[OT] Pappaskämt, ordvitsar

Långsam

Aktiv medlem
Eaglekottar.jpg

Karin_P

Aktiv medlem
Snälla, kan jag få några bra Norgevitsar?!
Jobbar på en norsk arbetsplats sedan ganska precis när coronan började. Inte nog med att det var en jäkla massa kommentarer om svenskar och Corona, chefen kom också på den briljanta idén om att det tråkiga avdelningsmötet vi har på teams varje måndag borde avslutas med en vits för att piffa upp stämningen.
Hittills har det varit 1 lapp-skämt (arbetsplatsen är alltså i nordnorge), ca. 50% sverigevitsar och några ordvitsar.

Det är dags att ge igen, men kan inga norgevitsar och Google gav mig bara lama skämt som varken var kul eller elaka.

Batavus

Aktiv medlem
Norrmännen blev till sist fly förbannade på svenskarnas alla Norgevitsar. De samlade sig mangrant för att tåga från Oslo till Riksdagshuset i Stockholm att protestera mot ofoget. Senast sågs demonstrationståget norr om Skellefteå.
...Du kanske kan anpassa till de lokala förhållandena?

Peth

Aktiv medlem
Senast det var strömavbrott i Oslo blev strax över 2000 norrmän ståendes i stans rulltrappor i fyrtio minuter, innan strömmen kom tillbaka.

plumse

Aktiv medlem
Snälla, kan jag få några bra Norgevitsar?!
Jobbar på en norsk arbetsplats sedan ganska precis när coronan började. Inte nog med att det var en jäkla massa kommentarer om svenskar och Corona, chefen kom också på den briljanta idén om att det tråkiga avdelningsmötet vi har på teams varje måndag borde avslutas med en vits för att piffa upp stämningen.
Hittills har det varit 1 lapp-skämt (arbetsplatsen är alltså i nordnorge), ca. 50% sverigevitsar och några ordvitsar.

Det är dags att ge igen, men kan inga norgevitsar och Google gav mig bara lama skämt som varken var kul eller elaka.
- Vet du varför det tar så lång tid för en norrman att tvätta källarfönstren?
- Han måste gräva ner stegen först!

DarkMatter

Aktiv medlem
- Varför kryper norrmännen på golvet i affären?
- De letar efter låga priser.

- Varför har norrmän pyjamas på sig när de kör motorcykel?
- De ligger i kurvorna.

- Varför har norrmännen mössa istället för hjälm när de cyklar?
- För att ta reda på vilket som var bäst klättrade man upp på Norges högsta berg och släppte en mössa och en hjälm från den högsta klippan. Mössan höll medan hjälmen slogs i spillror.

- Varför har man ingen is i drinkarna i Norge?
- Han som kunde receptet har dött.

poqa

Aktiv medlem
Hur många norrmän behövs för att skruva i en glödlampa?
Tre; en som håller i lampan och två som snurrar stegen.

.A.

Aktiv medlem
Skyltar vid norska rondeller:
Max 5 varv

Jag bad min norske vän att kolla om blinkersen på min bil fungerade. Han svarade : fungerar, fungerar ikke, fungerar, fungerar ikke...

Vatzman

Medlem
Examen på Polisskolan i Oslo:
- Polischefen: Einar, vilken kulör var det på den vita Teslan som åkte 105km i timme i fjordtunneln?
- Einar: ehm... uhm...
- Polischefen kom igen Einar, det är lätt!
- VIT!
- Bra! Nästa fråga kommer att vara svarare att testa din kompetens: Vilket slags bränsle kör Tesla på?
- VIT!

ulfalf

Aktiv medlem
- Varför har Norge börjat köpa upp alla svenska körsbär?
- Dom har gett sig f-n på att bygga ett eget kärnkraftverk.

- Varför stoppar norrmännen p-piller i spolarvätskan?
- För att slippa ha gummi på torkarbladen.

Batavus

Aktiv medlem
Att hälsa på mina föräldrar - apropos kaffe - är jobbigt. De går högtidligt förbi kaffeapparaten med pulvret två gånger utan att ha i något. Och kex till det.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer