[OT] Pappaskämt, ordvitsar

brickmule

Aktiv medlem
race cars.PNG

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
Tänker att vi bör införa någon form av kvalitetssäkring på inläggen innan vi lägger upp dem. Exempelvis:

Publicera INTE om:
Någon annan i familjen (möjligtvis undantag för andra pappor, typ svåger) skrattade åt skämtet.

Skämtet bör uteslutande bemötts av andra familjemedlemmar med:
Himlande ögon 🙄
Sarkastiska skratt (inte att förväxlas med genuinak)
En min av att de vill kräkas 🤮
De gick ut ut rummet med en tyst tryckt stämning kvar.

Eller:
En göteborgare skulle skratta hejdlöst.

(Kom gärna med fler tillägg på reaktioner).

Så innan du publicerar nästa inlägg, stäm av ovan och testa de gärna på familjen så undviker vi för intellektuella och kultiverade ”skämt”.

💪😃👍
🦵🦵

LWB

Aktiv medlem
Tänker att vi bör införa någon form av kvalitetssäkring på inläggen innan vi lägger upp dem. Exempelvis:

Publicera INTE om:
Någon annan i familjen (möjligtvis undantag för andra pappor, typ svåger) skrattade åt skämtet.

Skämtet bör uteslutande bemötts av andra familjemedlemmar med:
Himlande ögon 🙄
Sarkastiska skratt (inte att förväxlas med genuinak)
En min av att de vill kräkas 🤮
De gick ut ut rummet med en tyst tryckt stämning kvar.

Eller:
En göteborgare skulle skratta hejdlöst.

(Kom gärna med fler tillägg på reaktioner).

Så innan du publicerar nästa inlägg, stäm av ovan och testa de gärna på familjen så undviker vi för intellektuella och kultiverade ”skämt”.

💪😃👍
🦵🦵
Bra!

Du kanske skulle redigera rubriken också och skriva ”OT - Pappaskämt. Obs! Regler i första inlägget” så att vi upprätthåller ordningen och avlastar moderatorerna.

Batavus

Aktiv medlem
Knappt roligt, men i alla fall. Jag går med lie på några fornminnen och ängar, och behövde ny. De gamla grejorna brukar vara bäst, så jag gick in på Blocket för att hitta begagnad lie eller lieblad. Döm om min förvåning när 90 % av träffarna handlade om golfklubbor!

plumse

Aktiv medlem
Knappt roligt, men i alla fall. Jag går med lie på några fornminnen och ängar, och behövde ny. De gamla grejorna brukar vara bäst, så jag gick in på Blocket för att hitta begagnad lie eller lieblad. Döm om min förvåning när 90 % av träffarna handlade om golfklubbor!
Som när jag tyckte det var djupt tragiskt att någon sökte en skyddsväst till sin 10-åriga dotter tills jag insåg att det handlade om ridning.

InlineOla

Aktiv medlem

Batavus

Aktiv medlem
Påminner mig om en pryl jag föreslog som skämtartikel: En toarulla som ser ut att vara full, men bara har en liten papperssnutt.

Topp