[OT] Plaststav ABS dia 4 mm. (För bilkolfiberlist och Inredningsbyte)

Carl

Aktiv medlem
Var hittar man det? Jag behöver inte många decimeter.

Senast ändrad:
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är nyfiken - vad har man 4 mm ABS-tråd till?

Man byter inredning mellan en Saab 9-3 Aero V6 2.8T XWD och en Saab Turbo X och skapar den enda Turbo Xen i världen med vit premiumläderinredning. :)

Förutom att man måste slita ut hela inredningen inkl. instrumentbrädan (alltså hela brädan från vindruta till A-stolpar och hela mittkonsolen), samtliga säten, B-stolpar, dörrsidor, alla plastpaneler och en hel del mer så måste 8 lister byta dörrsida. Listerna är svetsade bakpå så man får borra bort fästena i listen och svetsa fast nya fästen bakpå listen med aceton. Sedan måste man gänga och skruva fast med polyamidskruv+bricka alt. polyamidmutter eller fästa med StarLockbricka i dörrsidan. 44 stycken fästen totalt i båda bilar. :)

lister.jpg

DSC_0160_1920x1200kopia.jpg

... Den Metallicgröna Aeron ligger på blocket http://www.blocket.se/ostergotland/Saab_9_3_Aero_V6_XWD_2_8T_Maxutr_45820235.htm?aw=1 Den som räds modifikationer på bilar och tror att allt kommer skaka loss är välkommen att slita och dra i grejerna och provköra i Linköping. Arbetet är gjort lika bra i båda bilar och är utfört av en perfektionistisk och nitisk civilingenjör.

Plastdipp4.jpg

DSC_0226_1920x1200.jpg

DSC_0004_1920x1200.jpg

... och världens enda Turbo X med vit premiuminredning kommer jag aldrig sälja! http://www.garaget.org/?car=324012

Btw. Det här är mitt 3000:e inlägg.

Carl skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Den som räds modifikationer på bilar och tror att allt kommer
> skaka loss är välkommen att slita och dra i
> grejerna och provköra i Linköping. Arbetet är
> gjort lika bra i båda bilar och är utfört av en
> perfektionistisk och nitisk civilingenjör.
>

Tjena!

Du menar alltså att du har gjort det som Saab glömde?`Sist jag satt i en 9-3 så fick jag solskyddet i knät.. Eller 9-5ans grill som trillar av om man bromsar för hårt..
Men jag gillar din idé.. Turbo X hade jag kunnat tänka mig faktiskt..

Tillbaka
Topp