Var glad att jag flyttade ut käbblandet från den riktiga skidåkningstråden! Eller vill du ha ytterligare en trådklyvning?Är det fredag?
Med stort F...Är det fredag?
Det här käbblandet kan jag leva med här. Det är tom. snabbare uppdateringar på inläggen nu än under lopp. :-)Var glad att jag flyttade ut käbblandet från den riktiga skidåkningstråden! Eller vill du ha ytterligare en trådklyvning?![]()
Appappapp, definiera först, spekulationer sen!Ebba skulle naturligtvis åkt fortare och därmed hängt av Brennan, Pärmakoski och Hennig och aldrig låtit Weng komma ikapp...![]()
Jag provade det i helgen med längdtävlingarna från Ruka, men även alpint från Levi förra helgen. Det fungerar riktigt bra med finsk VPN. Intervjuer och försnack är på finska men tävlingarna refereras på finlandssvenska. Rekommenderas.Ser ut som om Yle sänder tävlingarna med svenskt referat: https://areena.yle.fi/1-4329207
Någon som testat?
Hur skiljer sig detta från Sky som sponsor till cykellag som deltar i tävlingar som Sky sänder?Ganska underligt IMHO att som mediabolog med avtal för att ta hand om tävlingarnas media samtidigt sponsra ett av de deltagande lagen. I vilka andra sammanhang gör man så?
Ja och cyklingen är ju en gammal proffsgren där de ägande och sponsrande varumärkena kör lite som de vill i sina proffstävlingar. Av tradition tävlas det inte under dessa företagsflagg i VM och OS. Inom skidorna pratar vi ju om förbundsdrivna världscuper där man tävlar under sin nation. Därav tycker jag den jämförelsen haltar något och kan nog hålla med Kläbo i viss mån. Innebär det t ex att Viaplay/Viasat då prioriterar att visa de norska deltagarna för att få visning av sin investering?Hur skiljer sig detta från Sky som sponsor till cykellag som deltar i tävlingar som Sky sänder?
Är det Viaplay (eller Nent eller ViaSat eller vad man nu ska kalla det) som producerar tävlingarna? Jag trodde de hade köpt sändningsrättigheterna.Ja och cyklingen är ju en gammal proffsgren där de ägande och sponsrande varumärkena kör lite som de vill i sina proffstävlingar. Av tradition tävlas det inte under dessa företagsflagg i VM och OS. Inom skidorna pratar vi ju om förbundsdrivna världscuper där man tävlar under sin nation. Därav tycker jag den jämförelsen haltar något och kan nog hålla med Kläbo i viss mån. Innebär det t ex att Viaplay/Viasat då prioriterar att visa de norska deltagarna för att få visning av sin investering?
Ungefär det jag sa.Jag tycker det, ffa i sprinten, gör rätt stor skillnad om JHK är med eller inte.
Som jag har förstått det är det inte Nent som producerar bilderna från tävlingen, de bara sänder.Är det Viaplay (eller Nent eller ViaSat eller vad man nu ska kalla det) som producerar tävlingarna? Jag trodde de hade köpt sändningsrättigheterna.
JHK = en norrmanUngefär det jag sa.
Det finns många norrmän. Om en faller bort finns det fler. Men den som är bäst är bäst (och det är ju Kläbo, iaf i sprint).JHK = en norrman
"En norrman mer eller mindre gör ju ingen större skillnad"
?
Men var det vad jag skrev du menade så ok.
Lite ändringar i truppen till Lillehammer. Dyvik vilar och Moa Hansson ersätter. På herrsidan går Fredrik Jonsson in istället för Rosjö.Trupperna till Lillehammer är uttagna. Ribom tillbaka på damsidan och kör både sprint och distans. På herrsidan kör Ersson sprint medan Poromaa är tillbaka och kör distans. Herbert kommer också in och kör distans.
Damer/sprint
Maja Dahlqvist, Falun-Borlänge SK
Anna Dyvik, IFK Mora SK
Johanna Hagström, Ulricehamns IF
Louise Lindström, Falun-Borlänge SK
Emma Ribom, Piteå Elit
Jenny Solin, Sollefteå Skidor IF
Damer/distans
Ebba Andersson, Piteå Elit
Charlotte Kalla, Piteå Elit
Frida Karlsson, Sollefteå Skidor IF
Louise Lindström, Falun-Borlänge SK
Moa Olsson, Falun-Borlänge SK
Emma Ribom, Piteå Elit
Herrar/sprint
Gustaf Berglund, IFK Mora SK
George Ersson, Falun-Borlänge SK
Johan Häggström, Piteå Elit
Marcus Grate, IFK Umeå
Olof Jonsson, Trillevallens SK
Anton Persson, Falun-Borlänge SK
Herrar/distans
Fredrik Andersson, Piteå Elit
Calle Halfvarsson, Sågmyra SK
Johan Herbert, IFK Mora SK
Leo Johansson, Falun-Borlänge SK
William Poromaa, Åsarna IK
Eric Rosjö, IFK Mora SK
Home - Langd.se
www.langd.se
Med eller utan reklam?Kläbo åker.
Huh, helgens banor kommer att vara lättare än TdS banan i Oberstdorf. Vad tråkigt.Tydligen inte bara s.a. skiathlon ändrats till 10/15 km F på lördag, banorna är också annorlunda jämfört med vad som brukar vara fallet i Lillehammer då de flyttat från längdåkningsstadion till skidskyttestadion. Betydligt färre höjdmeter ska tydligen stå på programmet än normalt i Lillehammer.