[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, SkiClassics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

GoranS

Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, SkiClassics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Rickardsson 24:a, strax över minuten efter ledande Eklöf, halvvägs in i dagens 15-kilometerslopp i Bruks.
1638700387510.png

GoranS

Aktiv medlem
verkligen inte kontroversiellt, men jag hade hoppats på LL i förstalaget.
Istället för Ribom eller Olsson? Jag får nog säga att jag tycker det hade varit ett rätt vågat beslut att stoppa in LL istället oavsett vem hon ersatt i nuvarande förstalag..

GoranS

Aktiv medlem
Inte så bra med snöfall med tanke på svenska sträckfördelningen.

Stervelo

Aktiv medlem
Istället för Ribom eller Olsson? Jag får nog säga att jag tycker det hade varit ett rätt vågat beslut att stoppa in LL istället oavsett vem hon ersatt i nuvarande förstalag..
Jag tänker henne på en första eller sista sträcka.
Men, hon kör ju nu ändå i andralaget, så vi får se hur det går.
Hon har ju sett ut att kunna hålla riktigt hög fart i 10km lopp, vara bra med till 6-7 km, sen dalat.
En femma i staffetten skulle kunna vara helt perfekt, men jag spekulerar, absolut, men Ribom får jag inte feeling för, men det är ju rejält subjektivt. :)

GoranS

Aktiv medlem
Frågan är om Hennig skulle kunna vara intresserad av fart på första sträckan. Å andra sidan brukar ju Tyskland ofta mer flyta med i stafetter snarare än att vara laget som driver upp tempot.

GoranS

Aktiv medlem
Hur tänker du nu? Du menar förstalaget antar jag, jag frågar ärligt, vet inte bättre alltså.
Sverige har sin bästa åkare på en klassisk sträcka medan Norge har sin bästa på en fristilssträcka. Snöfallet gör att Frida får svårare att bli av med Weng än Johaug kan ha att bli av med Ebba.

GoranS

Aktiv medlem
Nu ser det ju inte ut att vara så mkt snöfall ändå att det ska behöva påverka direkt.

GoranS

Aktiv medlem
Resultat från herrarnas 15 km (Rickardsson 26:a, 1.55 efter).
1638701878115.png

GoranS

Aktiv medlem
Har de inga åkare ute och kör för att hålla spåren uppkörda?

GoranS

Aktiv medlem
Sa inte kommentatorerna att det var omöjligt att gå ifrån inne på stadion?

Stervelo

Aktiv medlem
Sverige har sin bästa åkare på en klassisk sträcka medan Norge har sin bästa på en fristilssträcka. Snöfallet gör att Frida får svårare att bli av med Weng än Johaug kan ha att bli av med Ebba.
Tack, jag fattar, jag håller med, jag rejält orolig för hur det ska gå för ebba mot johaug.
Jag hade rejält fel om Lindström, jag trodde mer.

GoranS

Aktiv medlem
Sen ska man ju säga att Lindström startar sist och Ribom först så det är inte en helt rättvis jämförelse mellan dem trots att de åker samma sträcka.

Stervelo

Aktiv medlem
Sen ska man ju säga att Lindström startar sist och Ribom först så det är inte en helt rättvis jämförelse mellan dem trots att de åker samma sträcka.

det är ju sant, det påverkar ju en del det med. Intressant att se om hon tokrusat från start.

ooms

Aktiv medlem
Jag gissar det smäller till på andra varvet och det är avgjort.

Stervelo

Aktiv medlem
Ohhh, Moa, hon är ju ok i sprint väl, hon har kanske lite påslag att använda på ett upplopp?

GoranS

Aktiv medlem
Vem blir det som drar på fjärde sträckan? Fossesholm? Eller blir det tjuv-och-rackarspel som släpper in lagen bakom i matchen?

Stervelo

Aktiv medlem
Vem blir det som drar på fjärde sträckan? Fossesholm? Eller blir det tjuv-och-rackarspel som släpper in lagen bakom i matchen?
Foss kommer dra, hon verkar ju inte ha något påslag alls. hon var nog tänkt att förvalta en ledning, klarar moa att hänga med, då kanske Sverige vinner. Och Ryssland? Det blir spännande.

Stervelo

Aktiv medlem
Fanken, hur liten är Fossesholm? Johaug är liten, det här ju tiny, men biffigare.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer