Beror ju mkt på om ngn drar upp tempot. När Kläbo dök upp så var det ju inte ovanligt att han såg till att hålla fart på heaten. Känns dock som att han blivit betydligt mindre av lok och mer ser till att hålla en bra placering och se till att han går vidare säkert men inte gör mer än han behöver.Ja, det gick ju vägen för honom.
Kan han ha någon chans i semin?
Möjligtvis om han kommer i den snabbaste av de två semifinalerna.
Stämmer. Bara att hålla tummarna. Vore kul med en finalplats för honom.Beror ju mkt på om ngn drar upp tempot. När Kläbo dök upp så var det ju inte ovanligt att han såg till att hålla fart på heaten. Känns dock som att han blivit betydligt mindre av lok och mer ser till att hålla en bra placering och se till att han går vidare säkert men inte gör mer än han behöver.
Om jag ska gissa lite vad jag tror han menar, Så tror jag kroppen inte pallar med programmet och man måste stå över tävlingar som igår.Måste väl vara ett skämt?!
![]()
Klæbo gir opp verdenscupen sammenlagt - Langrenn
Johannes Høsflot Klæbo har vunnet fire av fem verdenscuprenn så langt denne sesongen. Nå gir han opp sammenlagtseieren i verdenscupen.www.langrenn.com
Jo, det är ju en sak. Men att VC skulle vara körd p.g.a. en missad tävling är bara knas. Jag tror att ytterst få kommer att åka alla lopp. Det som, precis som tidigare, kommer att vara en viktig del i VC-chanserna är TdS-deltagande. En seger där ger nu 300 poäng, ner från 400 poäng, och etappsegrar 50 poäng (som tidigare, men med lite andra poäng för andra placeringar).Om jag ska gissa lite vad jag tror han menar, Så tror jag kroppen inte pallar med programmet och man måste stå över tävlingar som igår.
Du får lägga in en ny jinx nu.Nu när Johaug är borta, påminner damernas masstarter herrarnas 😴
EDIT: Nu börjar det hända, bra jinx![]()
Jo, det var lite märkligt hur hon åkte i kurvan. Hon verkade komma ganska lätt bakom Karlsson.Weng fattade inte det dock!
Sen hade väl Karlsson trots allt skapligt tryck i stakningen. Får erkänna att jag in i kurvan före upploppet var rätt säker på att Weng skulle ta det.Jo, det var lite märkligt hur hon åkte i kurvan. Hon verkade komma ganska lätt bakom Karlsson.
Ja, påtaglig risk för riktigt för sömnpiller i herrloppet.Otroligt svårt att hålla undan på den banan, hårt jobbat!
Det var även stora skillnader mellan skidorna. Tex. hade Ilar och finskorna betydligt bättre glid än Andersson och Karlsson. Båda två med Fischer...Otroligt svårt att hålla undan på den banan, hårt jobbat!
Tyckte Karlsson såg ut att ha bättre glid än Andersson.Det var även stora skillnader mellan skidorna. Tex. hade Ilar och finskorna betydligt bättre glid än Andersson och Karlsson. Båda två med Fischer...
Han verkade ha bra grejer igår. Som oftast 😀Vi får väl se om Kläbo+vallare kan hantera hans skidor idag.
Även Northug hade skaplig utdelning igår på Fischer (om man nu ska tro informationen på fis-ski.com).Han verkade ha bra grejer igår. Som oftast 😀
Jo, jag räknade att det var 2 Fischer åkare bland 12 sprintfinalisterna.Även Northug hade skaplig utdelning igår på Fischer (om man nu ska tro informationen på fis-ski.com).