[OT] Och vilken hemma-bio ?

Bikzz

Aktiv medlem
Mina prylar är lite till åren nu, så det är dags att byta ut allt...
Android Smart-tv ? Eller en mediaserver med wifi ? InternetRadio och möjlighet att skicka musik från phone. Hemmabio-Receiver 5.1 med wifi och bluetooth och streaming from internet & från mobil. DLNA. BlueRay-spelare med wifi & bluetooth ? Men verkar som om alla devices i kedjan har allt numera, även om det bara behövs i tex Hemmabio-Receivern. Det blir många fjärrkontroller och många val och inställningar att hålla reda på -- Kul och lite jobbigt att researcha allt. Tips ? Behöver koppla in PC också, och visa alla egna gamla bilder och filmer !

Rattnalle

Aktiv medlem
Chromecast? Ljud från TV till förstärkaren. T ex den förstärkare du redan har om den låter bra. då får du ljud även om du t ex kopplar in en dator direkt till TVn via HDMI.

Bikzz

Aktiv medlem
No, jag vill ha allt nytt, med alla funktioner. Behöver inte vara högsta ljudkvalitet, men allt ovan skall funka ! Android-appar med spel, Youtube & filmer från Inet, Inet-radio, lagrade foton.

Rattnalle

Aktiv medlem
Fast oavsett vad du köper för annan pryl som ska göra allt kommer den att vara lite sämre och krångligare till det mesta. Möjligtvis undantaget diverse varianter som AppleTV eller AndroidTV boxar.

jonte987

Aktiv medlem
Apple tv och eller Shield är en bra början om man är för gammal för Chromecast.

Hemma bio finns väl bara en? T751
nad_t751.jpg

Bikzz

Aktiv medlem
Har redan Chromecast. Men researching efter något bättre. Full-HD, och alla möjliga olika källor …

Rattnalle

Aktiv medlem
Vilka källor vill du ha mer? Du får nog vara lite mer specifik med vad som ska vara bättre om du ska få vettiga svar.

Externa enheter av olika slag kan man ju switcha mellan med TVns olika ingångar.

Bikzz

Aktiv medlem
BlueRay-spelare med senaste upplösning, Inet-connection, till tex youtube och SVT play osv.
Inbyggd webläsare, så att man kan surfa, sen möjlighet att visa bilder och filmer från min PC.
Och att streama & dela musik och bilder från phone och surfplatta via bluetooth.
Kollar vidare - !

perzzon

Aktiv medlem
Ljud(och bilder?) via bt? Låter sisådär.
Och vill du verkligen surfa på tvn?
Svårt att få in allt det där i samma burk på ett smidigt sätt låter det som. Jag hade siktat på en tv som har så mycket som möjligt för att switchsndet mellan olika strömmade källor skall gå så smidigt som möjligt.

En bra smart tv, typ en Samsung 8K Oled, innehåller ju sjukt mycket funktioner, dvs youtube / vimeo / netflix / plex / browser / mm mm. Släng på en Chromecast eller AppleTv beroende på vad du gillar mest och komplettera med en Sonos Playbar + Sub. Släng på en Xbox One S får du Blu-ray också. Vill du prompt ha bakre kanal så behöver du ha 2 x Sonos 1:or också.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer