[OT] Svensk pokerspelare vann 74 miljoner kronor! :-)

Snuten

Aktiv medlem
Se till att jag aldrig mera behövde löneslava.
Skaffa en studieassistent som är smartare än jag (lär inte bli så svårt) till ungarna när de börjar skolan.
Leva.
Dö.

havet

Aktiv medlem
Köpa så mycket skog som det gick och ordna så att den blev skyddad minst tusen år fram i tiden. Sedan hade skogen fått sköta sig själv och bli vild igen. Inte ett motorfordon så långt ögat kunde se, och absolut inga skogsmaskiner. Däremot hade människor fått bygga stigar och leder så att alla fick tillgång till skogen och all dess rikedomar. Svampletarsafari och lavkurser hullerombuller med skogscyklister och hemlösa som har byggt små boendevagnar.

Och så hade jag kanske sparat ett uns till självhushållningsverktyg och mackapärer.

123456789

Aktiv medlem
Flyttat till Gotland och köpt får.
Startat ett sommarhak som serverar hembränt under bordet.
Och självklart saffranskaka 😁

Makten skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm, hade nog ansökt om att få jobba halvtid och
> sen utnyttjat fritiden till allt kul jag inte har
> nån ork till i dagsläget. I övrigt längtar jag
> inte direkt efter något som kan köpas för
> pengar (som jag inte redan har råd med om jag
> bara vill).

Jobba halvtid?

Jag hade sagt upp mig omgående. Betalat av CSN, köpt hus i Åre, flyttat dit och köpt enduro- och utförshojar i karbong.

Jag väljer att formulera om mitt svar.
Jag hade sagt upp mig omgående. Betalat av CSN. Sålt radhuset, köpt gård i skogen utan grannar och eldat björkved hela dagarna.

weldion

Aktiv medlem
Man kanske kan lägga ut all ved i en lagomt tjock limpa och tuttafjutt från det ena hållet och bara flytta med fåtöljen i lågans takt?
Eventuellt att man sätter fåtöljen på en räls med motor som med hjälp av en värmesensor följer efter brasan automatiskt med fokus på mysfaktorn.

Senast ändrad:

LFN

Aktiv medlem
Man kanske kan lägga ut all ved i en lagomt tjock limpa och tuttafjutt från det ena hållet och bara flytta med fåtöljen i lågans takt?
Eventuellt att man sätter fåtöljen på en räls med motor som med hjälp av en värmesensor följer efter brasan automatiskt med fokus på mysfaktorn.
Bra idé! Så ska miljonerna användas.

GoranS

Aktiv medlem
Motorn borde man kunna driva med värmen från brasan, eller hur?

Snuten

Aktiv medlem
Nya däck och oljebyte till Aygon, lätt. Kanske nya däck till den gamla stål-26"an, semislicks.

Paco

Aktiv medlem
Med dom pengarna har man ju råd att handla från UK utan att bry sig om påslaget för tull och moms....

Bikzz

Aktiv medlem
Lätt en tur med dom där privata rymdraketerna, och en sen lyxkryssning till Antarktis.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer