[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden

sommaren

Medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Tjena!

Willtheyfit.com är bästa sidan för att jämföra fälg/däckstorlekar.

Jag skulle inte banka på dom däcken på en X3, risk för att det tar i m.m. Sen kommer förbrukningen dessutom öka.
nä jag har kommit fram till den slutsatsen nu också (tack happy!). Mest för att hastighetsmätaren inte stämmer.

ska kolla på din länk, tack!
 

ooms

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
jag vet inte. Kanske bättre med smalare? Jag försöker mest hitta ett par begagnade vinterdäck till min bil som ska passa så att jag får mer pengar över till min cykel. Känns inte som att det finns en sjö att ösa ur med alla olika standarder.
Det är inte säsong ännu. I oktober kommer blocket att svämma över av annonser.
 

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Tjena!

Ett stor måste är man köper begagnade däck är att kolla tillverkningsdatum. Står på sidan av däcken.
Det är en fyrsiffrig märkning där de första två är veckan, de andra två är året.
Vinterdäck bör max vara åtta år gamla, sen är det dags för återvinningen.
Dvs köp inte däck som har kortare livslängd än så länge du tror att du kommer köra på dom. Brukar säga att man ska max köpa tre-fyra år gamla däck.
Däck är det viktigaste man har på bilen och tycker inte man ska snåla där. Har kört alldeles för många bilar med kassa däck och det är inte trevligt.

Nya däck känns kanske dyrt, men sett till den totala kostnaden att äga en bil så är det en ganska liten summa.
Fyra riktigt bra vinterdäck i 17" (om du nu inte har en X3 3.0 eller större motor) t.ex. Nokian Hakkapeliitta 9 (dubbade) eller Hakkapeliitta R3 (odubbade) ligger på runt 10 papp. Fälgar går att hitta billigt begagnat.
Är det värt att snåla egentligen? Har du familjen i bilen? Är det viktigare att lägga pengarna på cyklar då?
 

jomper

Forumpappa
Forumvärd
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Fast marknaden för begagnade däck verkar vara begränsad, det går att fynda rejält. Istället för att betala nästan 10 000 kr för däck via leasingavtalet till vår bil så köpte jag en uppsättning Hakka 8 i rätt dimension på fälg, från en av de större däckkedjorna. Kostade 4000 kr med kvitto och allt. Med lite tur finns det något värde kvar i dem när bilen är väck också.
 

kais01

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
hallå allvetande happygäng:)

har en fråga om sökning av bildelar. ska ha en så enkel sak som ett nödreservhjul till frugans nyskaffade toyota. 16 el 17 tum, 114,3/5 och 60mm hål. det har suttit i ett flertal modeller genom åren men inte den verso hon nu äger. kan alltså inte söka utifrån den.

nu till problemet. jag får inte till det att söka på svenska skrotsajter på en så enkel sak utifrån dessa lättsökta variabler. sökfunktionerna på t ex bildelsbasen och laga ger antingen noll eller flera tusen träffar med allehanda brus i form av andra märken och bultcirklar.

i england och tyskland är det lätt att få relevanta träffar. jag har inget emot alls att köpa därifrån, men tycker det borde gå att få till liknande här i sverige.

har någon av er ett bra tips?
 

1888

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
hallå allvetande happygäng:)

har en fråga om sökning av bildelar. ska ha en så enkel sak som ett nödreservhjul till frugans nyskaffade toyota. 16 el 17 tum, 114,3/5 och 60mm hål. det har suttit i ett flertal modeller genom åren men inte den verso hon nu äger. kan alltså inte söka utifrån den.

nu till problemet. jag får inte till det att söka på svenska skrotsajter på en så enkel sak utifrån dessa lättsökta variabler. sökfunktionerna på t ex bildelsbasen och laga ger antingen noll eller flera tusen träffar med allehanda brus i form av andra märken och bultcirklar.

i england och tyskland är det lätt att få relevanta träffar. jag har inget emot alls att köpa därifrån, men tycker det borde gå att få till liknande här i sverige.

har någon av er ett bra tips?
Kör ni dubbfria vinterdäck?
isf, använd ett av dessa.
PS! I nöd fungerar det väl även med dubb.
 

kais01

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
ja nöden har ingen lag. men tyvärr är reservhjulsbaljan för liten både i diameter och bredd.

så reservhjul av minityp gäller tyvärr.
 

kais01

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Kan du inte ta ett regnummer från blocket?
funderat på det, men just den modellen verso frugan nu har såldes hade aldrig med reservhjul pga att den här i landet alltid var sjusitsig, men ett mini får plats om man tar bort en onödig plastfascia under bakersta sitsen.

och jag vet ju inte precis vilka andra modeller som såldes med reservhjul. sedan har ett flertal 15-tummare, men det går inte för bromsoken. känslan är också att det i flertalet fall bara är vissa beställda bilar där någon kryssat i önskemål som haft det, och inte lagerbilar.

så jag skulle vilja söka på bultcirkel och tum. hur svårt kan det egentligen vara att ge relevanta träffar undrar man:(

har försökt bypassa genom att söka via google och inte internt på svenska sajterna, men lika mycket skräpträffar även där.
 

1888

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
funderat på det, men just den modellen verso frugan nu har såldes hade aldrig med reservhjul pga att den här i landet alltid var sjusitsig, men ett mini får plats om man tar bort en onödig plastfascia under bakersta sitsen.

och jag vet ju inte precis vilka andra modeller som såldes med reservhjul. sedan har ett flertal 15-tummare, men det går inte för bromsoken. känslan är också att det i flertalet fall bara är vissa beställda bilar där någon kryssat i önskemål som haft det, och inte lagerbilar.

så jag skulle vilja söka på bultcirkel och tum. hur svårt kan det egentligen vara att ge relevanta träffar undrar man:(

har försökt bypassa genom att söka via google och inte internt på svenska sajterna, men lika mycket skräpträffar även där.
Hon får helt enkelt ge f*n i att få punktering! 🍻
 

kais01

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
jo det vore bra att slippa punka, men ligger själv nära statistiska genomsnittet som lär vara var 15 000 mil. och frugan hade en på förra bilen som gick 20 000 mil.

har i båda våra bilar med verktyg och sats att laga hål efter en skruv sas på plats, men det är inte läge att göra det alla gånger. lagar sedan hemma, och det har varit problemfritt.
 

kais01

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
jo det är nog så man får göra, testat lite men inte funnit än.

och sedan leta tills man hittar en träff som inte är 15 tum, eller där fälgstorleken inte saknas ( som i den aktuella länken) avensis är möjligen ett bättre tips.
 

-****-

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
hallå allvetande happygäng:)

har en fråga om sökning av bildelar. ska ha en så enkel sak som ett nödreservhjul till frugans nyskaffade toyota. 16 el 17 tum, 114,3/5 och 60mm hål. det har suttit i ett flertal modeller genom åren men inte den verso hon nu äger. kan alltså inte söka utifrån den.

nu till problemet. jag får inte till det att söka på svenska skrotsajter på en så enkel sak utifrån dessa lättsökta variabler. sökfunktionerna på t ex bildelsbasen och laga ger antingen noll eller flera tusen träffar med allehanda brus i form av andra märken och bultcirklar.

i england och tyskland är det lätt att få relevanta träffar. jag har inget emot alls att köpa därifrån, men tycker det borde gå att få till liknande här i sverige.

har någon av er ett bra tips?
Lite knepigt. Du måste kolla upp vilka (Toyota)-modeller som har samma bultdelning och sen söka nödreservhjul till dem. Vetkar inte vara så vanlig bultdelning för Toyota. Hittade ändå två hjul vid snabb sökning:


Sen får du kolla ytterdiameter på hjulet att det funkar och får plats i reservhjulsbaljan.
 

kais01

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
tack stjärnfallet och ni andra. gjorde en sas manuell sökning och kom fram till samma hjul i hedemora och ett i skövde. camryhjulet är för stort.

tack för hjälp! det här modellspecifika sökandet är ett stort ofog. snart kan man inte ens söka torkarblad på cm-längd längre. tur att man vet hur man byter lösa blad i earotwintorkare:)
 

ooms

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Bytte till vinterhjulen, och en av bromssköldarna fram satt riktigt löst, visade sig att två av fyra fästpunkter släppt (skruv o bricka fräscht, men skölden eroderat). På andra sidan satt den fortf med tre fästpunkter (så har det nog varit ett tag på båda sidor vill jag minnas, och då sitter de helt ok).

Trångt som fan om man skulle försöka få dit en större bricka, skulle nog behöva ta bort skivan för att få dit den. Så slutade med att jag tog bort skölden helt. Är det nåt problem? Vad säger de på besiktningen om en sköld saknas?
 

kais01

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
tack stjärnfallet och ni andra. gjorde en sas manuell sökning och kom fram till samma hjul i hedemora och ett i skövde. camryhjulet är för stort.

tack för hjälp! det här modellspecifika sökandet är ett stort ofog. snart kan man inte ens söka torkarblad på cm-längd längre. tur att man vet hur man byter lösa blad i earotwintorkare:)
det slutade med ett 125/70-17 auris-hjul från england:)
 

Implosion

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Är det någon happyit som vet vart man ska vända sig för felsökning av en vrång dieselvärmare till en 2010 års V70?

Ser gärna att det är någon som gör en riktig felsökning istället för att bara byta (ohyggligt dyra) delar tills det slutligen fungerar.

Jag har egentligen inget emot att skruva själv heller. Värmaren är en Webasto, och den har i skrivande stund låst sig efter ett antal misslyckade startförsök. Förra vintern fungerade den, men en gång skapade den något som närmast kan liknas vid lützendimma. Kort därefter var den som vanligt igen.
 

jomper

Forumpappa
Forumvärd
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Kneecap är väl bättre lämpad att svara men jag har plockat bort bromssköldar och besiktat utan problem. Nu var det en ren sommarbil (Mazda mx5) och jag tror de gör mer nytta på vintern så de kanske har ett existensberättigande ändå.
 

Jimel

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Bytte till vinterhjulen, och en av bromssköldarna fram satt riktigt löst, visade sig att två av fyra fästpunkter släppt (skruv o bricka fräscht, men skölden eroderat). På andra sidan satt den fortf med tre fästpunkter (så har det nog varit ett tag på båda sidor vill jag minnas, och då sitter de helt ok).

Trångt som fan om man skulle försöka få dit en större bricka, skulle nog behöva ta bort skivan för att få dit den. Så slutade med att jag tog bort skölden helt. Är det nåt problem? Vad säger de på besiktningen om en sköld saknas?
Mina lossnade utav sig själv för kanske två år sedan, ganska kass att dom rostar bort på 5 år. Dock har jag inte satt på några nya och inte märkt någon skillnad heller, besiktningen har inte ens nämnt något om det.
 

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Bytte till vinterhjulen, och en av bromssköldarna fram satt riktigt löst, visade sig att två av fyra fästpunkter släppt (skruv o bricka fräscht, men skölden eroderat). På andra sidan satt den fortf med tre fästpunkter (så har det nog varit ett tag på båda sidor vill jag minnas, och då sitter de helt ok).

Trångt som fan om man skulle försöka få dit en större bricka, skulle nog behöva ta bort skivan för att få dit den. Så slutade med att jag tog bort skölden helt. Är det nåt problem? Vad säger de på besiktningen om en sköld saknas?
Tjena!

Inga problem alls vid besiktning.
 

Vizual54

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Ska renovera bromsok på vår gamla Clio. Vad ska man använda för fett till glidpinnarna och kolven? Beställde dessa tillsammans med renoveringskittet:
F41CB31E-DB4B-4690-BA1C-87A1BECC3161.jpeg

Gissar på att den svarta egentligen funkar till både och.
 

Ove-Rall

Medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Försöker få fart på en släpvagn där samtliga lampor glappar alt inte fungerar alls! Har rengjort båda kontakterna. Var en hel del rost både på dragkroken och inuti draghandsken(?) slipade bort det och smorde med 5-56. Då blev det bättre men fortfarande väldigt glappt, lyset funkar bara i ”ytterlägena” när man trycker handtaget på släpvagnen fram o tillbaka på dragkroken. Liksom juckar fram och tillbaka då lyser det!
Min teori nu är att draghandsken skulle behöva bytas eftersom den nuvarande är för nött. Släpvagnen har gått mkt grusväg så känns inte omöjligt.
Tänker jag rätt eller fel? 🙋‍♂️
 

ooms

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Försöker få fart på en släpvagn där samtliga lampor glappar alt inte fungerar alls! Har rengjort båda kontakterna. Var en hel del rost både på dragkroken och inuti draghandsken(?) slipade bort det och smorde med 5-56. Då blev det bättre men fortfarande väldigt glappt, lyset funkar bara i ”ytterlägena” när man trycker handtaget på släpvagnen fram o tillbaka på dragkroken. Liksom juckar fram och tillbaka då lyser det!
Min teori nu är att draghandsken skulle behöva bytas eftersom den nuvarande är för nött. Släpvagnen har gått mkt grusväg så känns inte omöjligt.
Tänker jag rätt eller fel? 🙋‍♂️
Nu blir jag förvirrad. Menar du kontakterna (stickpropp resp uttag) på släp resp bil? För draghandske resp dragkroken har ju inget med elen att göra, de utgör ju bara de mekaniska kopplingspunkterna mellan släp och bil. Naturligtvis inte bra om de glappar heller, men elen bör rimligtvis inte påverkas av det.
 

ooms

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Ska renovera bromsok på vår gamla Clio. Vad ska man använda för fett till glidpinnarna och kolven? Beställde dessa tillsammans med renoveringskittet:
Visa bilaga 453167
Gissar på att den svarta egentligen funkar till både och.
Det viktiga brukar vara att det inte är ett petroleumbaserat fett (eftersom de skadar gummi). Iom att båda dessa är avsedda för bromsar, borde de vara petroleumfria.
 

weldion

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Låter lite som jordkabeln kan vara av och att lysena jordar via dragkroken. Dock så skall påskjutsbromsen gå i ett par bussningar och ett lager med fett, så det skall vara väldigt svårt att få kontakt där.
Börja i alla fall med att mäta jordstiftet på både bil och släp.
 

Ove-Rall

Medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Nu blir jag förvirrad. Menar du kontakterna (stickpropp resp uttag) på släp resp bil? För draghandske resp dragkroken har ju inget med elen att göra, de utgör ju bara de mekaniska kopplingspunkterna mellan släp och bil. Naturligtvis inte bra om de glappar heller, men elen bör rimligtvis inte påverkas av det.
Nej sant, men nu är det så att det är draghandsken/kroken och dess läge som gör att det lyser ibland. Moa fungerar inte elen alls med bara stickpropp i uttaget!
 

Ove-Rall

Medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Låter lite som jordkabeln kan vara av och att lysena jordar via dragkroken. Dock så skall påskjutsbromsen gå i ett par bussningar och ett lager med fett, så det skall vara väldigt svårt att få kontakt där.
Börja i alla fall med att mäta jordstiftet på både bil och släp.
Okej! Tack för bra svar! Hur gör man för att mäta det? Kan noll om el 😅
 

weldion

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Okej! Tack för bra svar! Hur gör man för att mäta det? Kan noll om el 😅

3/31 är jordstiftet. Du kan mäta med en multimeter som piper när de två mätstiften får kontakt. Sätt det ena mätstiftet i kontaktens jordstift och det andra mätstiftet på ren metall på släpvagnen. Piper det, då har du kontakt. Gör samma sak på bilen.
 

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Tjena!

Kolla så att hanarna i kontakterna inte är ihoptryckta. Ska vara en glipa i mitten av varje, eller ett synligt kors. Är det inte det så tryck isär med en liten kniv.
 

DeLiQ

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Hade frugans Mini på verkstaden för att byta ett bakhjulslager i somras. Igår skulle jag byta till vinterdäck och på just det bakhjulet fick jag inte bort två av hjulbultarna hur mycket jag än försökte...
Till slut händer det här :
DSC_3245.JPG

Fick skicka frun till verkstaden som gjorde jobbet för att lösa problemet.
De var två personer som fick hjälpas åt för att få loss och dem och de hade en jätteförlängare enligt frun.
 

Valhalla_

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Ska renovera bromsok på vår gamla Clio. Vad ska man använda för fett till glidpinnarna och kolven? Beställde dessa tillsammans med renoveringskittet:
Visa bilaga 453167
Gissar på att den svarta egentligen funkar till både och.
Läst här?
 

-****-

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Är det någon happyit som vet vart man ska vända sig för felsökning av en vrång dieselvärmare till en 2010 års V70?

Ser gärna att det är någon som gör en riktig felsökning istället för att bara byta (ohyggligt dyra) delar tills det slutligen fungerar.

Jag har egentligen inget emot att skruva själv heller. Värmaren är en Webasto, och den har i skrivande stund låst sig efter ett antal misslyckade startförsök. Förra vintern fungerade den, men en gång skapade den något som närmast kan liknas vid lützendimma. Kort därefter var den som vanligt igen.
Bränslevärmare är lite som AC. Bra när de fungerar och dyrt när det krånglar. Låter som du behöver byta brännare i den. Tror glödstift mm blir bytt samtidigt. Rykande värmare betyder att den sotar igen invändigt, också. Felkoderna ger hint om vad felet är.
Jag har viss erfarenhet av att felsöka Webasto på Passat -09. Där låser sig värmaren efter tre misslyckade startförsök och felkoderna måste raderas innan den ens försöker starta igen. Använde dels vcds (vag-com, diagnosprogram för vag-bilar) men även Webastos eget diagnosprogram. ("Lyckades" med ett kina-diagnosprogram radera värmarens bus-adress av misstag och Webastos program var enda möjligheten att återställa den). Det använder Webastos eget w-bus för kommunikation. Kopplade in mig via fjärrstyrningsdosan i bagaget med ett billigt kkl-interface för vag-bilar.
Hur det fungerar på Volvo vet jag inte, men Webastos program borde fungera för felsökning och radera felkoder. Osäker på var/hur man kan koppla in sig. Ska se om programmet fortfarande finns att hitta på nätet. Uppdaterar inlägget i så fall. Har annars möjligen kvar det.
För den som inte vill/kan/klarar av att felsöka själv återstår nog bara att lämna in till verstad. Brukar finnas verstäder specialiserade på bilel/ac/bränslevärmare, om man inte vill lämna till märkesverkstad.

Edit: "Webasto thermo test" (WTT) heter programmet. Tror jag har version 2.13. Verkar knepigt att hitta.

Edit 2: Volvo verkar ha lagt in eget programkod i värmarna som gör Webastos diagnosprogram obrukbart. Återstår då bara Volcos egna "Vida" diagnosprogram. Finns att hitta på ebay.com.
 
Senast ändrad:

Vizual54

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden

Implosion

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Bränslevärmare är lite som AC. Bra när de fungerar och dyrt när det krånglar. Låter som du behöver byta brännare i den. Tror glödstift mm blir bytt samtidigt. Rykande värmare betyder att den sotar igen invändigt, också. Felkoderna ger hint om vad felet är.
Jag har viss erfarenhet av att felsöka Webasto på Passat -09. Där låser sig värmaren efter tre misslyckade startförsök och felkoderna måste raderas innan den ens försöker starta igen. Använde dels vcds (vag-com, diagnosprogram för vag-bilar) men även Webastos eget diagnosprogram. ("Lyckades" med ett kina-diagnosprogram radera värmarens bus-adress av misstag och Webastos program var enda möjligheten att återställa den). Det använder Webastos eget w-bus för kommunikation. Kopplade in mig via fjärrstyrningsdosan i bagaget med ett billigt kkl-interface för vag-bilar.
Hur det fungerar på Volvo vet jag inte, men Webastos program borde fungera för felsökning och radera felkoder. Osäker på var/hur man kan koppla in sig. Ska se om programmet fortfarande finns att hitta på nätet. Uppdaterar inlägget i så fall. Har annars möjligen kvar det.
För den som inte vill/kan/klarar av att felsöka själv återstår nog bara att lämna in till verstad. Brukar finnas verstäder specialiserade på bilel/ac/bränslevärmare, om man inte vill lämna till märkesverkstad.

Edit: "Webasto thermo test" (WTT) heter programmet. Tror jag har version 2.13. Verkar knepigt att hitta.

Edit 2: Volvo verkar ha lagt in eget programkod i värmarna som gör Webastos diagnosprogram obrukbart. Återstår då bara Volcos egna "Vida" diagnosprogram. Finns att hitta på ebay.com.
Vida har jag, plus Volvos diagnosenhet ”DICE”. Tyckte dock att felkoderna/beskrivningarna kändes aningens ”goddag yxskaft” där. Med det sagt var det första gången jag använde Vida, så det kan helt klart vara handhavandefel också.

Jag ska ge mig på detta igen för att se om jag kan räta ut några frågetecken.

Stort tack för utförligt svar!
 

-****-

Aktiv medlem
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Tack själv. Försök läs ut felkoderna, skriv upp/spara dem. Radera dem sen så bör värmaren göra nya startförsök, och ev. generera nya felkoder. Posta gärna resultatet här. Kanske kan jag hjälpa, annars kan jag lära mig nåt.
Det låter som att du borde klara av att byta brännare själv, utan att veta hur bökigt värmaren sitter på en Volvo.
 
[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden
Värmaren sitter uppe bakom höger framhjul. Ganska lätt att ta ner. De surar gärna igen och slutar fungera om man har den ibockad att få som extravärmare automatiskt och sedan kör korta sträckor där den inte går en full cykel och kommer upp i värme ordentligt. Det är även ganska vanligt att det blir otätt vid tankarmaturen så den suger tjuvluft och inte får ordentligt med bränsle.
Det finns en servicelösning på det problemet.
Sedan var det ju en del glödstift/flamvakter som var vanligt med om jag minns rätt. Men lägga gärna ut felkoderna igen så kan det vara lättare att ringa in det.
 
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer