I Stockholm är ju cyklar förbjudna på pendeltågen i rusningstrafik och det verkar faktiskt som att den regeln även omfattar elsparkcyklar. Se https://sl.se/reseplanering/att-resa-med-sl/vad-du-far-ta-med-pa-resan/cykel/Absolut. Mängden elsparkcyklar på pendeln har ökat kraftigt. En del sköter det snyggt medan andra tanklöst ockuperar utrymme s.a. en eller två extra säten blir obrukbara, i alla fall med mindre än att man ber personen åtgärda problemet.
Ja, titta! Den meningen missade jag.Även en hopfälld elsparkcykel som är mindre än 120 cm i hopfällt läge går bra att ta med.
Står det varför människan försökte sig på detta? Och gjorde han det nu, det är faktiskt vinter?Häromdagen i GP https://www.gp.se/livsstil/fabian-åkte-elsparkcykel-från-göteborg-till-stockholm-1.87374512
Han kom tydligen inte längre än till Bollebygd ca 4 mil innan han bröt bägge armarna!
Somliga straffar gud.....
Nu går det ju inte att läsa artikeln om man inte betalar för gp, men jag gissar på att han ville vara med i tidningen med sin bedrift. Det lyckades han ju med också:)Står det varför människan försökte sig på detta? Och gjorde han det nu, det är faktiskt vinter?
Yotube!Nu går det ju inte att läsa artikeln om man inte betalar för gp, men jag gissar på att han ville vara med i tidningen med sin bedrift. Det lyckades han ju med också:)
Nu går det ju inte att läsa artikeln om man inte betalar för gp, men jag gissar på att han ville vara med i tidningen med sin bedrift. Det lyckades han ju med också:)
Ja. Eländet ska ju vara en sån dära youtuber och influencer, ack
En modern Michael Douglas....6166 anmälningar om felparkerade elsparkcyklar i Malmö. 76 procent eller ca 4700 av dessa anmälningar kommer från en person. Nä det är inte jag.... 🙂
![]()
Malmöbo bakom nästan 5 000 anmälningar av elsparkcyklar
”Jag blev trött på det till slut eftersom det var så många”.www.sydsvenskan.se
Det är helt rätt !6166 anmälningar om felparkerade elsparkcyklar i Malmö. 76 procent eller ca 4700 av dessa anmälningar kommer från en person. Nä det är inte jag.... 🙂
![]()
Skulle vara intressant vad han menar med att ”bryta båda armbågarna”, då det inte hindrade honom att fortsätta. Just begreppet armbågsbrott var det rätt ont om i litteraturen när jag pluggade sånt.Häromdagen i GP https://www.gp.se/livsstil/fabian-åkte-elsparkcykel-från-göteborg-till-stockholm-1.87374512
Han kom tydligen inte längre än till Bollebygd ca 4 mil innan han bröt bägge armarna!
Somliga straffar gud.....
6166 anmälningar om felparkerade elsparkcyklar i Malmö. 76 procent eller ca 4700 av dessa anmälningar kommer från en person. Nä det är inte jag.... 🙂
![]()
Fast går man i backen med ansiktet före så hjälper väl inte cykelhjälmen...?![]()
Per i Åhus föll på sin elsparkcykel: ”Bröt nästan allt som går att bryta i ansiktet”
Han skulle bara köra iväg och hämta pizza på sin nya elsparkcykel när han blev överraskad av rullgrus och slog runt. Per Erlandsson i Åhus bröt nästan allt som går att bryta i ansiktet i olyckan. – Jag var en hårsmån från döden, säger han.www.svt.se
Självklart så kör man fullface på sparkcykeln!Fast går man i backen med ansiktet före så hjälper väl inte cykelhjälmen...?
Jag hatar elscootrarpå trottoarerna lika mycket som the next guy men det är svårt att argumentera med den där bilden ;)
#1,289Är extremt sällan i Sth innerstad numer -puh , skönt! Har det blivit nån bättring på kaoset som var för ett par år sedan? Då vart man ju förbannad bara man såg en sån scooter, susa fram på en trottoar eller i vänstertrafik.
Är extremt sällan i Sth innerstad numer -puh , skönt
Får man skriva något positivt i tråden?
Sedan restriktionerna av parkering av elsparkcyklar har införts i Stockholm har jag inte sett en enda elsparkcykel positionerad tvärs över trottoaren och nästan ingen på trottoaren utanför parkeringar överhuvudtaget.
Och sista månader har jag aldrig nästan körts omkull av elsparkcyklar, varken på korsningar eller på trottoaren. Men det kan har med vädret att göra ..
Och när jag endå skriver positiva sake om elsparkcyklar kan jag tillägga att ljus funkar alltid på dom, som man inte kan säga om Stockholmscyklar.
(Jag hoppas dock fortfarande att dom är olönsamma och försvinner snabbt)
Fast @Berk, om det stannar mellan oss, igår cyklade jag ifatt 2 på elsparkar. Såg ryggen på dom när jag cyklade från Maxi, tog en annan väg som jag trodde var ungefär lika lång. När jag var nästan hemma såg jag dom igen en bit fram, blev lite chockad. Blev nyfiken och cyklade ifatt dom igen, och stannade dom. Vi hade en trevlig pratstund om vilken väg som är närmast, och om elsparkar.
Har inget emot elsparkar generellt, bara dom som missköter det, p.s.s. som andra idioter i trafiken på cyklar eller i bil. Bor i en liten stad utan uthyrning, endast privata så slipper drivor på cykelvägar mm. Dom 2 jag cyklade ifatt körde väldigt lugnt och hade lyse på, dom tog det extra lugnt inne i centrum.
Elsparkar är egentligen en bra uppfinning, frånsett olycksrisken då. Lugnar nog ner sig lite när dom coola tycker att det är lika töntigt med elspark som cykel. En tidsfråga, förhoppningsvis.
Får jag påminna folket om att materialen som krävs för att producera lättviktsbatterier såsom litiumjon etc. fortfarande är en industri med låg transparens, få människorättsorgan och rent ut sagt vedervärdiga villkor.
Hur dessa ****** företag tänker när de inte ens plockar in sina flottor över vintern har jag svårt att förstå. Visa bilaga 606254
Förlåt, jordartsmetaller.Jaså! säger du det.
Var kommer tungmetallerna in i bilden?
Det är nog en hel del saker som du har svårt att förstå.
Tungmetaller är väl egentligen rätt men blir kanske missledande.Förlåt, jordartsmetaller.
Rätt ska va rätt.