[OT] Pappaskämt, ordvitsar

HejaSverige!

Aktiv medlem
Tack, jag fick googla och fattar det knappt ändå!😁
hittade en annan på ämnet dock:

knock knock
who's there?
Jamaica
Jamaica who?
Jamaica me crazy!!

HejaSverige!

Aktiv medlem
20201203.jpg

FreddaPalmqvist

Aktiv medlem
A Plan for the Improvement of English Spelling
Year 1: letter "c" is dropped to be replased either by "k" or "s," and likewise "x" would no longer be part of the alphabet. The only kase in which "c" would be retained would be the "ch" formation, which will be dealt with later.
Year 2: reform "w" spelling, so that "which" and "one" would take the same konsonant.
Year 3: abolish "y" replasing it with "i".
Iear 4: fiks the "g/j" anomali wonse and for all.Jenerally, then, the improvement would kontinue iear bai iear with iear 5 doing awai with useless double konsonants, and iears 6-12 or so modifaiing vowlz and the rimeining voist and unvoist konsonants. Bai iear 15 or sou, it wud fainali bi posibl tu meik ius ov thi ridandant letez "c," "y" and "x" --bai now jast a memori in the maindz ov ould pepulz-- tu riplais "ch," "sh," and "th" rispektivli.
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev a lojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe ingliy-spiking werld.

NAnders

Aktiv medlem
Då har du en uppgift att fokusera på, medan jag fortsätter sitta här och vara gnällig och ohjälpsam.
Mitt stadsbibliotek saknar volymerna 1991 och 1992 (i alla fall i söksystemet), får se om jag har vägarna förbi någon gång och kan be dem plocka fram resten. Lite överdrivet att beställa hem dem till min filial när jag inte tänker läsa dem, bara bläddra igenom baksidorna.

Hade jag fortfarande bott i Lund hade det varit en baggis, universitetet har per definition allt bara man beställer i förväg.

Topp