[OT] Snickare i Stockholmstrakten sökes akut

Masjevel

Aktiv medlem
Förlåt för väldigt mycket OT men jag söker akut en snickare i Stockholmstrakten som kan färdigställa en altan på ca 20 kvm åt en boende i vår bostadsrättsförening.

Vi var tvungna att riva altanen för att laga en vattenläcka och nu står den boende med en ofärdig altan och ska påbörja en försäljning av lägenheten.

Ramverket är klart så det är ovandelen som återstår. Gissar att en van snickare gör klart det på under 2dagar. Virke finns på plats.

Den vi kontrakterat har under en månad hittat på diverse ursäkter för att inte göra klart så nu har vi avbrutit det kontraktet.

Tyvärr är det vid sämsta tänkbara tid då alla håller på att avsluta sina jobb och gå på semester.

Är det någon här som känner någon som kanske kan tänka sig att ta ett sånt jobb vore jag evigt tacksam.

Pm:a mig.
Tack på förhand.

thomalin

Aktiv medlem
Beroende på hur noga man är, och virkets kvalitet/status, så klarar väl vem som helst att lägga en altan? Det klurigaste brukar väl vara att få grunden bra och det är ju redan gjort. Om det är föreningens kostnad hade jag försökt få ihop några grannar och gjort det på en dag.

Masjevel

Aktiv medlem
Ja, att göra det själv är ju ett alternativ och jag har ställt frågan i vår sociala kanal men responsen har inte varit enorm...

Har fått några tips på annat håll som jag börjar med men är det någon som känner någon som känner någon så hör gärna av er.

Pqz

Aktiv medlem
Var vattenläckan försäkringsärend borde rimligen altanen vara det. Att någon skall sälja sin lägenhet just nu är ju rimligen hens problem. Så länge ansvarsfördelningen mellan föreningen och bostadsrättsinnehavaren är klar borde påverkan på försäljningen vara marginell.

Masjevel

Aktiv medlem
Kan du lägga en bild så man förstår omfattning? Ska det vara vinklar, trappsteg och räcken?
Har tyvärr ingen bild men det är en rektangulär altan, ca 20kvm utan räcken med ett trappsteg. Det är ett par buskar som behöver bygga in.
Var vattenläckan försäkringsärend borde rimligen altanen vara det. Att någon skall sälja sin lägenhet just nu är ju rimligen hens problem. Så länge ansvarsfördelningen mellan föreningen och bostadsrättsinnehavaren är klar borde påverkan på försäljningen vara marginell.
Läckan är ett försäkringsärende för föreningen så återställande av altanen ingår. Den boende har inte orsakat läckan.

Edit. Fick ett par bilder från den boende på hur det såg ut innan.

Bilagor

• IMG_1613.JPG
    IMG_1613.JPG
    68.5 KB · Besök: 87
  • IMG_1612.JPG
    IMG_1612.JPG
    66 KB · Besök: 89

Hasse#7

Aktiv medlem
Ok, och stommen är helt klar? Det handlar bara om att täcka med trall och skruv som finns på plats? Jag kan inte lova något mer än att jag kan fråga. De jag känner har närmast till Bromma och västerortsidan av stan. Skriver jag inget så har ingen sagt ja.

Masjevel

Aktiv medlem
Ok, och stommen är helt klar? Det handlar bara om att täcka med trall och skruv som finns på plats? Jag kan inte lova något mer än att jag kan fråga. De jag känner har närmast till Bromma och västerortsidan av stan. Skriver jag inget så har ingen sagt ja.
Har precis fått tag på en snickare som kan komma nästa vecka. :-)
Tack Hasse#7 för din tid.

mcperand

Aktiv medlem
Nu har det som tur är löst sig (verkar det som), men om jag var den boende som oförskyllt hade fått min altan riven så hade jag nog varit lite skeptisk till att låta okända (nåja, från föreningen men med okända kvaliteter som byggare) amatörer bygga en ny åt mig. Om den inte blir bra kan det vara början på något jobbigt. Om man köper tjänsten av proffs blir ansvarsfrågan trivial.

Manurhin2

Aktiv medlem
Nu har det som tur är löst sig (verkar det som), men om jag var den boende som oförskyllt hade fått min altan riven så hade jag nog varit lite skeptisk till att låta okända (nåja, från föreningen men med okända kvaliteter som byggare) amatörer bygga en ny åt mig. Om den inte blir bra kan det vara början på något jobbigt. Om man köper tjänsten av proffs blir ansvarsfrågan trivial.
Den svenska avundsjukan är inte heller att förringa, åtminstone några av grannarna skulle säkert missunnsamt tacka nej till att hjälpa till när $ ska rulla.

Topp