[OT] Lika som bär tråden

D

Deleted member 43681

Guest
[OT] Lika som bär tråden
Stumpy sa:
Om detta är "jag mötte lassie"-tråden, så kan jag avslöja att Birgittas dotter är polare med min dotter vilka spelar foopåll i samma lag.
Nej, det är det inte! Detta är Lika som bär-tråden ser du väl.

Här https://happyride.se/forum/read.php/1/955381 är Lassie-tråden!

Edit: Postade innan jag hann läsa WSMC:s svar ovanför :)

Senast redigerad av en moderator:

fredrik168

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
Wsmc

Screenshot_20190223-210235.png

Örjan lax

Screenshot_20190223-210220.png

? ? ?

AlfaAlfa

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
Rattnalle sa:
Försök inte. Länken vid dämpare och där vajern till bakväxeln går in skiljer sig. Det är ju helt olika ramar!

Det är sant! Och att den heter Stark i stället för Spark. T och P är inte samma bokstav.

Vet inte om det är en kina kopia till ram som de använt, men om Scott har designpatent på sin ram så skulle jag vara livrädd om jag jobbar på Crescent, för någon har varit väldigt lat när man designat den där ramen......

H.

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
C-dale sa:
Den ser ju ut som många andra ramar och många patent på länkagen är utgångna.

Det är skillnad på teknikpatent och mönsterskydd. Det Crescent gör lär utan tvekan vara ett ingrepp i Scotts mönsterskydd, om sådant finns. När tom modellnamnet är detsamma så när som på en bokstav är det ju nästan pinsamt.

Sen kan det ju hända att det är reginala immaterialrätter som gör att Crescent tex kan sälja och verka i Sverige men inte i USA.

Make till kinakopia har man dock sällan sett.

Kassler

Medlem
[OT] Lika som bär tråden
C-dale sa:

Nu tycker jag du zoomat ut lite väl mycket och bara ser två hjul och två dämpare.
Om man använder samma länkage lösning och samma geometri så kan man ju ändra designen, både för att inte vara en kopia och samtidigt skapa ett eget visuellt uttryck.

Om Audi vill göra en BMW 3-serie utmanare så behöver man ju inte göra en bmw 3-serie, man KAN göra en Audi A4 också.

Rattnalle

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
Kassler sa:
C-dale sa:

Nu tycker jag du zoomat ut lite väl mycket och bara ser två hjul och två dämpare.
Om man använder samma länkage lösning och samma geometri så kan man ju ändra designen, både för att inte vara en kopia och samtidigt skapa ett eget visuellt uttryck.

Om Audi vill göra en BMW 3-serie utmanare så behöver man ju inte göra en bmw 3-serie, man KAN göra en Audi A4 också.
Bra liknelser, ungefär lika nära som Crescent och Scott ;-)

geologen

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
Kassler sa:
C-dale sa:

Nästan alla biltillverkare gör till förväxling lika bilar i dag. Konvergent evolution, får man anta. Värst i färskt minne var det nån generation tillbaks när Volvo och BMW hade i stort sett identiska modeller. De senaste generationerna av Volvo har dock ritats av en blind munk från Bhutan, så de är så apfula att ingen kan ta dem för nåt annat.
'

Rattnalle

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
geologen sa:
Kassler sa:
C-dale sa:

Nästan alla biltillverkare gör till förväxling lika bilar i dag. Konvergent evolution, får man anta. Värst i färskt minne var det nån generation tillbaks när Volvo och BMW hade i stort sett identiska modeller. De senaste generationerna av Volvo har dock ritats av en blind munk från Bhutan, så de är så apfula att ingen kan ta dem för nåt annat.
'
När var Volvo och BMW lika? Pics or it didn't happen ;-)

Kassler

Medlem
[OT] Lika som bär tråden
Rattnalle sa:
Kassler sa:
C-dale sa:

Bra liknelser, ungefär lika nära som Crescent och Scott ;-)

Haha=)

Kassler

Medlem
[OT] Lika som bär tråden
geologen sa:
Kassler sa:
C-dale sa:

'

Konvergent evolution, ja kanske, anledningen till att de gör det är säkerhets/lagkrav, delande av plattform med andra eller inom koncernen. Layouten är ungefär densamma, motor fram, nånstans att sitta, 4 hjul, de har ju varsin i bil i samma klass/kategori som sätter standard för hur t.ex stor en sådan bil skall vara. Och precis som med cyklar är det trender. Vem fan vill ha en suv egentligen?=)

Jag hoppas man alltid sett skillnad på en BMW och en Volvo. Men det har säkert med intresse att göra.

Hur volvos design är är ju en smaksak, är inget volvo fan, men den nya designen andas ju äntligen premium, men så blir det när man plockar design- och varumärkesfolk från Tyska bilmärken!=)

C-dale

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
Sedan man började använda vindtunnlar ser alla bilar likadana ut och man får använda kylargrillens utformning och ev. veck längs sidan för att profilera modellen.

C-dale

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
Sedan man började använda vindtunnlar ser alla bilar likadana ut och man får använda kylargrillens utformning och ev. veck längs sidan för att profilera modellen.

Sedan är det Crescent som kan vara sura för att Scott snor deras oranga färg vilken de använt sedan Hedenhös.

Hep

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
JesperA sa:
geologen sa:
Hep sa:
åtminstone enligt marr

Skriv gärna ut namnen. Vem är mannen på bilden?
Bianca Ingrosso? Ne, Willem Dafoe

Edit: Specsavers borde ge 50% rabatt vid nästa köp för folk som postar i denna tråden ;) Herregud vilka jämförelser ibland

Får väl be om ursäkt för både uteblivna namn och att det går att se skillnad på personerna om man verkligen försöker. Diskussionen om deras utseende började i en annan tråd.

Ni får se till att läsa alla inlägg i alla trådar som det är tänkt. Annars blir det så här.

JesperA

Medlem
[OT] Lika som bär tråden
Hep sa:
JesperA sa:
geologen sa:
Hep sa:
åtminstone enligt marr

Edit: Specsavers borde ge 50% rabatt vid nästa köp för folk som postar i denna tråden ;) Herregud vilka jämförelser ibland

Får väl be om ursäkt för både uteblivna namn och att det går att se skillnad på personerna om man verkligen försöker. Diskussionen om deras utseende började i en annan tråd.

Ni får se till att läsa alla inlägg i alla trådar som det är tänkt. Annars blir det så här.
Lugn å fin, ingen idé att bli upprörd över inget, speciellt inte när du feltolkar grovt

Hep

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
JesperA sa:
Hep sa:
JesperA sa:
geologen sa:
Hep sa:
åtminstone enligt marr

Lugn å fin, ingen idé att bli upprörd över inget, speciellt inte när du feltolkar grovt

Jag är lugn. Det är Ingrosso som är upprörd.

AlfaAlfa

Aktiv medlem
[OT] Lika som bär tråden
C-dale sa:

Sedan är det Crescent som kan vara sura för att Scott snor deras oranga färg vilken de använt sedan Hedenhös.

1. Nope

2. Alla färger ser likadana ut.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer