[OT] Pappaskämt, ordvitsar

brickmule

Aktiv medlem
man.PNG

Batavus

Aktiv medlem
Två män är ute och jagar. Plötsligt faller den ene ihop livlös. Den andre ringer 112: "Hjälp! Min jaktkamrat har fallit ihop död."
Personen på larmcentralen svarar: "Ta det lugnt. Jag ska hjälpa dig. Först måste du försäkra dig om han verkligen är död." Det är tyst i luren en stund, och sedan hörs ett skott: "Okej, vad ska jag göra nu?"

Peth

Aktiv medlem
Berättade idag för frun om ett fantastiskt praktiskt pappaskämt som jag kom på häromdagen.

1) Kolla vad som ska serveras i skolbespisningen under veckan.
2) Servera samma mat hemma.
3) Se hur ungarna reagerar

Jag var jävligt nöjd med mig själv och kunde inte låta bli att skratta åt min humoristiska genialitet. Frun var måttligt road.

Kneecap

Aktiv medlem
Berättade idag för frun om ett fantastiskt praktiskt pappaskämt som jag kom på häromdagen.

1) Kolla vad som ska serveras i skolbespisningen under veckan.
2) Servera samma mat hemma.
3) Se hur ungarna reagerar

Jag var jävligt nöjd med mig själv och kunde inte låta bli att skratta åt min humoristiska genialitet. Frun var måttligt road.

Tjena!

Det där har jag gjort! Tre dagar på raken lyckades jag till barnens stora förargelse. Tyvärr gjorde jag det omedvetet.

Batavus

Aktiv medlem
Hemskt tråkig: Nämligen har ni reklam här "Spara utan spänning!" Kollade noga, och förvånades av att det var Swedbank. Min första tanke var annars att det var E-ON eller Vattenfall.

Lite jobbskadad, men på jobbet har vi organiserat oss agilt och när tribe ska översättas-försvensks valde man "trajb" istället för "stam".

Ledtrådar: "Tribe Management" och "skit rinner i vad?"

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer