[OT] Pappaskämt, ordvitsar

brickmule

Aktiv medlem
brake.PNG

Långsam

Aktiv medlem
Jag jobbade på en pastorsexpedition ett tag. Kantorn och jag kunde se hur kyrkogårdsvaktmästaren för var dag blev mer och mer liknöjd. Men, som jag sade till en arkeolog som inte fann vad han sökte: Det är inget att gräva ner sig för.
Är det inte rätt dött att jobba på en kyrkogård? Jag menar alla är så gravallvarliga. En annan sak jag har funderat på är varför de alltid frågar om den avlidne ska begravas i Kista? Jag bor ju i Skåne.

Batavus

Aktiv medlem
Är det inte rätt dött att jobba på en kyrkogård?
Så där väldigt livligt kan det väl aldrig bli, eftersom miljön kräver litet allvar. Men ibland ropade kanslisten till mig en trappa upp: "Nu har fru Andersson kommit!" Då hade någon lämnat en låda, med urna och aska.
- Nä, man var tvungen att hålla god min, men man fick aldrig visa sig likgiltig.

Senast ändrad:

Batavus

Aktiv medlem
Jag fick en massa roliga tankar och bilder i huvudet när jag läste den här rubriken här i forumet:
"Hjälp! Läcker min gaffel?"

Batavus

Aktiv medlem
I Gamla Karleby i Finland finns en stadsdel som heter Neristan. Undrar om där var en göttebåschk stadsplanerare.
Skäl till fyndet var Chydenius-forskning.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer