[OT] Pappaskämt, ordvitsar

HejaSverige!

Aktiv medlem
nedladdning (2).jpeg

42Hz

Aktiv medlem
Tillhör du ledningsgruppen?

Det här är väl egentligen ett mammaskämt, men ändå. I en brittisk komikerpanel berättade en kvinna att hon var rätt vild som tonåring, fastän hon kom från en lantlig, katolsk ort. Ett av hennes första jobb var i McDonalds-reklam, vari hon tungkysste en kille och snodde hans pengar ur bakfickan och köpte burgare. Hon trodde väl aldrig att hennes medverkan skulle bli känd, men det dröjde inte länge förrän hembyn kände till och upprördes. Någon, sa hon, blev så förbannad att det klottrades på busskuren att "NN är en snuskig slyna."
"Gud, vad jag skämdes inför mina föräldrar och alla i trakten! På natten ett par dagar senare smög min mamma ut och skurade bort klottret." Varpå en av komikerkollegerna i panel föll in: "Hon borde inte ha skrivit det till att börja med!"
BBC Q&A?

hm

Aktiv medlem
Bli inte stött nu eller starta ett triangeldrama och framförallt slå inte ner dom svarta. Men det fattar du väl att biljardspelet inte är så gammalt .

Putte--

Aktiv medlem
Lite långsökt kanske, men både V och Z är ju tecken för de ryska krigsbrotten. Lär väl gå till historien som vår tids svastikor.

(Och ja, lite OT kanske).
Ja vi får helt enkelt stryka dem från alfabetet. "I helgen ska jag ta ungarna på Oo, hoppas i får se några Ebror och Argar". Blir toppen det där!

Batavus

Aktiv medlem
Tidningsanka. - Ja, det är faktiskt Sheba/anka Månsan glufsar i sig, ovanpå Skördebladet från Ölands Skördefest nyligen. Och då vaknade förstås ordvitsaren i mig.
P1000944b.jpg

HejaSverige!

Aktiv medlem
Jag tyckte nog det var lite komiskt att han sköt två kor istället för vildsvin, men är det ett olämpligt ämne så radera gärna, jag överlever definitivt det..😊

Topp