[OT] Stora bilmeks- och bilfrågor man inte vågar ställa tråden

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Körde alltid med Toyo TR1-S och senare TR1-R på Miatan. Extremt prisvärda, kostade 500-600 kr i 195/50-15 och var väldigt greppiga. Men de höll inte superlänge. Kanske finns ett samband.. Men jag tror de funkar bäst på lättare bilar.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
På bana, ja. På väg för en bil som är något annat än en ren vackertväders-bil skulle jag inte köra R888.

Sen borde det ju ha kommit bättre gat-R-däck nu än för 15 år sen när jag var lite mera påläst på sådant och de var populära?

marr

Moderator
Forumvärd
På bana, ja. På väg för en bil som är något annat än en ren vackertväders-bil skulle jag inte köra R888.

Sen borde det ju ha kommit bättre gat-R-däck nu än för 15 år sen när jag var lite mera påläst på sådant och de var populära?
Glöm nu inte att vissa är överlägsna bilförare och alltså behöver r däck att köra till jobbet med.

Tomcat1

Aktiv medlem

Jag skulle nog inte heller köra 8,5 K däck på vanlig gata.

Än mindre är jag i behov av arbete men som andra är.

izar

Aktiv medlem
Har kört endel 888 på bana, jag rekommenderar inte att köra på gata förutom transport till/från bana.

Kasst grepp, bilen låter som en spårvagn samt regngreppet ska vi inte ens tala om

Raggamuffin

Aktiv medlem
Som Jomper skrev är det ett gammalt däck vid det här laget men man har nog uppgraderat det efter hand. Verkar heta ett r mer än förr än om inte annat. Mönstret i sig är ändå oväsentligt, det är i stomme och gummi som farten sitter så inget konstigt om det ser likadant ut.

Jag tyckte regngreppet var rätt bra för den gruppen däck tills det blev för mycket stående vatten.

SIE

Aktiv medlem
Tar tillverkarna kategoriskt lika mkt betalt för service oavsett lokalavdelning? T ex, tar VW Halmstad lika mycket för en service som VW Göteborg (samma affärssystem/prislista) eller är det värt att ringa runt?

ooms

Aktiv medlem
Tar tillverkarna kategoriskt lika mkt betalt för service oavsett lokalavdelning? T ex, tar VW Halmstad lika mycket för en service som VW Göteborg (samma affärssystem/prislista) eller är det värt att ringa runt?
Är det samma kedja är det nog likvärdigt, men är det olika återförsäljarkedjor kan det skilja. Ex.vis skilde det mellan Bilia och Upplands motor när jag hade Volvo, och det skiljer mellan Bavaria och M-bilar nu när jag har BMW.

SIE

Aktiv medlem
Är det samma kedja är det nog likvärdigt, men är det olika återförsäljarkedjor kan det skilja. Ex.vis skilde det mellan Bilia och Upplands motor när jag hade Volvo, och det skiljer mellan Bavaria och M-bilar nu när jag har BMW.
Tackar för tipset, Börjessons Bil var 30% billigare än VW så det blev en snabb ombokning där.

Mats65

Aktiv medlem
Vilka var billigast? Vilka skötte sig bäst?
Nyfiken eftersom jag eventuellt måste byta bil och Volvo och BMW är på listan över möjliga märken.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer