OT: Stora skänkes-tråden

stefan

Medlem
Flytoverallen paxad.

stefan sa:
Bortskänkes eller kastas om några dagar Flytoverall ganska många år gammal men i stort sett oanvänd. För person ca 170 cm. Kan funka till motorbåt, isjakt eller extra sjöställ på landet mm.
Älvsjö, Stockholm
Stefan

monocultured

Ny medlem
Jag kan backa, gick just igenom alla gamla MD och såg att jag redan backat upp dem på en lånad spelare. Fritt fram för SebbeK, tack för erbjudandet!

fredrick

Aktiv medlem
Kanske en lite luddig och lustig fråga, men är det någon i Gbg som har en 120-säng (madrass plus bäddmadrass) de vill bli av med?
Är i händighetstagen och tänkte bygga något kul i sängväg till en av mina döttrar.

Tack på förhand.

perzzon

Aktiv medlem
Ingen som sitter på ett mer eller mindre uttjänt 2-cells Magicshine-batteri?

Vill gärna springa med min pannlampa men mina 4-cellsbatterier är lite väl tunga.
Om någon har ett 2-cells med runda kontakter så är jag villig mottagare eller byter mot lämplig happyvaluta.
Uttjänta går också bra. Springer max 1h och då på lägsta lampläget så förbrukningen är försumbar.

Jonas_L

Medlem
Subwoofer Proson 10" med defekt inbyggd förstärkare. Funkar intermittent, låter ibland bra, ibland brummar den bara. Hämtas i Täby.

David_J

Medlem
AudioPro Stage33 centerhögtalare skänkes gladeligen till behövande.

Finns i Höganäs, men transport utmed E6an till Gbg och Boråstrakterna kan ske med jämna mellanrum.
DSC_0015.JPG

DSC_0015.JPG

Bilagor

s

Aktiv medlem
Har en gammal färglaser från HP. En CP1515n som börjat trilskas. Vad skall man med en trasig färglaser till då tänker säkert någon? Saken är den att vi bytte alla fyra toner-kassetterna c:a en månad innan den gav upp.

Så antingen får du fyra nästan nya toner-kassetter alldeles gratis eller om du är händig en komplett skrivare. Mekaniskt är den i toppskick. Det är elektroniken som är död.

Finns i Uppsala. Skickas ej.

ostrand

Aktiv medlem
David_J sa:

Finns i Höganäs, men transport utmed E6an till Gbg och Boråstrakterna kan ske med jämna mellanrum.

Den där tar jag gärna om du kan hålla den. Bor i Eslöv så det är hyfsat nära... :)

David_J

Medlem
ostrand sa:
David_J sa:

Den där tar jag gärna om du kan hålla den. Bor i Eslöv så det är hyfsat nära... :)
Absolut! Var nästan påväg att skänka den på loppis. Jag håller den åt dig. Kan nästan lova att jag har en 7-delad gängad kassett också.

ostrand

Aktiv medlem
David_J sa:
ostrand sa:
David_J sa:

Absolut! Var nästan påväg att skänka den på loppis. Jag håller den åt dig. Kan nästan lova att jag har en 7-delad gängad kassett också.
Där ser man! :) Då har jag två anledningar att köra till Höganäs nån gång :)

oxr

Aktiv medlem
Sprillans nytt mobilbatteri typ EP500, passar bl a Sony (Ericsson) Xperia Active. Beställde nytt till grabbens telefon och fick ett extra. Kommer inte behövas, så skänker det gärna till någon som behöver.

emmer

Ny medlem
Någon som behöver en liten teve?
En 32'' LCD Samsung av en en gång i tiden lite finare modell (LE26R32)
Finns för avhämtning i GBG i så fall.
(Byter man mot en panna rödtjut/pelargonior/hitt-på-nå't så är det käck - men det är en skänkestråd :-) )

fredrick

Aktiv medlem
emmer sa:
Någon som behöver en liten teve?
En 32'' LCD Samsung av en en gång i tiden lite finare modell (LE26R32)
Finns för avhämtning i GBG i så fall.
(Byter man mot en panna rödtjut/pelargonior/hitt-på-nå't så är det käck - men det är en skänkestråd :-) )
Hej Emmer. Har den inbyggd mediespelare (USB-uttag)? Så fall tar jag den mer än gärna till barnens rum.

Konvalj

Medlem
Har rotat fram lite prylar som inte gör någon nytta här. Finns i Bromma, Stockholm.

Apple Cinema Display 23" HD i risigt skick, många repor på aluminiumet och spår av stöldmärkning från jobbet. Displayen är lite gul i tonen.

iBook G4. Resten av strömsladden finns, måste bara leta reda på den.

Senast ändrad:

Totte_S

Medlem
Efter en krasch söker jag nu en vänsterpedal Shimano PD-R550-L, så om någon kraschat sin höger och har vänster kvar är jag spekulant.
Jag finns Kalmar, betalar gärna porto + bonus

Bilagor

Stefan L

Medlem
Dessa slangar bortskänkes då jag inte har användning för dem längre. De är oanvända.
Om jag ska skicka så får ni betala frakten, blir väl ett par frimärken kan jag tro.

En stycke Aircomp mountain 26" 2,2-2,8, prestaventil 40 mm
En stycke Airstop Butyl 26" 1,1-1,5 med standardventil 34 mm.

Bilagor

Surkärring

Ny medlem
Longshot, men någon kanske behöver utrymme till en älg eller annan roadkill? Fullt fungerande frysskåp, 10 år gammal Whirlpool, då energiklass A+, ca 178 x 60 x 60. Lådor och luckor tejpade men funkar. Bortskänkes mot avhämtning IKVÄLL, för imorgon åker det till tippen och det vore lite synd. Ej självavfrostande, vilket är huvudanledningen till att den nu byts ut. Kylen redan bortskänkt.
Edit: paxad

Bilagor

Senast ändrad:

Hep

Aktiv medlem
150 kg karmskruvar. Jo, ni läste rätt. 150 kilo!

Lång historia för den som är intresserad. Men kontentan är att det står en halvpall med karmskruvar i Vallentuna och väntar på bättre tider. Inget fel på skruvarna, men pappkartongerna de ligger i har blivit blöta av regn. Vill någon ge en slant till Stadsmissionen går det bra, men det går lika bra utan.

Åtminstone de som ligger överst på pallen är långa rackare (140mm), men jag vet inte om alla är likadana.

karmskruv.jpg

fhloston

Aktiv medlem
För den lödningshändige.

Trött Ixo skruvdragare utan bits skänkes. Jag tror att den blir frisk av att löda in ett nytt 18650-batteri. (om jag minns rätt på batterinummer)

Finns i Stockholm. Hässelby eller Liljeholmen.

Bokad

Bilagor

Senast ändrad:

fhloston

Aktiv medlem
Brunbetsat furubord Forsby
2 röda + 4 vita stolar med björkstomme
Dynorna behöver tvättas (ej löstagbara)
Allt från Ikea.

Inte tillgängligt.

Senast ändrad:

fhloston

Aktiv medlem
Moderkort med processor, processorkylare, RAM och grafikkort skänkes.
Ca 7 år gammalt, men fungerade bra innan jag monterade ut sakerna.

Skickas ej. Finns i Hässelby, Stockholm.

Asus - Socket AM3 - ATX AMD 890GX (M4A89GTD PRO/USB3) - PCI-E / DDR3 / eSATA / USB 3

AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz / 8MB / Socket AM3

Corsair Hydro Series H50 Liquid CPU Cooler

Corsair XMS3 8GB (2x4GB) / 1600MHz / DDR3 / CL9 / CMX8GX3M2A1600C9

ASUS GeForce GT 610 1GB SILENT (GT610-SL-1GD3-L)

Gone

Bilagor

Senast ändrad:
Någon som behöver en 32" Sony tjock-TV? Fullt fungerande med fjärr och en mängd olika anslutningar. Annars får den gå till retur. Finns i Uppsala. (finns lastcyklar att låna för den som vill släpa hem den)

csh

Medlem
Edit: Borta

Resårmadrass IKEA Sultan Saltnes 140x200 i fint skick finnes. Exklusive bäddmadrass. Finns i markplan Snättringe/Huddinge. Enkel att hämta upp.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer