[OT] Pappaskämt, ordvitsar
Vad skiljer dem i frekvens utifrån en 440 Hz-stämning?A♭och G# är inte samma ton.
Vad skiljer dem i frekvens utifrån en 440 Hz-stämning?A♭och G# är inte samma ton.
Beror på i vilken harmoni de ingår. Och skall vi gå hela vägen ner i det kaninhålet är inte A♭ och A♭ alltid samma heller, beroende på i vilket ackord de råkar ingåVad skiljer dem i frekvens utifrån en 440 Hz-stämning?
Det blir väl i praktiken samma ton på instrument med ”fasta” toner (osäker på terminologin) som piano och klassiskgitarr, i motsats till t ex fiol och trombon.Enig, men klaviaturspelare och annat pack tror ofta det.
Nä, men husseskämt är helt ok.Är matteskämt godkända som pappaskämt?
Så länge matematiker inte är förbjudna att ha barn borde det väl inte finnas ngt som hindrar tycker jag så länge det ligger en torr ordvits i botten.Är matteskämt godkända som pappaskämt?
Att det dyker upp ett och annat matteskämt här får man räkna medÄr matteskämt godkända som pappaskämt?
Att det dyker upp ett och annat matteskämt här får man räkna med
Och nu är det delat med alla oss andra. Flera gånger.Att det dyker upp ett och annat matteskämt här får man räkna med
NäÄr matteskämt godkända som pappaskämt?
Så det blev ett bråktal.Och nu är det delat med alla oss andra. Flera gånger.
Äh, det är väl inget att dividera om. Om man summerar alla pappaskämt är väl ett matteskämt inget stort minus.Att det dyker upp ett och annat matteskämt här får man räkna med
Endast de upphöjda kan se ljuset på detta klara sätt.Äh, det är väl inget att dividera om. Om man summerar alla pappaskämt är väl ett matteskämt inget stort minus.
Word! 🤜🤛Vet ni vad Bill Gates har för storlek på tröjan? Excel.
Är det jämlikhet så är det.Vanligaste fågeln kring jul? Julväckan.
Den klämde frun fram under gårdagens lunch. Trodde det var jag som var pappan i familjen.
Jag läste en fånig biltidning samtidigt som TV:n stod på; jag ryckte verkligen till när jag hörde "högkostnadsskydd". - Kan man få det som tillval?
Hon är inte bara min flickvän…Shit vad mycket ost din flickvän har! Cheese crazy.
Liktemprerad stämning!Det blir väl i praktiken samma ton på instrument med ”fasta” toner (osäker på terminologin) som piano och klassiskgitarr, i motsats till t ex fiol och trombon.
Det blir väl i praktiken samma ton på instrument med ”fasta” toner (osäker på terminologin) som piano och klassiskgitarr, i motsats till t ex fiol och trombon.
Hen gör grymma smörgåsar 👍🏻Cyklist som är mest sannolik att döda någon med en burgare - MacAskill.
That joke was almost too square!