[OT] Pappaskämt, ordvitsar
Låter som världshistoriens första misstag, den så kallade urtavlan.Jag som trodde det var en klockren!
Låter som världshistoriens första misstag, den så kallade urtavlan.Jag som trodde det var en klockren!
Eller ursusJag som trodde det var en klockren!
Jag har sett att folk på Facebook säljer egenplockad trädsvamp som man kan göra te' på, startar de verksamhet så skulle det bra namn vara Tick Tack.-Varför tickar det så mycket här ute naturen?
-Vi är i urskogen..
Om man använder tidvatten så räcker det länge.Jag har sett att folk på Facebook säljer egenplockad trädsvamp som man kan göra te' på, startar de verksamhet så skulle det bra namn vara Tick Tack.
Det är nästan så jag vill skola om mig och börja jobba där.Dom här gräv-grabbarna fattar skämten
Schakta i Backarna AB - Pråmgatan 9B, Västra Frölunda | hitta.se
Hitta information om Schakta i Backarna AB. Adress: Pråmgatan 9, Postnummer: 426 74. Telefon: 031-29 75 ..www.hitta.se
Nä, från Göteborg???Dom här gräv-grabbarna fattar skämten
Hitta information om Schakta i Backarna AB. Adress: Pråmgatan 9, Postnummer: 426 74. Telefon: 031-29 75 ..www.hitta.se
Dom här gräv-grabbarna fattar skämten
En djupare variant på samma tema skulle kunna vara Uppdrag granskning AB "Vi gör ordentliga gräv"Dom här gräv-grabbarna fattar skämten
Det är nog kul i början sen känner man sig lätt schakt matt.Det är nästan så jag vill skola om mig och börja jobba där.
Men av alla förband kommer de alltid vara första förbandet.- Hur bra First Aid Kit än e, kommer dom alltid å va ett förband.
Men är de bästa förbandet?!Men av alla förband kommer de alltid vara första förbandet.
När det just började likna något? Sämre kan du!Men är de bästa förbandet?!
Och har de förbundit sig till något?
Nej, det får vara nog nu!
Jag förbinder mig att sluta med dåliga skämt.
Hörde att de vid vissa spelningar kallar sig för Live Aid Kit…
Haha, bara på välgörenhetsspelningarna va?Hörde att de vid vissa spelningar kallar sig för Live Aid Kit…
Är förband förbindna att vara med i något förbund?När det just började likna något? Sämre kan du!
Så dåligt att jag blir förbandad.Är förband förbindna att vara med i något förbund?
Eller är förbanden förbjudna att vara med i något förbund?
Och hur kompareras förresten förband?
Förbanda? Förbandare? Förbandast?
Förberedelse för playback?Så dåligt att jag blir förbandad.
Mycket möjligt, i så fall blir det hårda bandage kan jag lova. Men jag ska försöka lägga band på mig.Förberedelse för playback?
Tyckte det var asbra, asbättre, asbest.Så dåligt att jag blir förbandad.
Asbest = dött odjur?Tyckte det var asbra, asbättre, asbest.
Det kan du haja!Asbest = dött odjur?
Asbest = dött odjur?
Nja, den stavas ass, inte as.Nej, vi snackade musik, så det måste väl vara favorita tonsättningen. Eller är det inte A♭ på svenska?
Den där tonarten ska jag spara och sätta på sadeln så att det inte stänker från bakhjulet. En A♭-saver.Nej, vi snackade musik, så det måste väl vara favorita tonsättningen. Eller är det inte A♭ på svenska?
Den där tonarten ska jag spara och sätta på sadeln så att det inte stänker från bakhjulet. En A♭-saver.
Jag blev med lite snurrig men har nu efter viss research berikat kunskapsbanken med nederländsk och belgisk terminologi avseende halvtoner.Tjena!
Förvirringen är total efter @GoranS lilla rättning. A♭a.k.a A Dur kan även heta Ass Bes, vilket då är väldigt nära Asbest. @.A. missförstod nog GoranSs rättning, sen var det helsnurrigt.
Förövrigt så hävdar jag att @Berk inte skulle blivit rättad, uttalsmässigt så blir det ju rätt.
Edit: Det här lägger jag alltså tid på när jag äter frukost. Skjut mig... 😂
A♭ är inte A dur. Det är en ton som är densamma som G#, giss. A♭benämns ass varför en ass saver kändes fyndigt. 🤪Tjena!
Förvirringen är total efter @GoranS lilla rättning. A♭a.k.a A Dur kan även heta Ass Bes, vilket då är väldigt nära Asbest. @.A. missförstod nog GoranSs rättning, sen var det helsnurrigt.
Förövrigt så hävdar jag att @Berk inte skulle blivit rättad, uttalsmässigt så blir det ju rätt.
Edit: Det här lägger jag alltså tid på när jag äter frukost. Skjut mig... 😂
A♭och G# är inte samma ton.A♭ är inte A dur. Det är en ton som är densamma som G#, giss. A♭benämns ass varför en ass saver kändes fyndigt. 🤪
Geggig abs?
Visa bilaga 596074
Enig, men klaviaturspelare och annat pack tror ofta det.A♭och G# är inte samma ton.