[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, SkiClassics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

GoranS

Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, SkiClassics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Gänget till Toblach:

Ebba Andersson
Maja Dahlqvist
Johanna Hagström
Moa Ilar
Frida Karlsson
Moa Lundgren
Emma Ribom
Jonna Sundling
Linn Svahn

Edvin Anger
Calle Halfvarsson
Marcus Grate
Johan Häggström
Eric Rosjö

ooms

Aktiv medlem

GoranS

Aktiv medlem
Det är så skönt att han tar bladet från munnen och säger som det är.
Känns väl inte särskilt kontroversiellt att säga att truppen bortsett från de tre är svag.

Sen misstänker jag att en av de andra kan ha att göra med stafettlaget i alla fall. Ska det bli pallen måste dock det mesta gå rätt och en del gå fel för motståndarna.

GoranS

Aktiv medlem
Dragvillighet har inte varit något vinnande koncept i Kanada. Igår drog Anttola och blev nerspurtad och idag drog Bergane och blev ifrånkörd på slutet. Får se hur det går för U23-herrarna ...

GoranS

Aktiv medlem
Svenska U23-damernas placeringsrad 22, 23, 28 och 32 av 39 fullföljande. Får se om Kvarnbrink, Gisselman, Skoglund eller Ersson kan lyckas bättre i herrloppet.

GoranS

Aktiv medlem
Norska truppen till VM.

Tiril Udnes Weng
Lotta Udnes Weng
Heidi Weng
Anne Kjersti Kalvå
Ragnhild Gløersen Haga
Anna Svendsen
Silje Theodorsen
Helene Fossesholm
Astrid Øyre Slind
Ingvild Flugstad Østberg
Kristine Stavås Skistad
Ane Appelkvist Stenseth

Johannes Høsflot Klæbo
Hans Christer Holund
Emil Iversen
Pål Golberg
Harald Østberg Amundsen
Simen Hegstad Krüger
Even Northug
Martin Løwstrøm Nyenget
Sjur Røthe
Håvard Solås Taugbøl
Didrik Tønseth
Erik Valnes
Sivert Wiig

GoranS

Aktiv medlem
Slitigt för Kvarnbrink att komma ikapp och nästan omedelbart tvingas släppa.

ooms

Aktiv medlem
Norska truppen till VM.

Tiril Udnes Weng
Lotta Udnes Weng
Heidi Weng
Anne Kjersti Kalvå
Ragnhild Gløersen Haga
Anna Svendsen
Silje Theodorsen
Helene Fossesholm
Astrid Øyre Slind
Ingvild Flugstad Østberg
Kristine Stavås Skistad
Ane Appelkvist Stenseth

Johannes Høsflot Klæbo
Hans Christer Holund
Emil Iversen
Pål Golberg
Harald Østberg Amundsen
Simen Hegstad Krüger
Even Northug
Martin Løwstrøm Nyenget
Sjur Røthe
Håvard Solås Taugbøl
Didrik Tønseth
Erik Valnes
Sivert Wiig
Där snålades det inte på platser!

GoranS

Aktiv medlem
Ah, fransmannen hindrade helnorsk pall.

Bra lopp av Gisselman och Kvarnbrink.

GoranS

Aktiv medlem
Kan någon förklara varför det är bättre att visa åkarna vid starten än vid första mellantiden? Att se åkare starta ger mig nästan ingenting. Att få se dem vid första mellantiden ger mig mer även om det förstås säger långt ifrån allt.

GoranS

Aktiv medlem
Slutet på startfältet i dagens 10 km F i junior-VM:

1675358090695.png

1675358068110.png

F.ö. verkar FIS ha ändrat formatet på live-uppdateringssidan. På min skärm ser jag nu 12 istället för tidigare 14 tider i en ruta om jag har maximalt antal rutor (=10).

GoranS

Aktiv medlem
Kan någon upplysa dem om att mellantider är en nödvändig komponent i en produktion av ett lopp med intervallstart!

GoranS

Aktiv medlem
Undrar om det bara blir en kavalkad av åkare som är lite var som helst när de inte längre har några startande att visa eller om de går över till målgångar.

WSMC

Aktiv medlem
Får nog en bra indikation efter 5 km på Lisas utgångsfart.

Topp