Nu e rampen inte klar, men vi kan åka på den. Ska skriva receptet på den slutgiltiga klara rampen såsom den passar oss bäst.
Just nu e den lite för lång har vi upptäckt, iom att vi kan åka på plywoodytan (den slutgiltiga ytan ska va masonit). En anledning till att den blev för lång va att enl alla ritningar jag hade lusläst o jämfört me varann, så va längden på plywood/osb 244cm, men nytt standardmått e 250cm. För att göra d enkelt för oss så använde vi hela skivor.
Men, iom att vi byggde i sektioner så e förkortning av rampen relativt enkelt o vi kommer att göra det nästa gång jag har dom.
En positiv sak e att osb funkar att böja på radien vi använt (220 cm). Och skulle nog kunnat ha använt två lager osb istället för ett lager osb o ett lager plywood - hade blivit billigare.
Pojkarna har gett allt under bygget o de har själva satt minst 200 skruvar var. Vi har jobbat från ca kl 11 till ca 2130 varje dag i ca 7 dagar sammanlagt. Jag har även jobbat med den under deras mammavecka, och med lite hjälp två av dagarna.
Idag, efter sista skruven på plywooden åkte vi i 5 min men vi e så utmattade att ingen av oss ville fortsätta åka 😂.