OT: laga gammal iPad mini 2

D i U

Aktiv medlem
Jag har en gamal iPad mini 2 som legat i en låda i drygt två år, krossat glas och osäker ifall skärmen också e skrot men Linns att jag raderade/låste plattan från ”find my phone”/ iCloud så frågan är om det går att få igång den igen efter skärm/glasbyte? Bryr mig inte om gammal data bara de går att starta upp den som ny igen. Någon som vet?

ejma

Aktiv medlem
Om du har sladd och tillgång till en dator med iTunes skall du det gå att göra en fabriksåterställning.

D i U

Aktiv medlem
Grymt! Som de ser ut just nu har jag fått bort de gamla glaset och satt den på laddning men verkar inte gå att starta upp den. Kanske e själva skärmen också dö.

D i U

Aktiv medlem
Fått igång den så batteriet funkar iallafall. Hemknappen följde me glaset så den får också bytas samt skärm å glas. Uppskattning på va de kostar hos Apple?

ejma

Aktiv medlem
Om du inte har en fungerande skärm tror jag att det blir svårt att konfigurera den. Har ingen erfarenhet av skärmlösa paddor.

D i U

Aktiv medlem
Nja men den ska isåfall bytas ut :). Ny skärm,knapp och glas. Va tror du de kan gå på hos Apple? Vill inte ha några lågprisskärmar som bara krånglar.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Köp en skärm på Ebay, amazon eller liknande. 800:- för skärm och glas har jag för mig att jag betalade.
Om du nu inte måste ha original.

Kashew

Aktiv medlem
I de flesta fall har jag tagit mina apple produkter till phonehero i malmö. Nu vet jag inte vart du bor men den här typen av lagning bör inte kosta dig mer än 1000kr. Allt över der är lika med ”köp ny”.

D i U

Aktiv medlem
Bor i Göteborg så de blir lite långt till malmö för en gammal ipad :) . Jag har kollat och skärm samt glas går på ca 12-1300,- samt hemknappen som lossade ligger på en 1000 lapp så där skiter de sig tyvärr :/

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer