[ot] studenten 2005

imsoja

Ny medlem
[ot] studenten 2005
hur många andra ska ta studenten/har tagit studenten nu? jag gör det och jag tycker det är överreklamerat...

Senast redigerad av en moderator:

mk04

Ny medlem
[ot] studenten 2005
Du har rätt, studenten är överreklamerad. I Sverige måste man studera ytterligare minst 3år på högskola/universitet, efter det kan man titulera sig stolt arbetslös. Jag hade dock inget emot festandet kring studenten och känslan av att inget spelar någon roll.

/Inne på sitt sjunde högskoleår.

Johan S

Ny medlem
[ot] studenten 2005
Grattis, det är ju inte dumt att ha en gymnasiegrund att stå på. Efter gymnasiet väntar nya prövningar i livet men jag tycker nog att det är en god karamell att suga på ett tag. Däremot tycker jag att själva studentfirandet är lite överreklamerat.

imsoja

Ny medlem
[ot] studenten 2005
Hehe... för mig är det liksom bara ett vanligt sommarlov. Jag ska ju studera direkt efteråt, Chalmers och teknisk fysik. Inte kommer jag att njuta av den så kallade "friheten" länge. Men om 5 år, ja då jävlar, då ska vi snacka en riktig studenten. För då är man 25, civilingenjör och färdigutbildad och har chansen att arbete med något man gillar och får tillräckligt mycket ut ur så att man kan köpa nya cykeldelar och stödja diverse andra hobbies (gitarrspelandet för min del).

So long Skövde. Det ända jag kommer att sakna är Billingen som ger en mycket bra och tuff träning. Annars är denna by för liten för en gammal Warszawabo som jag!

mk04

Ny medlem
[ot] studenten 2005
Teknisk fysik, det var inte illa det! Eliten av tekniknördarna, creme de la creme så att säga. Då är det bara att försöka njuta av sommarlovet så mycket som det bara går och lägga all energi på studierna till hösten. Det lär behövas ifall du ska greja teknisk fysik på fem år. =)

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
[ot] studenten 2005
Ah, du ska bli Chalmerist! Trevligt! Fixat bostad än? Inte, gå in på www.sgsbostader.com och börja ställ dig i kö... Dags att börja träna på att häfva öhl oxå, så att du kan dominera på nollningen =)

Tomaten

Ny medlem
[ot] studenten 2005
Hmmm, det slog mig just att det i dagarna är tio år sen jag tog examen (B.Sc.) på högskolan (Sundsvall). Tiden bara går och går. Passa på att ha kul alla "Studenter", men ha inte för "kul" bara.

JT

Ny medlem
[ot] studenten 2005
imsoja skrev:
-------------------------------------------------------
> Hehe... för mig är det liksom bara ett vanligt
> sommarlov. Jag ska ju studera direkt efteråt,
> Chalmers och teknisk fysik. Inte kommer jag att
> njuta av den så kallade "friheten" länge. Men om 5
> år, ja då jävlar, då ska vi snacka en riktig
> studenten. För då är man 25, civilingenjör och
> färdigutbildad och har chansen att arbete med
> något man gillar och får tillräckligt mycket ut ur
> så att man kan köpa nya cykeldelar och stödja
> diverse andra hobbies (gitarrspelandet för min
> del).

Kul att det finns folk med livlig fantasi!
Njut så länge du går i skolan... :-)

Nej, jag är inte bitter... haha.

Boman

Ny medlem
[ot] studenten 2005
Tar studenten i morgon och firandet är inte överreklamerat utan är bland det roligaste som finns!! Har firat i snart en vecka med klassen :-)

Bosse

Leffe

Aktiv medlem
[ot] studenten 2005
Om man inte är med och festar så lär det kännas övereklammerat, som att gå på nollning utan att festa :P
Nollningen är förövrigt det roligaste och det viktigaste på hela högskoletiden! :]

Oskar

Aktiv medlem
[ot] studenten 2005
Maciek, du vet väl att managementkonsulter och investmentbanker ofta är intresserade av duktiga fysiker? Jag menar företag som McKinsey, Bain och BCG o.s.v. Vi snackar ingångslöner runt 45 kkr och _bra_ löneutveckling. Kanske kan vara något och tänka på - vad sägs om att få typ 27 kkr i handen på din första löneutbetalning? Du kommer ju kunna beställa en ny cykel från Tyskland varje månad!

Du kommer dock få väldigt svårt att hinna med att cykla på den...

Senast redigerad av en moderator:

fredrikw

Aktiv medlem
[ot] studenten 2005
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Gick ut för 17 år sedan... ;o)

gamle man, för mig är det bara 13 korta år sedan studenten =)

neodym

Ny medlem
[ot] studenten 2005
Gick ut i igår (onsdag), tycker inte det känns överreklamerat alls, det blir ju vad man gör det till. Har liksom inte greppat att det inte blir något mer gymnasium nu, allt blir så konstigt. Jag känner mig typ inte ens berättigat till ett sommarlov... Ska iaf köpa ny hoj nu så att man får lite kul :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer