[OT] Nya nedskräpningstrenden - elsparkcyklar

42Hz

Aktiv medlem
Någon som har koll på var tjommarna bor? "VOI's founders, Adam Jafer, Douglas Stark, Filip Lindvall, and Fredrik Hjelm."

Samla ihop pengar till en lastbil och dumpa skiten på deras uppfart!

Allroad

Aktiv medlem
42Hz sa:
Någon som har koll på var tjommarna bor? "VOI's founders, Adam Jafer, Douglas Stark, Filip Lindvall, and Fredrik Hjelm."

Enligt ratsit så bor de flesta i lägenheter så det blir ju svårt att dumpa något på deras uppfart, om man nu inte behagar dumpa 50-talet scootrar i deras port. Tror dock inte de skulle bry sig nämnvärt över aktionen, faktiskt.

staine

Aktiv medlem
Allroad sa:
42Hz sa:

Enligt ratsit så bor de flesta i lägenheter så det blir ju svårt att dumpa något på deras uppfart, om man nu inte behagar dumpa 50-talet scootrar i deras port. Tror dock inte de skulle bry sig nämnvärt över aktionen, faktiskt.
Nä det skulle knappt märkas skillnad.

Oskar

Aktiv medlem
staine sa:
Allroad sa:
42Hz sa:

Nä det skulle knappt märkas skillnad.
:-D

Hep

Aktiv medlem
Nya COOn bor i Vallentuna, så han skulle kunna få presenter. Fast jag är tveksam till att det skulle lösa något.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
I Stockholm så stör jag mig nästan mer på EU-Bikes gröna hyrcyklar. Deras koncept är ju ännu värre, de har bara dumpat massa cyklar som sen inte över huvud taget underhålls. Står trasiga dylika lite varstans. Tror aldrig jag sett någon cykla på en, men de verkar vara riktigt enkla i utförandet.

ooms

Aktiv medlem
jomper sa:
I Stockholm så stör jag mig nästan mer på EU-Bikes gröna hyrcyklar. Deras koncept är ju ännu värre, de har bara dumpat massa cyklar som sen inte över huvud taget underhålls. Står trasiga dylika lite varstans. Tror aldrig jag sett någon cykla på en, men de verkar vara riktigt enkla i utförandet.
Här i uppsala tror jag det varit lite underhåll iaf; i våras hade nästan alla jag såg rostiga kedjor, men nu under hösten har de jag sett haft fräscha kedjor. De massiva däcken är ju också intressanta... Men tror de tappat mycket sedan elsparkarna kom, målgruppen för båda koncepten uppskattar nog ju mindre de behöver anstränga sig.

staine

Aktiv medlem
Mårten sa:
Omsätter mina SJ-priopoäng i Voi credits. Smidigt och löser transporter strax bortom promenadavstånd - typ för kundmöten i stan när tunnelbana eller taxi verkar omständigt eller onödigt.
Vad är detta för provocerande inlägg just som vi nått konsensus att voi är djävulens högra hand.

Oskar

Aktiv medlem

Jonatan F

Aktiv medlem
Som intresserad av ekonomi och finans undrar jag hur man använder en knapp miljon för att göra ett bolag lönsamt.

-****-

Aktiv medlem
Oskar sa:
Mårten sa:
staine sa:
Mårten sa:
Omsätter mina SJ-priopoäng i Voi credits. Smidigt och löser transporter strax bortom promenadavstånd - typ för kundmöten i stan när tunnelbana eller taxi verkar omständigt eller onödigt.
Vad är detta för provocerande inlägg just som vi nått konsensus att voi är djävulens högra hand.
Troll 2.0
+1.0
+4.2

staine

Aktiv medlem
lundatok sa:
Hur är det tänkt när det först blir halt och sen snömodd och spårig is?
Då hänger dom en påse med ett ”winter-kit” (eller flashigare namn) på varje elscooter. (Innehåll: hammare och en massa nubb.)

Tomcaten

Aktiv medlem
En swish till mig som har hivat iväg ett antal scootrar men jag har mycket att göra. Jävla skräpet ligger överallt.

staine

Aktiv medlem
Jag puttade undan några som fallit tvärs över cb på Sveavägen häromdagen. Slängde dem över ett par andra som redan låg där. Pallade dock ej flytta på en som far och son just parkerat tvärs över trottoaren så folk knappt kunde gå förbi. (Precis vid f.d Dekorima, lite trångt just där) Ja herregud.

Stumpy

Aktiv medlem
Om de låg och skräpade på "bil"-vägen, så skulle nog kommun eller stat ta problemet på större allvar.

Tomcaten

Aktiv medlem
Jag tror att det räcker o blir över med attackerande scootrar på bilvägar och trottoarer.

Jensen

Aktiv medlem
Fast är inte risken att de vägrar betala ”ej beställt”? Eller gäller bärgarlön eftersom det är ”till sjöss”?
Jo högst troligt. Om man inte kan fästa det i någon lag och att det sker på order från kommun eller liknande, alltså om jag får gissa. Mitt inlägg vara inte superseriöst skrivet just pga det du nämner

Oskar

Aktiv medlem
Mycket konstigt att den här riskkapitalfinansierade nedskräpningen får fortsätta. Men kanske har en del av pengarna gått till mutor?

Allroad

Aktiv medlem
Kanske blir ett slut på eländet nu?

Fast när allt med corona är över så lär dom ploppa upp snabbt som attan igen.

Oskar

Aktiv medlem
Kanske blir ett slut på eländet nu?

Fast när allt med corona är över så lär dom ploppa upp snabbt som attan igen.

Eller så kommer riskkapitalet då hittat andra önskebrunnar att ösa pengar i.

GoranS

Aktiv medlem
Senast jag cyklade genom stan, vilket var i början av juni, skyfflade jag bort en handfull parkerade elsparkcyklar från cykelbanor/cykelfält där de stod tämligen olämpligt parkerade. Får erkänna att jag inte var direkt varsam mot tingesterna men jag hade ingen ork att finbära bort dem.

NLC

Aktiv medlem
Ett varv till i SVT ...

Att meningen "Majoriteten av de som skadas kommer in på helgnätter efter midnatt och de flesta har druckit alkohol." från första länken inte diskuteras mer ingående i någon av artiklarna är bara sorgligt.

ooms

Aktiv medlem
Nu kanske det blir lite ordning i Sthlm!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer