Jag är Androidkille och köpte en Android-TV från Phillips för ett par år sen. Skulle rekommendera att inte göra så. Bättre att köpa en ren skärm (skit i vad den har för smartfunktioner) och köpa senaste ChromeCast med fjärr.
De två stora nackelarna jag kan meddela är:
ChromeCasten som är inbyggd fungerar inte lika bra som en "riktig", bland annat går det inte att styra teven via Google Home och jag får ofta starta om tv:n (dra ut sladden) för att den ska dyka upp på nätverket. Då och då hittar TV:n inget nätverk, då behöver jag gå in och göra något som för den att begära ny IP, t.ex. greja med nätverksinställningarna eller starta om. Bättre med trådat nät än wifi men inte bra.
Den andra är att det "aldrig" släpps uppdateringar till den, det är jag övertygad om att Google kommer göra under flera år. Och sen är det billigare att bara byta CC:n när det känns som att det är dags.
En annan grej som är störig på min är att det inte finns någon mikrofon, så röststyrning vid t.ex. sökningar fungerar icke. Tror dock många har det i fjärrkontrollen.