[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, SkiClassics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

LFN

Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, SkiClassics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Det är trist, men jag kan inte låta bli att fundera på doping när en ny ryss dyker upp och pulvriserar världseliten på det där sättet. Skitkul om det är rent, men törs man tro på det?

Damernas sprintlag är vansinnigt bra. Deras två bästa åkare är skadade, Emma Ribom är sjuk och de tar ändå dubbelseger. Det är inte alls orimligt att tänka sig 6 svenskor på topp i listan. Imponerande!

GoranS

Aktiv medlem
Nu är jag ingen ryssförsvarare. Dock kan man ju säga att det är en relativt ung åkare som tagit bra steg år från år. Fjolårets kross i sprinten på U23-VM var rätt imponerande. Och han har tidigare vunnit junior-VM-guld i sprint rätt överlägset.

GoranS

Aktiv medlem
Lite startnummer i morgondagens 10 km klassiskt:
 1   Lindström
15   Olsson
19   Weng (L.U.)
21   Haga
22   Dyvik
23   Carl
27   Kalla
28   Niskanen
30   Östberg
32   Diggins
34   Andersson
36   Stupak
38   Brennan
40   Johaug
42   Hennig
44   Weng
46   Sorina
48   Nepryaeva
50   Stadlober
52   Karlsson
54   Pärmäkoski
58   Faehndrich
60   Swirbul
Frågan är om det är bra eller dåligt för Frida att gå ut efter Johaug. Jag hoppas i alla fall att hon kan öppna lite lugnare än i fjol. Resultatlistan var då:
1637965629903.png

Cyklargärna

Aktiv medlem
Rolig färgsättning på klädseln i tv6 studion!
Har en svart ska alla ha det😁

WSMC

Aktiv medlem
Torgny Mogren på Radiosporten sa att det gick bra för Calle igår. Jag fattade inte alls hur han menade och fick tyvärr ingen förklaring heller.
Idag håller jag lite extra på Leo J.

GoranS

Aktiv medlem
Måste producenter vara så totalt förhäxade av att visa starter?

WSMC

Aktiv medlem
Men från 6.1 km till 10 km har Calle bara tappat ca 20 meter på Valnes.
Klart bättre än vad jag trodde när jag såg de båda vid 6.1 km.

GoranS

Aktiv medlem
Han får ju i alla fall göra ett försök att hålla ryggen när Valnes passerar.

GoranS

Aktiv medlem
Lite tveeggat att ta ledningen och tvingas sitta i ledarstolen.

WSMC

Aktiv medlem
Vi får väl hoppas på att de har stolsvärme i ledarstolen åtminstone :giggle:

Bikzz

Aktiv medlem
Lite jobbigt att hålla reda på både SVT och Viaplay samtidigt, och alla tider & tävlingar. Tur man har flera devices..

Campione

Aktiv medlem
Imponerad av TV6:s sändning. Jag saknar inte Hård och Blomman bidrar inte så mycket heller.

EDIT: Jag hade låga förväntningar :D

Senast ändrad:

BFS

Aktiv medlem
Jag saknar Hård och Blomman. Höll på att överge sändningen under reklamboosten i början på loppet. Skidåkningsmässigt känns det kul att inte en norrman eller en ryss vann. Lite kul att Leo fick köra och att Calle körde hyfsat.

GoranS

Aktiv medlem
För min del tillförde Strömstedt inte så mkt. Där tycker jag Blomman har mer att komma med. Dock tror jag att det är mindre skrikrisk på Strömstedt vilket i min bok är positivt.

Forsberg mindre virrig än Hård utan att för den sakens skull helt vinna mitt gillande.

GoranS

Aktiv medlem
Tider på de tre varven relativt Niskanen.
Namn         Varv 1   Varv 2   Varv 3
Chervotkin     +12       +1       -5
Bolshunov      +16       +3       -5
Valnes         +17       +2       -4
Ustiugov       +14       +5       +2
Semikov        +11      +12       +2
Iversen        +14       +9       +6
Yakimushkin    +15       +9       +5
Kläbo          +19       +9      +13
Golberg        +24      +13       +8
:
Johansson      +30      +31      +22
Halfvarsson    +32      +19      +57
Andersson      +44      +33      +32
Berglund       +46      +43      +47
Rosjö          +45      +52      +45
Jonsson        +56      +67      +80
Så, blev ändå ett rätt stort tapp på Calle på sista varvet. Tålde inte Valnes fart.

Cyklargärna

Aktiv medlem
Svart klädsel verkar vara ett krav i tv6:s studio, ser lite roligt ut!
med betoning på LITE😁

ooms

Aktiv medlem
Calle spekulerade i förväg att "de andra kunde vika ner sig i kylan". Jag såg inte loppet, var det nån som vek ner sig? Om om det var det, kom de ner till Calles nivå?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer