[OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd

DanielS

Aktiv medlem
Fick ett sug att anmäla mig till en trailmara i november. Hinner jag träna upp mig tills dess om jag börjar nu? Längsta passet i år är på 20 km på asfalt men det var ett tag sen. Springer väl 15 km utan problem idag men känns läskigt när man kommer en bit över 2 mil.
Jag hade sprungit flera pass uppåt 30km innan jag sprang asfalts-mara. Nu var det iof väldigt varmt på tävlingsdagen men tyckte det var tungt att springa hela distansen.

Pannben kan ju ta en långt men kan ju också innebära en skaderisk. Är man väl i loppet är jag inte den som kliver av pga någon känning, samma sak på ett "viktigt" långpass. Beror ju också på hur gammal du är och hur allmän träningsvana ser ut.

Personligen skulle jag vilja ha lite längre tid till att få upp distanserna på långpassen. Befinner mig på ungefär samma löpnivå som dig idag då jag skapligt bekvämt springer 15k men var länge sedan jag sprang över 20k.

apan_

Aktiv medlem
Jag har en Petzl Actik Core (tror jag den heter), den tar både laddbart (löstagbart) och AAA-batterier.
Jag skulle säga att Armytek Wizard C2 Pro är facit. Finns i både kallvit och varmvit, själv föredrar jag varmvit.
På bra stigar behöver jag sällan köra högre effekt än Main3 (330 lumen tror jag), men det finns möjlighet till betydligt mer kräm om man kommer in på mer tekniskt.

Bra pris just nu också ser jag https://www.valostore.se/sv/produkt/pannlampa_armytek_wizard_c2_pro_magnet_usb

glitch

Aktiv medlem
Fick ett sug att anmäla mig till en trailmara i november. Hinner jag träna upp mig tills dess om jag börjar nu? Längsta passet i år är på 20 km på asfalt men det var ett tag sen. Springer väl 15 km utan problem idag men känns läskigt när man kommer en bit över 2 mil.

Vilket lopp?

Masjevel

Aktiv medlem
Har kommit igång med lite löpning efter att rehabtränat vaden i sommar. Köpte för några veckor sedan ett par nya skor, Saucony Endorphin speed 3. Har tidigare "alltid" haft olika modeller av Asics och trivts i dem men vilken skillnad i löpkänsla!
Körde ett litet intervallpass igår. 10 x 1 min i överfart och herrejösses så lätt det kändes. Skorna, för jag tror inte det är min löpform, riktigt skjuter en framåt vid varje steg. Kul att få känna sig lite snabb även som "gubbe" :LOL:

MrSthlm

Aktiv medlem
Börjar mentalt samla kraft för att börja springa igen men vi får väl se hur det här går. Har liite svårt att motivera mig ändå... 🙃

Negativa tankar.
  • För cyklingens skull tjänar jag (kanske) noll på att springa eller tvärtom, jag blir sämre. Det här att man skulle bli en bättre cyklist av att springa är antingen en udda myt alternativt att man är en ganska taskig cyklist.
  • Eftersom jag (brukar) gilla springa långt kommer löpningen enbart göra mig svagare/tunnare kroppsligt och muskulärt... är det verkligen bra för cyklingen, att bli smal som en pinne? (Ja, kanske om man vill bli bättre cyklist uppför men knappast annars).
  • Har aldrig sprungit regelbundet ett helt år utan att dra på mig irriterande småskador, pallar jag verkligen detta igen? (läs: cykling passar mig avsevärt bättre)
  • Skjuter på att komma igång hela tiden eftersom det kan påverka cykelpassen som jag prioriterar högre
  • För att undvika skador måste jag börja låååångsamt samt ha äckligt bra tålamod och det är tråkigt att jogga.

Positiva tankar:
  • Jag känner några personer som både är riktigt vassa på att cykla och att springa, alltså är mina nojor ovan sannolikt totalt uppåt väggarna
  • Det är skönt att springa, mycket natur (åtminstone terräng även om terräng samtidigt är en riktigt, riktigt tuff träningsform när det är kuperat, ungefär dubbelt så tufft som att springa platt asfalt men självklart beroende på tempo...)
  • Väldigt bra träning på flera sätt men i synnerhet för hjärta/lungor (grymt bra/effektiv konditionsträning)
  • Om jag får tillbaka löpningen kan jag hänga på lite folk jag känner ibland
  • Ökar variationen i min träning vilket är bra både både mentalt och (eventuellt) fysiskt
  • Löpning är en enormt smidig samt extremt tidseffektiv träningsform och dåligt väder stör inte på alls samma sätt.
  • Innan jag blir för gammal ska jag f-n i mig klara silvertid på Lidingöloppet (2:15). Marathon skiter jag i men LL är lite personligt, hatkärlek.
🙃:sneaky:😅

Senast ändrad:

SIE

Aktiv medlem
Börjar mentalt samla kraft för att börja springa igen men vi får väl se hur det här går. Har liite svårt att motivera mig ändå... 🙃

Negativa tankar.
  • För cyklingens skull tjänar jag (kanske) noll på att springa eller tvärtom, jag blir sämre. Det här att man skulle bli en bättre cyklist av att springa är antingen en udda myt alternativt att man är en ganska taskig cyklist.
  • Eftersom jag (brukar) gilla springa långt kommer löpningen enbart göra mig svagare/tunnare kroppsligt och muskulärt... är det verkligen bra för cyklingen, att bli smal som en pinne? (Ja, kanske om man vill bli bättre cyklist uppför men knappast annars).
  • Har aldrig sprungit regelbundet ett helt år utan att dra på mig irriterande småskador, pallar jag verkligen detta igen? (läs: cykling passar mig avsevärt bättre)
  • Skjuter på att komma igång hela tiden eftersom det kan påverka cykelpassen som jag prioriterar högre
  • För att undvika skador måste jag börja låååångsamt samt ha äckligt bra tålamod och det är tråkigt att jogga.

Positiva tankar:
  • Jag känner några personer som både är riktigt vassa på att cykla och att springa, alltså är min nojor ovan sannolikt totalt uppåt väggarna
  • Det är skönt att springa, mycket natur (åtminstone terräng även om terräng samtidigt är en riktigt, riktigt tuff träningsform när det är kuperat, ungefär dubbelt så tufft som att springa platt asfalt men självklart beroende på tempo...)
  • Väldigt bra träning på flera sätt men i synnerhet för hjärta/lungor (grymt bra/effektiv konditionsträning)
  • Ökar variationen i min träning vilket är bra både både mentalt och (eventuellt) fysiskt
  • Löpning är en enormt smidig samt extremt tidseffektiv träningsform och dåligt väder stör inte på alls samma sätt.
Det är ju det där med balans och prioriteringar och det går ju även att periodisera 🙂 Jag springer och styrketränar för att det ofta är kul, mentalt rogivande, och för att hindra åldrandet, även de gånger jag inte känner för det. Men i mtb-säsong (vår/sommar) så får fysträningen trappas ner så att kroppen är utvilad och pallar ta sig upp och ner för stigarna. Och inför/under surfsäsong (höst) eller surfresor dras det, pga skaderisken, ner på mtb och fokuseras mer på styrka, kondition och rörlighet. På vinter/vår kan löpningen få lite mer fokus men sen är det ju mtb-säsong igen 🙂
Jag hade gärna gått all in på löpning, gym, mtb och surf, gärna även lvg för den delen, men då tiden är begränsad blir spring/gym nytta och mtb/surf nöje, och nöje trumfar alltid nytta så jag vet vad jag skall prioritera.

Men löpning är en grym meta-skill. Träna löpning och du blir bättre på typ allt annat med, utom kanske styrkelyft.

DanielS

Aktiv medlem

Negativa tankar.

Positiva tankar:
  • Jag känner några personer som både är riktigt vassa på att cykla och att springa, alltså är mina nojor ovan sannolikt totalt uppåt väggarna
  • Innan jag blir för gammal ska jag f-n i mig klara silvertid på Lidingöloppet (2:15). Marathon skiter jag i men LL är lite personligt, hatkärlek.
2:15 på Lidingö-loppet är ju antagligen snabbare än vad jag nånsin kommer att bli..

Men om man nu är omotiverad att springa och kör på bra med cykling så är det väl ok att inte springa..

Den absolut största fördelen för mig med löpning är enkelheten, 2 minuters förberedelse och sedan är man iväg. Funkar att springa ute ner till 14 minusgrader när det sedan länge blivit för kallt för cykling. Gillar inte att springa i regn eller blött väder men betydligt skönare än cykling i den väderleken.

Brukar ibland kombinera löprundan med att stanna till på ett utegym.

Trainer har väl ungefär samma fördelar men är betydligt tråkigare och lite mer prylar att plocka fram då jag bor i lägenhet och inte kan ha cykeln stående i trainern för jämnan.

Stumpy

Aktiv medlem
Börjar mentalt samla kraft för att börja springa igen men vi får väl se hur det här går. Har liite svårt att motivera mig ändå...
Är långsam på både cykel och löpning, men tycker att löpningen är till gagn för cyklingen. En löptur i skogen kan även fungera som ren meditation. Man kan lunka omkring och tänka på annat.

Idag är planen att löppendla hem från jobbet. Har inte kört några långpass efter sommaren, så vi få se vad kroppen säger om en halvmara med 50/50 asfalt och skog.

För övrigt har jag varit minst lika sliten efter Lidingölopp som efter maraton. Har dock inte sprungit Lidingöloppet på den här sidan millennieskiftet. Kanske är dags??? Man har ju ändå tre veckor att förbereda sig. :)

MrSthlm

Aktiv medlem
2:15 på Lidingö-loppet är ju antagligen snabbare än vad jag nånsin kommer att bli..

Alltså, jag har inte skrivit att jag kommer greja det men det är kul (bra för mig) med någon typ av halvrealistiskt mål. Dock borde jag väl ner på runt 2:30 (igen) innan jag slutligen gör en sista (?) attack, får nog ge det här 2-3 år i så fall. 🙃

MrSthlm

Aktiv medlem
Att totalt skita i mål och "må bra springa" är ett intressant alternativ dock, kan bli väl mycket annars. Först och främst måste jag ta mig ut i spåret. 🙃

JojjeM

Aktiv medlem
<gubbgnäll>Fan, vilket jäkla vrak jag känner mig som.

Hade äntligen kunnat börja jogga lite mer efter att åkt på hopparknä för drygt tre år sedan. Låg då på ca 7 mil i veckan så nu tänkte jag vara superdisciplinerad och inte överstiga 25 km, och bara springa lugna korta turer på varierat underlag, typ 4x6 km per vecka för att bygga upp lite grundkondis och tålighet.

Det gick lysande i knappt två månader tills en fot pajade, med smärta i främre delen. Kom från ingenstans under en lugn tur och nu har jag varit halt i två veckor utan egentlig förbättring trots vila och antiinflammatoriskt.

Misstänkte själv Mortons neurom, men sjukgymnasten på vårdcentralen tyckte inte det stämde riktigt utan trodde mer på överansträngning med inflammation/svullnad/nervkläm.

Det är väl bara att bita ihop och ta det lugnt men sjukt störigt när det gick så bra och jag var nöjd med att bara kunna komma ut och mysspringa lite med hunden.</gubbgnäll>

/J

Tant_Trek

Aktiv medlem
Har kommit igång med lite löpning efter att rehabtränat vaden i sommar. Köpte för några veckor sedan ett par nya skor, Saucony Endorphin speed 3. Har tidigare "alltid" haft olika modeller av Asics och trivts i dem men vilken skillnad i löpkänsla!
Körde ett litet intervallpass igår. 10 x 1 min i överfart och herrejösses så lätt det kändes. Skorna, för jag tror inte det är min löpform, riktigt skjuter en framåt vid varje steg. Kul att få känna sig lite snabb även som "gubbe" :LOL:
Kul ja! Jag köpte ett par begade Saucony Endorphin Pro (kolfibersula) av första generationen till ett bra pris, de hade gått en mara med förra ägaren. Men jisses vilken sko! Nu sparar jag lite på dem till dagar jag känner mig pigg och pepp, vill inte slösa den goa känslan på en fulrunda en sen vardagskväll när man känner sig trött redan innan man bytt om...

Senast ändrad:

Tant_Trek

Aktiv medlem
Vilken skillnad det kan vara i ork och tryck i benen, även för en långsam blekfet tant utan nummerlappsambitioner. En vardagskväll efter jobbet och middagen, eller en söndagsförmiddag efter med 2 nätter lite extra sömn. Och med nån typ av snabbskor istället för maxdämpade fluffisar. 10 km med jämn känsla och fart i lätta Adidas Boston 9 en söndag lagom tid efter frukost och kaffe, jämfört med 5 km sur-runda i Hoka One OneClifton 7 en torsdagskväll när man gnetat nästan en arbetsvecka, känns som typ samma ansträngning. Men det är verkligen intressant att jämföra både dagsform och skor!

SIE

Aktiv medlem
Vilken skillnad det kan vara i ork och tryck i benen, även för en långsam blekfet tant utan nummerlappsambitioner. En vardagskväll efter jobbet och middagen, eller en söndagsförmiddag efter med 2 nätter lite extra sömn. Och med nån typ av snabbskor istället för maxdämpade fluffisar. 10 km med jämn känsla och fart i lätta Adidas Boston 9 en söndag lagom tid efter frukost och kaffe, jämfört med 5 km sur-runda i Hoka One OneClifton 7 en torsdagskväll när man gnetat nästan en arbetsvecka, känns som typ samma ansträngning. Men det är verkligen intressant att jämföra både dagsform och skor!
Och så finns det de som säger att löpning är monotont och förutsägbart!

Waylost

Aktiv medlem
Har börjat springa lite smått med löpvagn, Har fått en vagn av en bekant vars barn har växt ur den. Dock har denna modell inga möjligheter att justera höjden för handtaget.

Känner idag att det är för lågt och tänkte därför bygga en förlängning/förhöjning.

Finns det nån optimal höjd i förhållande till kroppslängd?

MrSthlm

Aktiv medlem
Vad är det för skillnad på Hoka One One Clifton (uppe i 8 nu tror jag) vs Hoka One One?

Haft Hoka One One en gång tidigare (ca 6-7 år sedan) men tror nog att jag bör byta ut dem... lätt förvirrad över deras modeller dock.

Trots att jag föredrar terräng (typ kuperade elljusspår, inte orientering/trail) så är väl Hoka ok eller har de speciella terrängvarianter?

Vad har ni andra för erfarenhet av Hoka generellt?

Ja, de är maxdämpande fluffisar men misstänker (hoppas) att de ändå är liite snällare mot mina benhinnor.

Gråtand

Ny medlem
Vad är det för skillnad på Hoka One One Clifton (uppe i 8 nu tror jag) vs Hoka One One?

Haft Hoka One One en gång tidigare (ca 6-7 år sedan) men tror nog att jag bör byta ut dem... lätt förvirrad över deras modeller dock.

Trots att jag föredrar terräng (typ kuperade elljusspår, inte orientering/trail) så är väl Hoka ok eller har de speciella terrängvarianter?

Vad har ni andra för erfarenhet av Hoka generellt?

Ja, de är maxdämpande fluffisar men misstänker (hoppas) att de ändå är liite snällare mot mina benhinnor.
Märket heter Hoka One One, även om det pratas om som endast Hoka och det bara står Hoka på skorna. De har ett antal modeller där Clifton är en av de och är som du säger upp i version 8 nu.

Jag har "bara" tre modeller av Hoka, men det är stor skillnad på hur mycket höjd de bygger och hur mjuka de känns. Jag har Bondi 7, som är väldigt mjuk men jag upplever som lite klumpig, Clifton 8, som jag tycker är mjuk och är min "go to"-sko, och utöver det har jag Rincon 3, som är något lättare och med Hoka-mått inte så mjuk. Jag tror att jag kommer i framtiden bara kommer köpa Hoka eller andra maximalistiska skor för att minska risken för skador och få en skönare sko.

Vill du ha terrängskor och Hoka så brukar folk generellt rekommendera Speedgoat. Tror Tecton X är deras senaste trailsko om man behöver kolfiberplatta för att prestera max :)

MrSthlm

Aktiv medlem
Märket heter Hoka One One, även om det pratas om som endast Hoka och det bara står Hoka på skorna. De har ett antal modeller där Clifton är en av de och är som du säger upp i version 8 nu.

Jag har "bara" tre modeller av Hoka, men det är stor skillnad på hur mycket höjd de bygger och hur mjuka de känns. Jag har Bondi 7, som är väldigt mjuk men jag upplever som lite klumpig, Clifton 8, som jag tycker är mjuk och är min "go to"-sko, och utöver det har jag Rincon 3, som är något lättare och med Hoka-mått inte så mjuk. Jag tror att jag kommer i framtiden bara kommer köpa Hoka eller andra maximalistiska skor för att minska risken för skador och få en skönare sko.

Vill du ha terrängskor och Hoka så brukar folk generellt rekommendera Speedgoat. Tror Tecton X är deras senaste trailsko om man behöver kolfiberplatta för att prestera max :)

Tack för utförligt svar, ja, jag yrade till det ser jag nu, det kanske är Clifton 8 som finns i flera olika färger, det förvirrade mig. Det är nog även en Clifton variant jag hade för ett antal år sedan men som bör kasseras.

Ska kolla upp Speedgoat.

Tant_Trek

Aktiv medlem
Vad man läser på många forum är samma som min erfarenhet: det kan vara lite svårt att lita på storlekar och passform på Hoka One Ones modeller. Ett märke man verkligen kan behöva prova när man köper nya även om man haft nåt par tidigare. Eller om det för mig beror på damläst? Jag har långa låga smala fötter så en smal damläst brukar vara bra för mig i de flesta märken, men dammodellen av Speedgoat 2 passade inte alls pga jättelåg tåbox. Dammodellen av Clifton 7 känns ganska smal, även för mina fötter - supermärkligt. Så, rekommenderar att prova vid köp!

glitch

Aktiv medlem
Jag har breda fötter (ankpaddel) och har ett par Speedgoat 5 i wideutförande.
Vanliga speedgoat är för smala för mig, de är med "buller shaped" som man säger.
Speedgoat är en maxdämpad trailsko för långa timmar på stigarna döpta efter ultralöparlegenden Karl "Speedgoat" Meltzer som har Speedgoat som signagurmodell. ska du springa tillrättalagt grus / elljusspår finns det snabbare / bättre skor för det.
Speedgoat är förvisso hyfsat allround för att vara en ultrainriktad sko, med inte allt för höga dobbar vilket tyvärr också innebär sämre grepp speciellt i väta. Mina Olympus 4 är som en monster truck i jämförelse och greppar överallt medan man är med på sin vakt med sg5.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Fast Olympus 4 har ju också ett tämligen snällt mönster jämfört med det mesta (iaf om jag jämför med min frus olika Saucony Peregrine och Ice Bug-skor). Men de greppar ändå bättre :)

glitch

Aktiv medlem
Fast Olympus 4 har ju också ett tämligen snällt mönster jämfört med det mesta (iaf om jag jämför med min frus olika Saucony Peregrine och Ice Bug-skor). Men de greppar ändå bättre :)
Jo, mönstret ser inte så värst ut men greppet är galet vilket säkert delvis beror på den enorma plattformen. Speedgoat har ju också Vibramgummi men skillnaden är som natt och dag om det är blött / fuktigt på hällar och rötter.

Peregrine är ju mer som en fotbollssko i mönstret där det känns som att dobbarna ska ge greppet medan på Olympus är det gummit och plattformen som sköter greppet.

NickPick

Aktiv medlem
Altra lone peak anses ju ha dåligt grepp, men jag tycker det är 👍 har förra modellen.

Nu har mitt knä efter 14 månader sedan skada berikats med en spruta kortison. Ska bli kul att se utfallet om några dagar när svullnaden lagt sig.

Lingon

Aktiv medlem
Precis som med mtb-däck tycker jag gummit är viktigare än dobbarna för våtgreppet, speciellt runt sthlm med mkt blöta rötter och berghällar.
Jag har ett par peregrine 11 ST (modellen med extra stora dobbar för blöta stigar), tror det ör mina halaste skor när det är blött. Kanske funkar dom bättre i lera?

Senast ändrad:

SIE

Aktiv medlem
Precis som med mtb-däck tycker jag gummit är viktigare än dobbarna för våtgreppet, speciellt runt sthlm med mkt blöta rötter och berghällar.
Jag har ett par peregrine 11 ST (modellen med extra stora dobbar för blöta stigar), tror det ör mina halaste skor när det är blött. Kanske funkar dom bättre i lera?
Jag hade samma problem med ett par Inov-8 X-talon 212 för massa år sedan, feta dobbar med noll grepp på göteborgshällarna. Antar att de var ämnade för de brittiska öarnas leriga/gräsklädda kullar.

glitch

Aktiv medlem
Fast "ST" är ju just det - Soft Trail - dvs. en sko för mjuk jord / lera. Därav hårdare dobbar som så klart inte funkar något vidare på hårda underlag som hällar mm.

Lingon

Aktiv medlem
Fast "ST" är ju just det - Soft Trail - dvs. en sko för mjuk jord / lera. Därav hårdare dobbar som så klart inte funkar något vidare på hårda underlag som hällar mm.
Jag använder dom numera bara när det är torrt. Tycker tycker det är en korkad produkt, hur ofta springer man på 100% mjuk jord? Dom marknadsförs ju som en blötsko.

grondahl

Aktiv medlem
Det är motsvarigheten till lerdäck.

Tant_Trek

Aktiv medlem
Jag hade samma problem med ett par Inov-8 X-talon 212 för massa år sedan, feta dobbar med noll grepp på göteborgshällarna. Antar att de var ämnade för de brittiska öarnas leriga/gräsklädda kullar.
VJ XTRM, eller Irock! Vilken skillnad det är på lömska stenar, mossig häll och fuktmättade rötter. Bästa gummiblandningen jag har i alla mina skogsskor. Göteborgsterräng.

Senast ändrad:

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Min fru har också haft Peregrine 11 ST och de var sjukt hala jämfört med mina Olympus. Tror de såldes in på nån köparbutik som vettiga. Nu läste jag på lite innan hon behövde nya skor och det blev ett par Peregrine 12 utan ST - hon är supernöjd med dem. För typiska sörmlandsterrängen med en hel del berghällar så är ST helt fel sko.

Eddy

Aktiv medlem
Har klivit i gång med löppendling till jobbet, springer ca 10-12 km till jobbet, blandat skog och grusväg och 5 km hem, cykelstig. Har ambitionen att göra det 3-4ggr i veckan. Har så här i början blivit alla dagar.
Alla i min favoritsko, Skechers Max road 5. Fungerar mycket bra på väg och mer än hyggligt på stig.

Kör med en Raidlight väst när jag inte behöver så mycket packning och en Ultimate direction när jag ska packa mera. Skönt med arbetskläder när man löppendlar minskar packvolymen drastiskt!

Dock så är jag sugen på att prova nån Brooks sko, kanske Catamount 2 eller nån av deras andra trailskor
Nån som testat och kan ge input?

//F

MrSthlm

Aktiv medlem
Har klivit i gång med löppendling till jobbet, springer ca 10-12 km till jobbet, blandat skog och grusväg och 5 km hem, cykelstig. Har ambitionen att göra det 3-4ggr i veckan. Har så här i början blivit alla dagar.
Alla i min favoritsko, Skechers Max road 5. Fungerar mycket bra på väg och mer än hyggligt på stig.

Kör med en Raidlight väst när jag inte behöver så mycket packning och en Ultimate direction när jag ska packa mera. Skönt med arbetskläder när man löppendlar minskar packvolymen drastiskt!

Dock så är jag sugen på att prova nån Brooks sko, kanske Catamount 2 eller nån av deras andra trailskor
Nån som testat och kan ge input?

//F
Skechers Max road 5 ser ganska Hoka Clifton lik ut, intressant.

Masjevel

Aktiv medlem
I morgon har jag tänkt köra 5K på tid. Det blir nog första gången jag kör 5k på tid på minst 15 år. Har ingen aning om vilket tempo jag kommer orka hålla men tänker att jag spänner bågen högt så får vi helt enkelt se hur långt det håller. :LOL:
Det kommer bli spännande.

SIE

Aktiv medlem
I morgon har jag tänkt köra 5K på tid. Det blir nog första gången jag kör 5k på tid på minst 15 år. Har ingen aning om vilket tempo jag kommer orka hålla men tänker att jag spänner bågen högt så får vi helt enkelt se hur långt det håller. :LOL:
Jag testade parkruns för något år sen. Även om det är en ”fun run” överraskade jag mig själv varje gång genom att ta i förvånansvärt mycket.

ptrk

Aktiv medlem
Kul med lite utmaningar för sig själv. Och min erfarenhet är att det är bättre att gå ut hårt och gräva djupt än att ta ikapp sen… 🙃😬

MrSthlm

Aktiv medlem
Glöm inte värma upp ordentligt, lycka till. :cool:

SIE

Aktiv medlem
Streaken slut pga axelskada, nu springer jag iofs inte med axeln men det gör svinont bara att gå, och det verkar inte vara en endagsgrej, så vi avslutar här.
802 dagar blev det, det var lätt värt de (små) oangelägenheter det innebar, och jag kommer börja om direkt så fort hälsan tillåter.

Topp