Min feedback ang löparväst: känn även efter hur den sitter i nacken om du bara har en tröja utan krage på dig, typ t-shirt. Hade en liten Salomon som var högt skuren och skavde mot halsen om man inte hade jacka eller tröja med krage/huva. (Den var alltså tajtare mot nacken än en vanlig tröja, om jag försöker förklara.)
Jag har en några år gammal (från ... 2016, köpt 2017?) Salomon Skin Adv 12 som sitter bra, men blixtlåsen "ärgar igen" när den hänger i källaren och det är långt mellan användningarna, annars är den bra för att få med sig vatten i mjukflaskorna fram, lite extra energi, ett litet första förband, mobilen och körkort/hemmanycklar, och att kunna stuva undan något klädplagg. Särskilt svankfickan är smidig att komma åt från båda håll medan man rör på sig, typ knöla undan mössa/vantar i farten.
Köpte därför en likadan av 1-2 årsmodeller senare till livs- och löpkamraten, begad utan flaskor i vad som såg ut att vara gott skick = lite använd. Elastiska fickorna fram är lite större och smartare än på min. Men där måste jag säga att kvaliteten på sömnaden är mycket sämre, det är många småtrådar lösa, ser lite trist ut. Men det har kanske Salomon förbättrat sen dess.
Min är så gammal att dagens storlek på mobiltelefon inte längre går ner i mobilfacket på bröstet, där får jag nu offra ena mjukflaskefacket fram och har köpt ett typ neoprenfodral till mobilen. Jag är en ytterst medioker löpare och fotar gärna mycket på naturrundorna, så mobilen vill jag ha enkelt tillgänglig.
Edit: Vad jag dessutom verkligen gillar är mjukflaskor, slippa skvalp och kluck! (Man får lära sig att tömma onödig luft innan start.)