[OT] Memes, den stora tråden.

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
1660463167022.png

Bonzo

Aktiv medlem
Rätt tragiskt att man ens får för sig att posta det.... Tycker man det är roligt eller hur fungerar det?
Eftersom det här väl är en humortråd så... ja, antagligen tycker man det.
Jag erkänner att den faktiskt fick mig att fnissa lite också, även om jag inser att det inte är helt pk.

IM

Aktiv medlem
Rent teoretiskt går det väl fint, tänker jag, att posta sådant som andra kan tänkas finna humoristisk. Ehuru jag själv inte gör det. I analogi med YKINMKBYKIOK.

Med det sagt får, återigen i min bok, viss humor måhända undvikas i den här typen av relativt kontextlösa sammanhang.

Bonzo

Aktiv medlem
De på bilden ler, gay i detta fall kunde lika väl betyda lycklig. Tolkningsfråga🤷‍♂️
Mjo, men med handen på hjärtat är det nog väldigt få som drar den slutsatsen.

Skit samma, all humor passar inte alla. Det skulle dock bli rätt tråkigt om man hela tiden spelade säkert och aldrig riskerade att gå över gränsen.

Jag ser det dessutom inte som en ”diss” att någon kallar mig gay.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Tack för inlägget @SIE. Men förstår fortfarande inte vad det är som skulle vara roligt med att vara just bög?

Gällande att känna sig kränkt verkar sambandet snarare vara det motsatta. Man drog ett skämt, ingen skrattade och nu känner man sig kränkt att man behöver förklara skämtet.

Leffe

Aktiv medlem
Man får väl skämta om allt, men allt är inte roligt.
Om någon homosexuell tycker det är illa så kan de väl göra en likadan meme men där det står hetero istället eftersom alla har lika rättigheter?

BFS

Aktiv medlem
Man får väl skämta om allt, men allt är inte roligt.
Om någon homosexuell tycker det är illa så kan de väl göra en likadan meme men där det står hetero istället eftersom alla har lika rättigheter?
Lite som att sjuka kan skämta tillbaka om friska, om friska skämtar om sjuka*? Samma lika?

*nej, sexuell läggning är inte en sjukdom. Det är dock väldigt praktiskt/bekvämt att vara normen och bara strunta i hur andra, mer utsatta, grupper har/haft det.

Joham

Aktiv medlem
Tack för inlägget @SIE. Men förstår fortfarande inte vad det är som skulle vara roligt med att vara just bög?

Gällande att känna sig kränkt verkar sambandet snarare vara det motsatta. Man drog ett skämt, ingen skrattade och nu känner man sig kränkt att man behöver förklara skämtet.
Måste man skratta digitalt för att det ska räknas?

Leffe

Aktiv medlem
Lite som att sjuka kan skämta tillbaka om friska, om friska skämtar om sjuka*? Samma lika?

*nej, sexuell läggning är inte en sjukdom. Det är dock väldigt praktiskt/bekvämt att vara normen och bara strunta i hur andra, mer utsatta, grupper har/haft det.
Nej för de är det synd om. Personer med olika sexuella läggningar tycker jag inte synd om, det vore nedvärderande. Jag respekterar de som alla andra.

Tillägg: att skämta om de som är sjuka är inte heller roligt.

BFS

Aktiv medlem
Nej för de är det synd om. Personer med olika sexuella läggningar tycker jag inte synd om, det vore nedvärderande. Jag respekterar de som alla andra.

Tillägg: att skämta om de som är sjuka är inte heller roligt.
Fast det finns ju personer med olika sexuell läggning som fått lida för deras sexuella läggning. Jag har inget behov av att skämta om sånt som varit jobbigt för dem (det finns de som gladeligen nedvärderar dem som är olika på olika sätt).

Jag tycker inte heller det är roligt att skämta om sjuka (eller andra utsatta).

SIE

Aktiv medlem
Nu har jag tänkt efter. Meta-aspekten hade ju förblivit intakt även om formuleringen hade hållits till ”Just 3 guys..”, och vill man ta det ett mera-steg längre skulle man rentav kunna skriva ”Just 3 PC guys..” 🙃

Olzin

Aktiv medlem
Snart hamnar väl hälften av alla i tråden med i trolljägarna för andra hälften är lättkränkta🙃
Vad är medelåldern på happy?
Kan inte vara många här som är uppväxta med onlinespel.. 🙄

Topp