Berk
Aktiv medlem
[OT] Pappaskämt, ordvitsar
Alltså, vägen jag cyklade på var i uruselt skick.
Ändå var den utmärkt på kartan.
Fin OnT pappaskämt!
Alltså, vägen jag cyklade på var i uruselt skick.
Ändå var den utmärkt på kartan.
Vilken tur för jag har svårt att få mina tår att st rakt upp!![]()
Eller, "Vi lägger locket på". Två gånger.Vad sa sovjets högsta ledning när de hörde om katastrofen i Tjernobyl?
- Strålande!
IgorBaTjoff!Eller, "Vi lägger locket på". Två gånger.
Det är sällan tråden bjuder på Boney M-referenser
Bra!Tänker att vi bör införa någon form av kvalitetssäkring på inläggen innan vi lägger upp dem. Exempelvis:
Publicera INTE om:
Någon annan i familjen (möjligtvis undantag för andra pappor, typ svåger) skrattade åt skämtet.
Skämtet bör uteslutande bemötts av andra familjemedlemmar med:
Himlande ögon
Sarkastiska skratt (inte att förväxlas med genuinak)
En min av att de vill kräkas
De gick ut ut rummet med en tyst tryckt stämning kvar.
Eller:
En göteborgare skulle skratta hejdlöst.
(Kom gärna med fler tillägg på reaktioner).
Så innan du publicerar nästa inlägg, stäm av ovan och testa de gärna på familjen så undviker vi för intellektuella och kultiverade ”skämt”.
![]()
Bra förslag!Bra!
Du kanske skulle redigera rubriken också och skriva ”OT - Pappaskämt. Obs! Regler i första inlägget” så att vi upprätthåller ordningen och avlastar moderatorerna.
?"Jag har en blåsa!"
"Ställ dig i lä..."
Låter inte så kul men när man fysiskt flyttar en fotbollsspelare i ett tonårslag till lä bakom båset och förklarar att nu slutar det blåsa så får man en ganska bra reaktion...
Eller så får man en polisanmälan om ofredande från föräldrar som överbeskyddar…"Jag har en blåsa!"
"Ställ dig i lä..."
Låter inte så kul men när man fysiskt flyttar en fotbollsspelare i ett tonårslag till lä bakom båset och förklarar att nu slutar det blåsa så får man en ganska bra reaktion...
Som när jag tyckte det var djupt tragiskt att någon sökte en skyddsväst till sin 10-åriga dotter tills jag insåg att det handlade om ridning.Knappt roligt, men i alla fall. Jag går med lie på några fornminnen och ängar, och behövde ny. De gamla grejorna brukar vara bäst, så jag gick in på Blocket för att hitta begagnad lie eller lieblad. Döm om min förvåning när 90 % av träffarna handlade om golfklubbor!
Ja, det är ett elände de där röda kladdiga sakerna som man måste slåss med så fort man ska ha sig ett fint stånd med nässlor."De mognaste jordgubbarna växer i nässelstånden." Urgammalt öländskt ordspråk från i eftermiddags.
Ja, nässlor är en riktig soppa.Ja, det är ett elände de där röda kladdiga sakerna som man måste slåss med så fort man ska ha sig ett fint stånd med nässlor.
Jag trodde det var energipriserna.Var och handlade idag. Det är tydligt att de höga priserna på smör breder ut sig.
Knappt roligt, men i alla fall. Jag går med lie på några fornminnen och ängar, och behövde ny. De gamla grejorna brukar vara bäst, så jag gick in på Blocket för att hitta begagnad lie eller lieblad. Döm om min förvåning när 90 % av träffarna handlade om golfklubbor!
Tack! Jo, jag såg den annonsen, men inte hur långa dom var. Den till höger är förresten norsk modell, och dom liar vi inte.Här har du!
Hur säger man toapapper på tyska?
- Das papper
Hmm borde man kunna lösa själv med en rulle tejp runt rullen (saboterad), och sen tejpa en lös bit längst ut som hänger ut från hållarenPåminner mig om en pryl jag föreslog som skämtartikel: En toarulla som ser ut att vara full, men bara har en liten papperssnutt.
Ett kth-nolleuppdrag för länge sen var att raida handelshögskolan, sno alla toarullar förutom de som satt i hållarna som man doppade i tapetklister...Hmm borde man kunna lösa själv med en rulle tejp runt rullen (saboterad), och sen tejpa en lös bit längst ut som hänger ut från hållaren