De sponsorer som vinnaren har vill nog gärna ha valuta för pengarna. De skulle kunna ha bild-i-bild.Skottpengar på producent i junior-VM idag igen. Visa Bergane ståendes i mål pustandes medan kampen om silvret pågår är rakt av totalinkompetent. Att det görs liknanade val av producenterna i VC är ingen ursäkt.
Egentligen tycker jag att det är fel att över huvud taget visa en klar ledare på slutet om det finns en fajt om placeringar längre bak. Jag förstår att argumentet är att de vill visa segraren när denna går i mål. Masstartslopp handlar dock om kampen mellan åkare och då ska man i mitt tycke fokusera på dessa kamper. Jag tycker att det i så fall är bättre att visa bilder på segrarens målgång när de flesta gått i mål, eller i alla fall, säg, topp-20, om det finns jämna fajter där bakom.
Tyvärr är problemet inte begränsat till längdskidor heller utan det finns även i friidrott och även i tävlingar som finnkampen där det verkligen handlar om fajter om viktiga poäng.
Ni som såg Jizerska, gick det av sändningen att få grepp om när Dahl och Korsgren gick loss? Och hur länge var Britta med idag?
Möjligt att någon har det argumentet. Jag tycker dock inte det håller. Hur många skulle klara att säga vilken reklam Bergane hade på kläderna idag baserat på att de fick se henne på upploppet samt stående i mål pustandes? Jag kan det i alla fall inte. Jag tror sådant mer gör sig på bilder från prispall och dylikt.De sponsorer som vinnaren har vill nog gärna ha valuta för pengarna. De skulle kunna ha bild-i-bild.
Hur långt från mål var de då?Jodå de var i bild då, Ida stack iväg först och fick en lucka på några sekunder. Sedan tog Lina luckan och lämnade samtidigt resterande bakom, sedan var de två loss in i mål.
Jag såg bara sporadiskt i början, men Britta var avhakad ganska tidigt. Tror sedan de var ett gäng på först åtta och sedan fem, innan Ida och Lina kom loss.Ni som såg Jizerska, gick det av sändningen att få grepp om när Dahl och Korsgren gick loss? Och hur länge var Britta med idag?
Kan det varit strax efter halvvägs de drog loss? Såg bara sporadiskt.Jodå de var i bild då, Ida stack iväg först och fick en lucka på några sekunder. Sedan tog Lina luckan och lämnade samtidigt resterande bakom, sedan var de två loss in i mål.
Stämmer nog. Vid 23km var de fortf 5 st inom 5 sek, men vid 32km var Ida och Lina 1,5 minut före.Kan det varit strax efter halvvägs de drog loss? Såg bara sporadiskt.
Det kan nog stämma, jag ”såg” hela men hade tre barn runtom så helt fokuserad var jag inteKan det varit strax efter halvvägs de drog loss? Såg bara sporadiskt.
På damsidan tillkommer väl Björgen som ett osäkerhetsmoment för Lina. Är ju oerhört svårt att veta hur bra hon kommer att vara. Jag skulle dock inte trilla av stolen i förvåning om hon skulle visa sig vara i riktigt bra slag. Hur hon sen funkar efter 4 timmar i tävlingsfart undrar jag om hon själv ens riktigt vet.Kul att Grand Slam fortf lever! Lina vet vi ju är stark på Vasaloppet, men hur är det med Emil? Håller han 4 timmar? Marcialonga gick ju bra, men det speciella med VL är ju vad som händer efter 7 mils åkning.
Det var ju lite intressant. Blomman har nog bra insyn då hans son Birk tävlar för samma klubb (Rehns BK) som Gisselman. Tove kör väl för Hudiksvall. Har Domeij ett horn i sidan till Hälsingland?Någon som har koll på den där Andreas Domeij? Tycker det var lite fyrkantigt resonemang han hade när Tove Ericsson plockades bort från junior-VM. Ericsson blev sen 7:a på 10 km på senior-SM (18 s från fjärdeplatsen), 10:a i sprinten och 9:a på 15 km. Har väldigt svårt att se att samtliga, om någon, av de uttagna tjejerna skulle ha grejat det.
I dagens sändning sa Blomman att Domeij tydligen velat ha bort Gisselman från laget idag och att han kom med p.g.a. Ersson gav sin plats till Gisselman för att han var säker på att Truls hade bättre chanser. Sen blir Gisselman klart bästa svensk som åtta medan de andra kommer placeringarna 22, 28 och 55.
Känns som Domeij gått i den ryska laguttagningsskolan där mottot är "Obegripligheten framför allt".
I skidspåret?Jag kör Assos vinterbyxor utan pad, lagom till kanske -5 med bara vanliga bibs under.
Kombinerat med benvärmare under så funkar dom suveränt till säkert -20.
M
Vafaan, jag som hetsletade efter vart inlägget tagit vägen och trodde jag hann editeraI skidspåret?
(jag misstänker att ditt inlägg skulle in i tråden om varma cykelbyxor..)
Edit: skrev inlägg i fel tråd
M
Det börjar vara riktigt fina vinterdagar nu, igår hade vi det så varmt som -2 under dagen! -17 på natten så ingen oro för snösmältning....än
Nä, man ser/känner att våren är i sakta antågande. Där solen ligger på mot vissa plogkanter lyckas den faktiskt smälta snön! Men, i skogen är det gott om snö kvar (även om snön sjunkit ihop nån halvmeter). :)Det börjar vara riktigt fina vinterdagar nu, igår hade vi det så varmt som -2 under dagen! -17 på natten så ingen oro för snösmältning....än![]()
De saltar!Om man ska snacka snösmältning tror jag Oberstdorf ligger bra till framöver om man ska tro yr.no:
Visa bilaga 470160
Kommer vi att få se Musgrave i badbyxor på VM?
Nästan så att man funderar på om det kommer att gå att köra om det är över 15 grader varmt och strålande sol. Nog för att konstsnö är tåligare men även den lär ju smälta rätt bra.
Med plusgrader på nätterna försvinner snön snabbt, så det ser tyvärr inte lovande ut. Men visst har det varit ovanligt mycket vinter i år?F.ö. verkar väl vintern vara på väg mot sitt slut nu i syd- och Mellansverige. Plusgrader utlovat fr helgen och framåt. Man får hoppas det inte blir blåst och regn också, då kan det gå fort :-(
F.ö. verkar väl vintern vara på väg mot sitt slut nu i syd- och Mellansverige. Plusgrader utlovat fr helgen och framåt. Man får hoppas det inte blir blåst och regn också, då kan det gå fort :-(
Jo, det får man säga. Förra säsongen fanns det inte ett skidspår värt namnet i Uppsala m omnejd på hela vintern. Högbo (Sandviken) hade 4km konstsnö vid jul som de sedan successivt fick korta av, osv. Året innan det var lite bättre, då var det iaf ett par veckor det gick att åka hyggligt runt Uppsala. I år har det varit en månad iaf, så det får anses bra. Och det är ju inte slut än.Med plusgrader på nätterna försvinner snön snabbt, så det ser tyvärr inte lovande ut. Men visst har det varit ovanligt mycket vinter i år?
Du menar att de ska ersätta snön med salt? Vad vallar man med i sådana förhållanden? Peppar?De saltar!
Förra året kördes 0 km skidor och 0 km skridsko, dock premiär på racern i mitten av februari mycket tack vare sandfria vägar. Har lyckats åka 35 mil längdskidor i stockholmsområdet denna vinter vilket med mina mått är bra. Får se om jag hinner åka skridskor innan isarna blir dåliga.Jo, det får man säga. Förra säsongen fanns det inte ett skidspår värt namnet i Uppsala m omnejd på hela vintern.
En mil meditativ långlunch helt fri från läskiga backar och vurpor. Väldigt lyxigt med nästan helt egen räls 300 meter från hemmakontoret, men nästa gång tror jag att jag skiter i "naturupplevelsen" och kör bok i lurarna.
Recken har bränt ut honom, alltså. Konstigt, i Team Ramudden verkar ju Reckens träning funka riktigt bra.Har Calle börjat med besvärjelser?
"... jag har inte känt igen min kropp när jag tävlat."
Var det inte i stort sett ordagrant något sådant Hanna Öberg sa efter jaktstarten och sen gick hon och plockade hem silvret på distansloppet i VM. Hoppas Calle på ngn liknande vändning!?
![]()
Calle Halfvarsson litar på Gunde Svans råd inför VM - Langd.se
Med endast lugn träning fram till VM i Oberstdorf hoppas Calle Halfvarsson att energin ska komma tillbaka i kroppen. Det var Gunde Svan som uppmanade Calle att göra ett test för att se vad som var felet med att han inte fick återhämtning under loppen.www.langd.se
Det är ju inte säkert att de har exakt samma upplägg och olika personer funkar ju olika vad gäller träning.Recken har bränt ut honom, alltså. Konstigt, i Team Ramudden verkar ju Reckens träning funka riktigt bra.