OT: Stora skänkes-tråden

Konkret

Ny medlem
BTO sa:
Hej. Om någon har intresse av gamla hockeybilder så finns en stor tjock pärm full av bilder att hämta på hisingen. Annars åker dom på tippen.

Hälsningar Andreas
Kolla igenom och titta efter special kort. Lägg ut dom på blocket, ebay, tradera osv.

Jimel

Aktiv medlem
BTO sa:
Hej. Om någon har intresse av gamla hockeybilder så finns en stor tjock pärm full av bilder att hämta på hisingen. Annars åker dom på tippen.

Hälsningar Andreas
Synd du inte bodde närmare då hade jag tagit dom direkt, vilka minnen :)

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag har två kompletta men lite sura datorer utan diskar som kommer åka på tippen snart om jag känner mig själv rätt. En med i5 760 och ett radeon 5770 och en med en AMD A8 nånting. Den senare är ITX med sånt där mininätagg som är en extern klump och ett litet kretskort direkt i kontakten på moderkortet. Den första startar men slocknar igen efter inlogg. Den andra startade inte alls senast jag provade men har inte orkat felsöka, köpte en chromecast istället..

Stefan L sa:
Dessa slangar bortskänkes då jag inte har användning för dem längre. De är oanvända.
Om jag ska skicka så får ni betala frakten, blir väl ett par frimärken kan jag tro.

En stycke Aircomp mountain 26" 2,2-2,8, prestaventil 40 mm
En stycke Airstop Butyl 26" 1,1-1,5 med standardventil 34 mm.

Tar gärna en slag.
Den med prestaventil blir bra.

//JOhan

cola

Aktiv medlem
Min son kom hem och berättade att de gjort filmer av star wars spelen, så jag har börjat utbilda honom om riktig finkultur! Om du vill skicka star warsfilmerna mot västkusten (kan ju plocka ut skivorna ur fodralen) så bockar jag djupt! Svårt att streama med svensk text och ok kvalite!

Stumpy sa:
Finns det någon som ser på DVD längre?

Rattnalle

Aktiv medlem
cola sa:
Min son kom hem och berättade att de gjort filmer av star wars spelen, så jag har börjat utbilda honom om riktig finkultur! Om du vill skicka star warsfilmerna mot västkusten (kan ju plocka ut skivorna ur fodralen) så bockar jag djupt! Svårt att streama med svensk text och ok kvalite!

Stumpy sa:
Finns det någon som ser på DVD längre?
Att din son har så dålig koll är ju illa ;-)
Alla finns att streama från HBO men hur det är med svensk text vet jag. Inte.

Stumpy

Aktiv medlem
Oj! Glömde bevaka tråden.
Jag hade inte tänkt lägga något jobb på att bli av med det. Helst upphämtning hemma i Tyresö, alternativt på jobbet i city. Möjligen kan jag släpa med det till Malmö vid nästa besök. Kanske först i juli om det inte blir jobbmöte i Cph innan dess.

cola

Aktiv medlem
Fullt förståeligt, hör av dig om det ändras;)

Stumpy sa:
Oj! Glömde bevaka tråden.
Jag hade inte tänkt lägga något jobb på att bli av med det. Helst upphämtning hemma i Tyresö, alternativt på jobbet i city. Möjligen kan jag släpa med det till Malmö vid nästa besök. Kanske först i juli om det inte blir jobbmöte i Cph innan dess.

Någon som är sugen på att ta över en Sony Xperia Ray? Den är hopplöst daterad och rätt sliten men fullt fungerande och mäter endast 105x50 mm (100 gram) så den funkar ju fint som nödtelefon på träningsrundor o dylikt. Kräver fullstort simkort.

Bilagor

csh

Medlem
Braun kaffebryggare KF510(?) i bra skick bortskänkes. En lite plastpigg som håller kannans lock är av, men det påverkar inte funktionen nämnvärt. Har avstängningstimer och plats för vattenfilter. Filter medföljer ej. Gör varmt o gott kaffe. Hämtas i Snättringe, Huddinge.

Bilagor

oxr

Aktiv medlem
Den här får komma tillbaka till tråden.
20181230_120548.jpg

Marantz PM250 förstärkare i elegant rack med SD3000 kassettdäck och 2100 radio. Gissningsvis tidigt 80-tal, går säkert att sälja dyrt på tyska eBay.

Förstärkaren får ingen ström. Har kollat säkringar och anslutningssladd, så fram till huvudsäkringen finns kontakt.

Lite skitig efter många års förvaring.

Finns i Huddinge för upphämtning.

jesperC

Aktiv medlem
oxr sa:
Den här får komma tillbaka till tråden.

Marantz PM250 förstärkare i elegant rack med SD3000 kassettdäck och 2100 radio. Gissningsvis tidigt 80-tal, går säkert att sälja dyrt på tyska eBay.

Förstärkaren får ingen ström. Har kollat säkringar och anslutningssladd, så fram till huvudsäkringen finns kontakt.
...
Här finns en gammal servicemanual till PM250 förstärkaren om någon vill ge sig på den:
PM250 servicemanual

//j

Orwar

Aktiv medlem
Mer icke-fungerande Hifi. Nån i Göteborg som vill ha en Sonab R4000-3 som bara låter på ena kanalen?
Har stått i mitt förråd sen förra flytten i väntan på lagning, nu när det ska flyttas igen känns det som att tidsgränsen är nådd.

Finns i Kålltorp.

Bilagor

Crocko

Aktiv medlem
Orwar sa:
Mer icke-fungerande Hifi. Nån i Göteborg som vill ha en Sonab R4000-3 som bara låter på ena kanalen?
Har stått i mitt förråd sen förra flytten i väntan på lagning, nu när det ska flyttas igen känns det som att tidsgränsen är nådd.

Finns i Kålltorp.
vintage hi-fi & stereo i sverige på fb så försvinner den nog,

42Hz

Aktiv medlem
Ingen som vill bli av med en "kompakt"-stereo (alt. mindre reciever) med fjärrkontroll? Får max vara 12cm hög. :)
Kan tänka mig betala runt 500:- med frakt eller något byte?!

David_J

Medlem
Nån som vill ha en sliten 12-tummare?
Ingen happykorrekt Islabike men mina tre kids har lärt sig cykla på den och nu köttar de på rätt bra.
Finns i Höganäs
60B1F898-AF0D-4949-A86A-03D38206F2E5.jpeg

s

Aktiv medlem
Har en iPhone 5s med trasig touch id och tveksamt batteri. Förbrukningen stack iväg samtidigt som touch id pajade så det kan vara att batteriet är ok men att felet gör att den drar onaturligt mycket ström.
Tänker att någon händig person kan ha den som reservdels-telefon. Skärm och chassi är i nära nog nyskick så även om din fungerar så kan du fräscha upp den med mina likdelar. Obs vit.

Kan skickas om du står för frakten.

EDIT: Ja, naturligtvis, skicka PM om du är intresserad.

Senast ändrad:

Anders H

Aktiv medlem
Soffbordsdator, inte modernaste och snabbaste men funkar ändå om man har lite tålamod. 15,6" skärm osv. Klarar t o m strömmad video om man inte har för hög upplösning. Levereras med ett gammalt officepaket, bildtittarprogram och sprillans windows 10. Vill absolut inte ha 64-bitars os. Jag tar gärna emot en gengåva i form av en flarra anständigt vin eller en stereoförstärkare m aux-ingång.

pc.jpg

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Bajen-Malmö på Tele2 söndag kl 15.

Dottern kom på att hon skall gör högskoleprovet då, så jag har platsen bredvid mig ledig.
Inget krav på att vara Malmösupperter, men det hjälper. :)

stefan

Medlem
90 cm IKEA resårbotten. Lite åt det mjukare hållet. Använd av barn i ca två år. Fint skick. Jag kan köra hem den till dig inom södra stan eller upphämtning i Älvsjö, Stockholm

Edit, sängen paxad

Senast ändrad:

Orwar

Aktiv medlem
Vill någon ha ett svarvskåp? Tänkte ha det som verktygsskåp men har tyvärr lite för kass takhöjd över arbetsbänken. B100, H75, D20.
Finns i Sävedalen. Nyckel till låset saknas.

20191122_093444.jpg

Bilagor

Senast ändrad:

Tant_Trek

Aktiv medlem
Ovanstående alldeles utmärkta skåp för att organisera en källarverkstad har nu ny ägare!
Tack Orwar!

Senast ändrad:

42Hz

Aktiv medlem
1st ful, skallrande men fungerande portabel AC (värme ellerh kyla), finns i Ludvika. Med "extern" kondensor.

Anders H

Aktiv medlem
Om någon har en gammal skrivbordslampa liggande så tar jag tacksamt emot den. Det är fjädrarna jag vill åt. Kan belönas med en pilsner eller kolfiberlagning eller nåt.

oxr

Aktiv medlem
Kolla Hornbach annars, rätt okej utbud. Lyckades få ihop fjädrar tillräckligt starka för att ordna retur på parkeringsbromspedalen.

ostrand

Aktiv medlem
Orwar sa:

Finns i Kålltorp.
Uhh, den hade kunnat komma till användning - jag har en till som inte funkar, så man kanske hade kunnat plocka ihop en fungerande av de två.. tyvärr är jag inte i GBG så ofta :(

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer