[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, SkiClassics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

WSMC

Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, SkiClassics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Ja, det gick ju vägen för honom.
Kan han ha någon chans i semin?
Möjligtvis om han kommer i den snabbaste av de två semifinalerna.

GoranS

Aktiv medlem
En viktig aspekt med dräkter tycker jag är att de ska vara lätta att skilja från andra dräkter och där tycker jag Sveriges är helt OK. Sen är den ju möjligen för lekmannen lite förvånande med sin vita färg. Jag gillar dock den historiska kopplingen. Annars är det ju ofta bra med färger kopplade till nationsflaggan.

GoranS

Aktiv medlem
Ja, det gick ju vägen för honom.
Kan han ha någon chans i semin?
Möjligtvis om han kommer i den snabbaste av de två semifinalerna.
Beror ju mkt på om ngn drar upp tempot. När Kläbo dök upp så var det ju inte ovanligt att han såg till att hålla fart på heaten. Känns dock som att han blivit betydligt mindre av lok och mer ser till att hålla en bra placering och se till att han går vidare säkert men inte gör mer än han behöver.

WSMC

Aktiv medlem
Beror ju mkt på om ngn drar upp tempot. När Kläbo dök upp så var det ju inte ovanligt att han såg till att hålla fart på heaten. Känns dock som att han blivit betydligt mindre av lok och mer ser till att hålla en bra placering och se till att han går vidare säkert men inte gör mer än han behöver.
Stämmer. Bara att hålla tummarna. Vore kul med en finalplats för honom.

GoranS

Aktiv medlem
Blir nervös på Hagström på upploppen. Är hon så trött att hon släpper upp de bakom eller är hon nonchalant?

GoranS

Aktiv medlem
Bra resultat, men kändes lite onödigt att stå och låta Pellegrino smita förbi "gratis" på insidan.

GoranS

Aktiv medlem
Topp-10 i VC hittills.

1670077318771.png

1670077449342.png

Marcusorca

Aktiv medlem

GoranS

Aktiv medlem
Om jag ska gissa lite vad jag tror han menar, Så tror jag kroppen inte pallar med programmet och man måste stå över tävlingar som igår.
Jo, det är ju en sak. Men att VC skulle vara körd p.g.a. en missad tävling är bara knas. Jag tror att ytterst få kommer att åka alla lopp. Det som, precis som tidigare, kommer att vara en viktig del i VC-chanserna är TdS-deltagande. En seger där ger nu 300 poäng, ner från 400 poäng, och etappsegrar 50 poäng (som tidigare, men med lite andra poäng för andra placeringar).

Campione

Aktiv medlem
Nu när Johaug är borta, påminner damernas masstarter herrarnas 😴

EDIT: Nu börjar det hända, bra jinx (y)

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Tror hon kanske satsat på bra fäste. Såg i alla fall tidigare ut som hon gick ganska lätt uppför. Dessutom är hon väl inget utförsgeni.

GoranS

Aktiv medlem
Lite svårt att förstå vitsen med att ligga i tät inne på stadion.

GoranS

Aktiv medlem
Det var även stora skillnader mellan skidorna. Tex. hade Ilar och finskorna betydligt bättre glid än Andersson och Karlsson. Båda två med Fischer...
Tyckte Karlsson såg ut att ha bättre glid än Andersson.

Vi får väl se om Kläbo+vallare kan hantera hans skidor idag.

Topp