Klart att de spar pengar på det i sin ände också, annars hade det nog kostat extra. Sen kan det ju inte vara superkul att göra större jobb utomhus i oväder..
Jag har för mig att det där var i USA när Lexus var ett nytt märke och att hela aktionen var en improviserad nödlösning som så småningom utmynnade i succé. Min bil har dom då aldrig kommit och hämtat, däremot har den alltid varit nyrekondad in- och utvändigt när jag hämtat ut den från servicen. Och jag misstänker att kostnaden för detta är inbakad i fakturan... ;-)Extremt bra för kunden. Det och laddnätverket känns som stora fördelar för Tesla vs resten för mig.
(Lexus körde nåt liknande i början när de lanserades vet jag att jag hört: de hämtade bilen hemma hos kunden vid service eller reparation och lämnade alltid tillbaka den nytvättad (detta kanske är en myt?))
Du föredrar att behöva lägga en massa egen tid på att åka till verkstad och sen ta dig därifrån till jobbet och sen tillbaka för att hämta bilen efteråt. Det gör inte jag. Spar Tesla pengar på att åka hem till mig eller till mitt jobb och fixa lite snabbt, så är det bara bra för alla.
Stabil elproduktion!
För din bokning av Mobile Service måste din bil vara lätt tillgänglig, ha tillräckligt med arbetsutrymme runt den och inte ha några husdjur i sig. Du måste även förse teknikern med följande:
- Specifika instruktioner för fordonets plats
- Åtkomstkoder eller information om grindvakter, säkerhetsvakter eller andra säkerhetsåtgärder
- Tillgång till garage eller skydd vid extrema väderförhållanden
- Tillgång till toalett
![]()
Preparing for a Mobile Service Appointment | Tesla Support Sweden
Besök från Mobile service genom Tesla Service skiljer sig lite från traditionella servicebesök. Att boka in ett servicebesök i Tesla-appen är ditt första steg.www.tesla.com
Även de som servar grävmaskiner och liknande åker oftast ut till kunden oavsett väder och arbetsplats. Kan vara tufft i -15…Låter som betydligt bättre villkor än vad bärgarna (särskilt tungbärgarna) har.
Jobbigt när det skall bytas DPF på en större entreprenadmaskin ute i fält.Även de som servar grävmaskiner och liknande åker oftast ut till kunden oavsett väder och arbetsplats. Kan vara tufft i -15…
Jo, gasdrift på begbil känns väl chansartat. Men Caddy Life finns med bensin också även om den är ovanligare än diesel om jag minns rätt.
Bilens (beroende på bil). ABRP funkar bra för att planera, men jag tycker https://chargefinder.com/se är bäst för att se vad som finns.Idag ska publik-laddnings-oskulden tas! Finns enighet om vilken app som är bäst för att hitta laddställen när man är på resa? Duger Googlemaps råd?
Se till att ha lite marginal, det har tydligen dykt upp ett nytt problem på laddfrontenIdag ska publik-laddnings-oskulden tas! Finns enighet om vilken app som är bäst för att hitta laddställen när man är på resa? Duger Googlemaps råd?
Gott att du gissar hejvillt. Jobben som Ranger är ett populära…Det svåraste måste ju vara att hitta bilmekaniker som vill arbeta på det sättet, måste ju vara en mardröm sett ur ett arbetsmiljöperspektiv. Sen skulle jag nog kosta på mig att påstå att det är en sniklösning som säljs in med att vi har kunden i fokus, när det snarare handlar om att det är billigare än att stå med kostnaden för verkstäder.
Sen behöver det ju inte vara något fel i det men det känns som en simpel lösning att arbeta sig runt den biten.
Tesla-bilens egna.Idag ska publik-laddnings-oskulden tas! Finns enighet om vilken app som är bäst för att hitta laddställen när man är på resa? Duger Googlemaps råd?
varför då? Är de markant bättre betalda? Att ligga på marken i snöslask och jobba är inte vad jag valt om villkoren i övrigt varit likartadeGott att du gissar hejvillt. Jobben som Ranger är ett populära…
Mycket tid i bil och planering kanske väger upp att stå och byta motorolja på provision hela dagarna, vara gissar.varför då? Är de markant bättre betalda? Att ligga på marken i snöslask och jobba är inte vad jag valt om villkoren i övrigt varit likartade
Tyvärr inte särskilt konkret, endast en förstudie om möjligen två SMR (600MW = inte ens vad nedlagda R1 producerade) dessutom kommer inte effekten särskilt långt utanför staketet eftersom nätet inte kommer att klara ens den låga effekten enl Svenska Kraftnät![]()
De vill ha möjlighet till 2800 MW i framtiden.Var väll ändå 2800 MW?
Något överraskande så funkade Lidls laddare smidigt! Ingen app och betalning via Paypal.Idag ska publik-laddnings-oskulden tas! Finns enighet om vilken app som är bäst för att hitta laddställen när man är på resa? Duger Googlemaps råd?
Ebba inför elnätsbonus på dom som köper ny bensin- eller dieselbil 2024. 🤣De vill ha möjlighet till 2800 MW i framtiden.
Men nu kommer de att utreda om de skall bygga ngn SMR öht och om utbyggnaden blir av kommer det att bli endast två stycken (på tillsammans 600 MW) om 9 år, sedan kanske det blir fler.
Tyvärr alldeles för lite och alldeles för sent, särskilt som det häromdagen presenterades en rapport om hur mycket effektbehovet i Sverige kommer att öka inom endast fem år!
Enda chansen för Sverige att klara elbehovet är att bygga ut både vindkraft och kärnkraft
Men vad som verkligen behövs och som skulle ha inletts redan för (minst) 10 år sedan är en kraftig satsning på elnätet.
Men allt detta begränsas av både krångliga regler och inte minst brist på arbetskraft.
Och jag som försökte hålla mitt långa inlägg politikfritt"Xxxx" inför elnätsbonus på dom som köper ny bensin- eller dieselbil 2024. 🤣
Ger många instagramlajks ju.Ebba inför elnätsbonus på dom som köper ny bensin- eller dieselbil 2024. 🤣
Kul att det är så, jag utgår bara ifrån mig själv. Jag har arbetat både i fält och på verkstad, inte med bilar iofs. Och det finns inga fördelar med att arbeta i fält om det inte är varmt och soligt. Både trivsel och utförande blir bättre med bra förutsättningar.Gott att du gissar hejvillt. Jobben som Ranger är ett populära…
Jag påtalade det som en möjlig brist (som jag hade hört från användare och som sagt inte enbart en sak som skulle kunna vara tesla basserat )Precis, kunskap är bra att ha. Innan dess skal man vara försiktig med att dömma.
Ja, att frigöra verkstadstid till sådant som den behövs till och samtidigt bespara kunden värdefull tid.
Tesla är rationellt och kundcentrerat i många avseenden.
Vad för bil har du själv?
Var väll mer menat att de ju åker ner för då de är ”låsta” i listen för att vara täta och att när det var fruset så var det inte säkert att motorn klarade att dra ner den innan.Tjena!
Jag har aldrig hört om någon som slitit av en karmlös ruta pga att den blivit fastfrusen. Känner ganska många i krokarna runt Åre som kör Subaru som kört karmlöst i en massa år.
Just i den riktningen tål en ruta vansinnigt mycket. Prova att trycka den åt andra hållet, då blir det mer spännande.
Ett av dom bästa exemplen jag sett var på gamla jobbet, en "något" (smällfet!) herre kommer in med en Audi R8, när han kliver ut så tar han tag i överkant på rutan och drar sig upp ur stolen. Det är markant mer kraft än du får om du sliter den rakt ut när den är fastfrusen.
Hade en liknande diskussion med en som äger en Audi TT, han ville inte ha avtryck på lacken när han stängde dörren och fråga om råd. Jag skrev att jag brukar stänga min med armbågen mot rutan.
Men då kom motargumentet att rutan då kunde spricka när det var kallt.. Han bor strax norr om Brighton. Där blir det ju verkligen svinkallt på vintern. Kan tillochmed bli minusgrader nån enstaka gång..
Skitsmidigt. En fråga som dyker upp med exemplet på bild, om det är skitväder?Just nu står mobil service hos kompisen och fixar en skada. Han ligger kvar sjuk på soffan. Inget litet jobb de gör! Visa bilaga 605085
Det stod i spacekittys inlägg högre upp - då måste man hålla med garage!Skitsmidigt. En fråga som dyker upp med exemplet på bild, om det är skitväder?
Intressant att höra om Arbetsmiljöverket och skyddsombuden har åsikter om detta. Parkeringen på bilden ser inte ut att höra till ett privat enfamiljshus? Kan fastighetsägaren eller Brf ha åsikter också?Skitsmidigt. En fråga som dyker upp med exemplet på bild, om det är skitväder?
Tveksamt om Tesla bryr sig om sånt. De bryr sig ju t.ex. inte om vad ARN säger (är ju på svarta listan). Å andra sidan är ju Arbetsmiljöverket en myndighet, så de kan ju bli svårare att strunta i. Skyddsombud är väl en facklig grej, och kollektivavtal lär de nog inte ha tecknat.Intressant att höra om Arbetsmiljöverket och skyddsombuden har åsikter om detta. Parkeringen på bilden ser inte ut att höra till ett privat enfamiljshus? Kan fastighetsägaren eller Brf ha åsikter också?
Det är ju ingen unik situation med människor som arbetar utomhus så det borde rimligen gå bra.
Alla kan väl teoretiskt arbeta ute isf?
flytta ut kontoren, vilken energibesparing!
Nej så tänker jag också. Jag har ingen speciell åsikt om saken i nuläget, men vet att det finns regler gällande arbetsmiljö som kan krångla till saker ibland.Det är ju ingen unik situation med människor som arbetar utomhus så det borde rimligen gå bra.
På min arbetsplats är ett av skyddsombuden inte fackligt ansluten. Det är tydligen ok att ha det så även om facken ogillar det.Tveksamt om Tesla bryr sig om sånt. De bryr sig ju t.ex. inte om vad ARN säger (är ju på svarta listan). Å andra sidan är ju Arbetsmiljöverket en myndighet, så de kan ju bli svårare att strunta i. Skyddsombud är väl en facklig grej, och kollektivavtal lär de nog inte ha tecknat.
Det finns lite humor i detta:
![]()
Norrmannens uppfinning: Fysiska knappar i Teslan
Nya accessoaren har temperaturvred och fysiska knappar.www.vibilagare.se
Bilindustrin, biljournalister m fl är konservativa GUBBAR. De är emot all förändring och är fast i lådan. Let go! Bryt ihop, gråt, ta en dusch och gå vidare.