De sade i sändningen lite senare att de ”hittats i snön”, oklart om det var på vallen eller ute i spåret.Hur kan Stina sakna magasin in till tredje skyttet? Hade hon alltså bara med sig två magasin?
Ja, jag hörde det också.De sade i sändningen lite senare att de ”hittats i snön”, oklart om det var på vallen eller ute i spåret.
Jag vet inte, Ferry frågade henne något om hon har kardborre eller annat, hörde inte riktigt.Hm, vet inte om jag blir så mkt klokare av detta:
"Nilsson berättar om den märkliga situationen.
– Jag ska ställa mig och skjuta så märker jag att jag har slut på magasin. Jag försöker bara göra rätt saker, så att jag inte blir diskad. Så jag ropade att jag saknade magasin, säger hon och fortsätter:
– Jag fick bara veta att de låg kvar från mitt liggskytte. De måste ha vält ut på något sätt."
Någon som vet hur en skidskyttebössa är konstruerad och kan finna en förklaring till hur det kan ske?
![]()
Stina Nilssons drama – ropade efter hjälp
Dråpliga scener utspelades när Stina Nilsson kom in till skjutvallen – utan magasin. ”Ett nybörjarmisstag”, menar norskewww.aftonbladet.se
Hmm, ja Ferry hade nog svårt att hålla sig för skratt, Virriga Stina har sumpat sina magasin... First ever. Hon kom ihåg geväret iallafall...Jag vet inte, Ferry frågade henne något om hon har kardborre eller annat, hörde inte riktigt.
Fel tråd?28e maj enligt tävlingskalender på swecyclingonline.se
Hm, vet inte om jag blir så mkt klokare av detta:
"Nilsson berättar om den märkliga situationen.
– Jag ska ställa mig och skjuta så märker jag att jag har slut på magasin. Jag försöker bara göra rätt saker, så att jag inte blir diskad. Så jag ropade att jag saknade magasin, säger hon och fortsätter:
– Jag fick bara veta att de låg kvar från mitt liggskytte. De måste ha vält ut på något sätt."
Någon som vet hur en skidskyttebössa är konstruerad och kan finna en förklaring till hur det kan ske?
![]()
Stina Nilssons drama – ropade efter hjälp
Dråpliga scener utspelades när Stina Nilsson kom in till skjutvallen – utan magasin. ”Ett nybörjarmisstag”, menar norskewww.aftonbladet.se
Bra fart på Lampic idag iaf!Raskt marscherat. Och kanske lite en effekt av att konkurrensen i slovenskt skidskytte inte är superhård.
![]()
Skidskytte: Anamarija Lampic debuterar i skidskyttets världscup
Hon vann längdskidornas sprintcup förrförra säsongen. I somras bytte Anamarija Lampic till skidskytte. Enligt källor till SVT Sport kommer slovenskan att debutera i världscupen i sprinten i Hochfilzen på torsdag.www.svt.se
Lite det man hoppades på att Stina skulle göra. Tycker det är lite konstigt att Stinas långsamma skidåkning inte tas upp mer, eller har jag missat det? Hittills verkar det bara vara Björndalen som kritiserat känns det som. Idag passerade "hon åkte ungefär som Skottheim på sista varvet" helt utan någon som helst ansats till fördjupning.Bra fart på Lampic idag iaf!
Värmde upp men valde tydligen att avstå.Har de sagt varför Lampic inte startar?