[OT] Köpa ny tv....

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
thomalin skrev:
-------------------------------------------------------
> json88 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Försök att hitta en Sony W805, galet bra
> bild.
>
> Sony köper man inte, deras kundservice är
> obefintlig.

Visst köper man sony tv. De är bra som fan och håller.

thomalin

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Bengt-re skrev:
>
> De är bra som fan och
> håller.

Visst, tills du har något att klaga på.

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Freddie L skrev:
> När tror ni man kan hitta OLED för 15'? Fem år
> eller två?

18 månader

Rattnalle

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
json88 skrev:
> Freddie L skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > När tror ni man kan hitta OLED för 15'? Fem
> år
> > eller två?
> Med tanke på att det bara handlar om att få
> volym på produktionen av Oled, så inom 2 år.
> Tror jag.

Jag hoppas på samma sak. För längre än så litar jag inte på att nuvarande TV håller :)

Akoa

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Jag var inne på en större tv men landade på en projektor istället. Galet bra! Benq w1070 för under 6k. Jag trodde inte det skulle vara så bra som det är. Mycket mindre eftersläpningar. Ingen regnbågseffekt och 105" bild. Dessutom slipper jag en tv-bänk och en stor tv som är ful när den är avstängd.

happymtb.fr

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Akoa skrev:
> ...och en stor tv som är ful när
> den är avstängd.

Är det inte det som är bra med moderna plattTV: att man hellre tittar på dom när dom är avstängda? ;)

sdx

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
köp inget över 60 tum dom hackar i bilden åk till närmsta ellada och titta gärna någon sport kanal så får du se själv hur dåliga dom är.

JesperA

Medlem
[OT] Köpa ny tv....
köp inget över 60 tum dom hackar i bilden åk till närmsta ellada och titta gärna någon sport kanal så får du se själv hur dåliga dom är.
Har inget med tum att göra & alla demo-TV som står i affärerna har all "bildförbättring" påslaget så stänger man av de-judder, de-blur,"TruMotion", "Motion Pro" & allt annat skräp tillverkarna envisas med att har på som default så hackar inte bilden något

lundatok

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Föräldrarna har en Philips med Ambilight, tycker det är rätt behagligt så jag hittade en PHILIPS 55OLED854 med 4K, Android och Ambilight. Hur är det med Android i Tv:n? Kör man apparna där eller kan man casta från paddan som vanligt?

sdx

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Har inget med tum att göra & alla demo-TV som står i affärerna har all "bildförbättring" påslaget så stänger man av de-judder, de-blur,"TruMotion", "Motion Pro" & allt annat skräp tillverkarna envisas med att har på som default så hackar inte bilden något
Det är väl bara att be dom stänga av det eller är det svårt.
har en vän i norge köpte värsta samsungen på nästan 70 tum rena skit tvn hackar ghostar bilden men vad får man för 50tkr

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Föräldrarna har en Philips med Ambilight, tycker det är rätt behagligt så jag hittade en PHILIPS 55OLED854 med 4K, Android och Ambilight. Hur är det med Android i Tv:n? Kör man apparna där eller kan man casta från paddan som vanligt?
Tjena!

Om den har inbyggd Chromecast så flippar TVn själv över till respektive app när du castar. Tycker det är smidigare att välja i apparna på telefonen/plattan än på TVn.
Dessutom kan du sätta TVn i ett läge så den sätts på så fort man börjar casta. Om man då har Philips fjärrkontroll i TVn så slipper man svära när någon har lagt den vanliga fjärrkontrollen på helt fel stället, du kommer få det problemet inom nått år..

Rattnalle

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Tjena!

Om den har inbyggd Chromecast så flippar TVn själv över till respektive app när du castar. Tycker det är smidigare att välja i apparna på telefonen/plattan än på TVn.
Dessutom kan du sätta TVn i ett läge så den sätts på så fort man börjar casta. Om man då har Philips fjärrkontroll i TVn så slipper man svära när någon har lagt den vanliga fjärrkontrollen på helt fel stället, du kommer få det problemet inom nått år..
Ja det är väl exakt som en Chromecast, fast den ingår?

Jag är fortfarande väldigt nöjd med min Panasonic oled, valde den för att den generellt fick bäst betyg avseende korrekt bild. Av vad jag sett av ambilight är det inget jag saknar, men det kanske är tillvänjning också?

Tomcaten

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
När jag valde min 32" så blev jag avrådd av säljaren för att köpa den eftersom han tyckte den var för liten. Men den fungerar utmärkt och priset var ju bra Karlsson.

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Ja det är väl exakt som en Chromecast, fast den ingår?

Jag är fortfarande väldigt nöjd med min Panasonic oled, valde den för att den generellt fick bäst betyg avseende korrekt bild. Av vad jag sett av ambilight är det inget jag saknar, men det kanske är tillvänjning också?
Tjena!

Nej inte exakt. Den TVn vi har i sovrummet har inte inbyggd Chromecast och då får jag sköta allt via telefon. När det är inbyggd Chromecast så öppnar den t.ex. Netflix som app på TVn (såvida man har den installerad då) så fort jag castar från telefonen. Då kan jag styra allt via fjärrkontroll om jag vill, vilket i de flesta fall är smidigare.

Rattnalle

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Tjena!

Nej inte exakt. Den TVn vi har i sovrummet har inte inbyggd Chromecast och då får jag sköta allt via telefon. När det är inbyggd Chromecast så öppnar den t.ex. Netflix som app på TVn (såvida man har den installerad då) så fort jag castar från telefonen. Då kan jag styra allt via fjärrkontroll om jag vill, vilket i de flesta fall är smidigare.
Play, Paus, stop funkar fint med vanlig fjärr till vanlig Chromecast. Spola däremot verkar inte funka. Välja innehåll gör jag helst på telefonen.

Tomcaten

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
_DSC0960.jpg

Det här är det påtänkta slutresultatet dock samma fjärt-motor som säkert någon så lustigt skulle kalla min 2.3l 8v för men motorbyte är liksom över min nivå och så är det inga fel alls på mitt lilla kraftpaket.
MEN Det blir lätt, lätt som fan och också kul som fan.
Målet ligger nånstans att svänga ifrån en GT3 vilket är svårt men inte omöjligt med rätt breddning.

lundatok

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Jag har en Chromecast inkopplad i en HDMI och tar strömmen från ett av tv:ns USB-uttag. När jag slår på Tv:n och väljer rätt Chromecast så byter Tv:n källa direkt, är det sånt du menar?

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Jag har en Chromecast inkopplad i en HDMI och tar strömmen från ett av tv:ns USB-uttag. När jag slår på Tv:n och väljer rätt Chromecast så byter Tv:n källa direkt, är det sånt du menar?
Tjena!

Nej, Philips med Android byter till själva appen i TVn om du castar. Dvs du får tillgång till hela appen på TVn även när du castar. Dvs du kan casta som vanligt eller använda appen direkt på TVn. Du får samma resultat oavsett hur du startar programmet.

@Rattnalle Kan ju iofs vara så, för det fungerar inte på den TVn. På den andra så har jag inte Viaplay installerat på TVn så där är det som vilken CC som helst, där går det att pausa med fjärren upptäckte jag nu

Rattnalle

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Tar du ström så att casten alltid är på slår den på TVn också. Åtminstone min TV levererar inte ström till Chromecasten när TVn är i standby.

Rattnalle

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Att den startar en fullsize-app låter ju annars onekligen rätt trevligt.

Panasonic köper man inte för smart-funktionerna om vi säger så.

sdx

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Lundatok titta på tcl apparaterna man får mycket för pengarna 65-66 tumaren har fått bra kritik i tester.

Rattnalle

Aktiv medlem
[OT] Köpa ny tv....
Hur funkar LG? Hittade en OLED som ska ha bäst bild.
De funkar helt klart. De tillverkar panelerna åt de andra som säljer oled också så det som skiljer är mjukvaran och hur de trimmat in den. LG och Philips en aning mer publikfriande. Panasonic och Sony lite mer korrekt. Men samtliga är ju ljusår bättre än genomsnittlig LCD-panel som är ett par år gammal på den punkten.

Undantaget är om du kör väldigt mycket statisk bild och ofta tittar i ett väldigt ljust rum. Då är LCD förmodligen ett bättre val.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer