Tillåt mig introducera mig själv i denna tråd
Kort story: Pga corona/hemjobb.... = Ingen cykelpendling längre. Så har det blivit mindre träning. Så det behövs lite mer tidseffektiv träning nu och då tänkte jag ta upp löpningen igen. Hade nån period för 10 år sedan när jag sprang en del och tyckte det var rätt trevligt. Men sedan kom det av sig. Dags nu igen nu alltså.
Så, har i dagarna fixat ett par skor, var till XXL och han rådde mig att köpa dessa
Altra Timp 2, då jag har ankfötter föll jag genast för dem eftersom de sitter som handen i handsken :)
Sedan tycker jag det är lite jobbigt att springa med telefonen eller cykeldatorn i fickan (samt att jag funderat på att skaffa en klocka som enbart GPS-logger till annat, fotorundor osv). Så slog jag till på en sådan nu i mellandagsrean, då jag har några Garmin så kikade jag ju såklart på de i första hand. Men kollade konkurrensen också såklart. Det blev en
Garmin Venu Sq iaf, kom idag. Ska bli spännande!
Så nu är jag kittad! Men ska försöka hålla mig i schakt och inte öka träningsmängden/intensiteten för fort, inte fort alls vill säga. Kanske en månad innan man trappar upp. Nu har jag börjat lite smått på en 3km-runda var tredje dag (
idag t ex). Ganska kuperad/varierad runda. Så det känns jättekul! Har varit hardcore-cyklist enbart senaste 10 åren. Dags för lite variation nu :)