Manurhin2
Aktiv medlem
[OT] Riktig Hockey & Allsvenskan
Kommer ni att slå Brynäs till hösten eller förlora mot FBK?Tur att man inte behöver låtsas att vara varken Stockholmare eller djurgårdare man bara är det😜
Kommer ni att slå Brynäs till hösten eller förlora mot FBK?Tur att man inte behöver låtsas att vara varken Stockholmare eller djurgårdare man bara är det😜
Hellre förlora mot fbk i shl än vinna mot Brynäs i allsvenskan 😜Kommer ni att slå Brynäs till hösten eller förlora mot FBK?
Även om kvarten kan avgöras ikväll så vågar jag inte riktigt ändra mig än….men visst ser det lovande ut….Var inte så säker...
Jag byter Brynäs mot Stolthetarna alla dar.....Även om kvarten kan avgöras ikväll så vågar jag inte riktigt ändra mig än….men visst ser det lovande ut….
SM-GULD?
Det inlägget har du väntat tålmodigt på att få citera, det måste man ge dig ;)
Tro mig, jag kollade egentligen efter flertalet konstiga Brynäsinlägg att citera men jag kände mig för snäll🙂Det inlägger har du väntat tålmodigt på att få citera, det måste man ge dig ;)
Träffade Dicken när det gick tungt för DIF och frågade om inte han och Fimpen kunde kliva in i båset och leva rövare eller om han iaf kunde snöra på sig grillerna. ”Inte aktuellt” var svaret….😑Nu kan ni slänga in Dicken som joker🙂
Visst är det väl så att det fattas ett par användare i den här tråden som åtminstone fram till för ett par veckor sedan gav vissa livstecken ifrån sig och som var extremt aktiva vid den här tiden för två år sedan?Tro mig, jag kollade egentligen efter flertalet konstiga Brynäsinlägg att citera men jag kände mig för snäll🙂
Inte sparka(mycket) på dom som ligger🙂
Han har ju tillsammans med en hamburgarkedja köpt vilda väsby, och värvat sig själv till lagetTräffade Dicken när det gick tungt för DIF och frågade om inte han och Fimpen kunde kliva in i båset och leva rövare eller om han iaf kunde snöra på sig grillerna. ”Inte aktuellt” var svaret….😑
Var innan det kom ut i media men förmodligen just därför.Han har ju tillsammans med en hamburgarkedja köpt vilda väsby, och värvat sig själv till laget
Tro mig, jag kollade egentligen efter flertalet konstiga Brynäsinlägg att citera men jag kände mig för snäll🙂
Inte sparka(mycket) på dom som ligger🙂
Björne kanske är ledig?Var innan det kom ut i media men förmodligen just därför.
Dom kommer nog supa ner sig " ett tag" så , ja.Ovanligt mycket Brynäs fans i öltråden.
Jag tror att Brynäsfansen huserar i öltråden men kanske ett och annat FBK fan också för den delen.Spännande matcher idag
Ja, är på plats i soffan där man ser hockeyn bäst.
Har du på dig matchtröjan?
Tänkte dyka upp i öltråden lite senare när jag firar det säkrade SHL-kontraktet.Ovanligt mycket Brynäs fans i öltråden.
Bara inte Leksand får tag i den så att den blir full i k.ss😉Hmmm, FBK verkar lite våldsamma med Le Mat pokalen, guldsmeden verkar väldigt bekymrad:
"– Jag har förstärkt pokalen och ska de ha sönder den här så får de köra över den, säger Leif Åke Andersson, guldsmedsmästare."
"– Om det varit originalet som hade behandlats sådär vet jag inte vad jag hade gjort. Men även replikan ska behandlas med respekt. Jag gråter när pokalen släpas in i duschen"
"Andersson har satt tänderna i repliken och gjort den festsäker. Eller Färjestad-säker om man hellre vill använda det uttrycket."
😅
![]()
”Gråter – vet inte vad jag gjort då” • Så har pokalen festsäkrats efter vilda firandet
Färjestad hade sönder SM-pokalen i våras. Nu är den lagad och som ny – igen. Säkrad för nya guldfester. – Jag har förstäwww.aftonbladet.se
Spelarna uppfattade tydligen uppmaningen som att spela just fult, eftersom den gav 41 utvisningsminuter och ett matchstraff.Jag har följt denna debatt med viss fascination men ok, det blev nog bra till slut.
Vore exceptionellt intressant om alla tränare i NHL & AHL åkte på disciplinstraff varje gång de beordrade laget att spela fult, straffen skulle hagla.
Men visst det handlar så klart inte om att spela "fult" och även Blomqvist verkar ju insett detta till slut och ändrat formuleringen till "hårt och rejält".
"AIK-tränaren Anton Blomqvist beordrade sitt lag att spela fult"
Visa bilaga 615782![]()
Uppmanade spelarna att spela fult: Här är domen efter utspelet
AIK-tränaren Anton Blomqvist beordrade sitt lag att spela fult – vilket möttes av starka reaktioner. Men han klarar sigwww.aftonbladet.se
Jag gissar att du inte såg matchen eller har kollat närmare på statistiken, utan bara gått vad som skrivits av de som velat vinkla till det. Förutom matchstraffet var resten av minuterna efter hans dödsmördaruppmaning helt jämnt fördelade mellan lagen.Spelarna uppfattade tydligen uppmaningen som att spela just fult, eftersom den gav 41 utvisningsminuter och ett matchstraff.
Roligt att 28% röstat på att påföljden tillrättavisning var För hårt. Undras vilka det kan vara.
Innan uppmaningen i tredje perioden var 2x2 vs 3x2 i utvisningar.Jag gissar att du inte såg matchen eller har kollat närmare på statistiken, utan bara gått vad som skrivits av de som velat vinkla till det. Förutom matchstraffet var resten av minuterna efter hans dödsmördaruppmaning helt jämnt fördelade mellan lagen.
Man kan tycka bra eller dåligt om uppmaningen och hans ord, men att det är en nyhet beror enbart på att någon riktade en mikrofon in i båset den här gången. Det är inte utan anledning som man i hockeyn har mörkat skador i årtionden innan någon annan sport följde efter.
Helt klart huvudtackling, konstigt dock att benen fälls in efter smäll i huvudet men går väl några nervbanor direkt dit.Suck!
Köra på målvakten, få stryk som han skall ha,
men få med sej utvisningen!
Så trött på dessa värdelösa domare!
Inte ens Sven Ingvars kan tycka att det där var OK!
Ni bjöd definitivt Modo på ett motstånd som förmodligen rätt många inte hade förväntat sig .Klart man får känna skadeglädje. Nästa gång vågar du kanske till och med sticka ut hakan och vara spydig innan du sett resultatet.
Om jag ska vara lite seriös, så avslutades säsongen ändå mycket starkare än både vad jag och experterna trott, så det känns ändå helt ok. Vi har inget i elitserien att göra nu. Modo var inte alls så oövervinnerliga som alla trott, så med rätt taktik kan ni absolut ta dem om ni möts.
Nu verkar vi sno eran målvakt, sorry.Även om kvarten kan avgöras ikväll så vågar jag inte riktigt ändra mig än….men visst ser det lovande ut….
Typiskt!Nu verkar vi sno eran målvakt, sorry.