr. Funkar fint och sitter bra.
Tack alla för råd!

Stalle

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer