[OT] Snart bilsalong igen!

V8-Robban

Medlem
Visst är det kul även med fordon som har fler än två hjul!
Många bilintresserade har säker redan bokat in Stockholms Bilsalong i sin kalender, men jag tycker arrangemanget är så pass intressant att det är på sin plats att posta en liten påminnelse.
I år är det datumen 1-9 april som gäller.
Mer info finns på www.bilsalongen.com

Per skrev:
-------------------------------------------------------
> Varken Mercedes eller BMW ställer ut ;( så jag
> passar

Let´s face it!
Stockholm ligger väldigt långt ut i Europas nordöstra hörn, och bilsalongen i Stockholm är väldigt liten.

/Jan

hrä har man längat i flera år o vad händer? Dom har lagt in bilmässan precis när jag råkar vara i österrike, visserligen ska jag inte klaga, skidåkning i österrike o turistning i tyskland på hemvägen (o förhoppningsvis inhandlande av ny ram) men bilsalongen är ändå bilsalongen...

skit i tyskar vagnar...autoropa kommer med ngr fina italienska bilar,så hela victoriahallen är full av de...och gissa vem som har en special inbjudan till denna hall...

Cukeltransport, minst lika stor som en E55:a eller?
s4.jpg

mmm...men av den byggdes ju tyvär bara åtta stycken...så den lär man inte få tag på...den senaste såldes för typ två år sen för massa med miljoner...

JLarsson skrev:
s4.jpg

> Cukeltransport, minst lika stor som en E55:a
> eller?

Nä, den är nog mindre, men för all del den klarar säkert två hojar o semsterbagaget.

Hmmmm skall dit i arbetet, tänkte passa på att titta på alfa 159, sportwagon har ju sverigepremiär på mässan..... synd att man inte får provköra den ny epsilon-plattan på mässan bara... får väl släpa sig iväg till en återförsäljare helt enkelt det börjar bli sugen att byta tillbaks till ursprungsmärket igen.. :)

Såg en Maserati 3200 GT med en MTB i baksätet för något år sen. Verkade inte skapa några större problem, möjligen så att få ut och in den genom dörrarna.

då har man varit o tittat på massa bilar, o hittat en cukel oxå
2006_04_064Medium.jpg

Saab visa upp en tja...retrofuturistisk hopfällbar slingshot single-speed stadsmountainbike...eller vad man nu kallar det hela.

Men jag förlät dem eftersom Aero-X utställningen var så himla söt
2006_04_075Medium.jpg

cerberos: Alfa Romeo 159 är stor, riktigt stor känns den om man jämför med 156an, har tyvärr inte provkört utan bara provsuttit.

Ja, Saab Aero X var faktiskt riktigt häftig, resten av saabarna runtomkring kändes ngt malplacerade efter det ;)... Ferrari mm var ju fräsiga de med, det stod visst ngn röd sak där med en prislapp på 20 milj kr som visst bara säljs till utvalda kunder eller hur det var.
Annars lite blandad kompott, provsatt en Mini cooper-limo modell äldre, tur att det fanns taklucka så att man fick plats med huvet :).

cerro skrev:
> cerberos: Alfa Romeo 159 är stor, riktigt stor
> känns den om man jämför med 156an, har tyvärr inte
> provkört utan bara provsuttit.

Men är inte alfa 159 tokigt dyr?, för pengarna får man väl tex en audi med bättre prestanda...
Annars tycker jag att alfa gt är grymt snygg och att mässans behållning var att provsitta lamborghini murcielago.

I tillbehörshallen står en Koeniggsegg ccr om man vill se en sån, direkt vänster och en bit ner i gången. (michelins eller goodyears monter, minns inte riktigt)

Tillbaka
Topp